arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

خبرگزاری رسمی کره شمالی: طومار دشمن را در هم می پیچیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری کی سی ان ای کره شمالی روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد، چنانچه جنگی در شبه جزیره کره با حضور آمریکا درگیرد، پیونگ یانگ در یک حمله و حتی از نوع هسته ای آن، طومار دشمن را در هم می پیچد.

در این گزارش آمده است: از آنجایی که کره شمالی برای مقابله با هر نوع جنگ و شرارت های دشمن منطقه ای و بین المللی آمادگی کامل رزمی و تدافعی دارد. این گزارش افزوده است: وقوع هر جنگ قطعی در این منطقه به منزله نابودی کامل دشمن، برچیدن منبع شرارت در منطقه و سرانجام اعاده کامل صلح در این منطقه خواهد بود.
براساس این گزارش، ارتش کره شمالی برای مقابله با هرگونه تهاجمی آمادگی کامل دارد و حتی با تسلیحات هسته ای مواضع دشمن را به دریایی از آتش و خون تبدیل کرده و با یک حمله صلح کامل و نهایی را به منطقه بازگرداند.
در ادامه این گزارش آمده است: دشمن بداند، چنانچه همه جوانب امر را در نظر نگیرد با جنگی روبه رو خواهد شدد که شرارت را به طور کامل از منطقه ریشه کن خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، این رجرخوانی ها در حالی صورت می گیرد که مقامات دو کره پس از بی نتیجه ماندن دور نخست مذاکرات صلح شبه جزیره کره در 'پان مون جوم' کره جنوبی موافقت کردند که دور دوم این مذاکرات راهبردی را امروز ادامه دهند.
دور نخست مذاکرات از دیروز به طور اضطراری پس از پایان ضرب الاجل کره شمالی به کره جنوبی برای پایان بخشیدن به تنش های جدید میان دو کشور و جنگ تبلیغاتی و روانی مرزی بدون هیچ نتیجه خاصی برای استقرار صلح در این شبه جزیره پایان یافت.
کره شمالی تهدید کرده بود که برای از بین بردن بلندگوهای تبلیغاتی کره جنوبی، به سمت این کشور تیراندازی خواهد کرد.
پیش تر، کره جنوبی گفت که کره شمالی تجهیزات آتشباری خود را به مناطق مرزی منتقل کرده است.
به گفته کره جنوبی، این اقدام کره شمالی در راستای تهدیدهای مربوط به نابود کردن بلندگوهایی است که از جنوب علیه کره شمالی تبلیغ می کنند.
کره شمالی تهدید کرده که اگر کره جنوبی به تبلیغات ضد کره شمالی از ایستگاه های رادیویی مرزی پایان ندهد، وارد عمل خواهد شد.
کره شمالی برای از بین بردن این تجهیزات تبلیغاتی ضرب الاجل تعین کرده بود.
کره جنوبی نیز گفته است که به شدت مقابله به مثل خواهد کرد و جت های جنگنده خود را در مناطق مرزی به پرواز درآورده است.
پیش تر گزارش شد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پی تبادل آتش نیروهای دو کشور در مناطق مرزی، به نیروهای خط مقدم کره شمالی دستور داده که در وضعیت جنگی باشند.
به گزارش رسانه های کره شمالی، 'کیم' در همین ارتباط، روز پنج شنبه یک جلسه اضطراری برگزار کرد و در مناطق مرزی، وضعیت شبه ‎جنگی اعلام کرد.
تنش های تازه در مرز دو کره پس از آن افزایش یافت که کره جنوبی با استفاده از بلندگوهای مستقر در مرز دو کره، پخش مطالب تبلیغاتی علیه حکومت کره شمالی را از سر گرفت.
مقامات کره جنوبی گفته اند که تصمیم به پخش این برنامه ها در واکنش به زخمی شدن دو نظامی این کشور در اثر برخورد با مین کارگذاشته شده در منطقه مرزی گرفته شده است. کره جنوبی ؛ ارتش کره شمالی را به کار گذاشتن این مین ها متهم کرده اما کره شمالی این اتهام را نادرست خوانده است.
این بلندگوهای مرزی پس از 11 سال خاموشی بار دیگر به پخش تبلیغات سیاسی پرداخته اند. از این بلندگوها برای تبلیغ شرایط زندگی در کره جنوبی و 'افشاگری' در مورد وضعیت کره شمالی استفاده می شده است. نظامیان کره شمالی مستقر در مناطق مرزی در معرض این تبلیغات قرار دارند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان