arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

ناتو تاکنون چند ميليون مسلمان را کشته است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شفقنا: شايد باورش کمي مشکل باشد اما غربي ها در دوران مدرن کشتار بي سابقه اي از مسلمانان گرفته اند. تخمين زده مي شود کشورهاي غربي 4 ميليون مسلمان را دردهه هاي گذشته کشته باشند.

آيا 4 ميليون کشته از اعراب و مسلمانان در دهه هاي اخير که توسط ناتو- آمريکا و کشورهاي غربي- به قتل رسيده اند، يک نسل کشي نيست؟

براساس آمارهاي گروه پزشکان براي مسئوليت هاي اجتماعي[1] و همچنين اطلاعات سازمان ملل آمريکائي ها به طور مستقل يا در چارچوب حملات و اشغال هايي تحت پرچم ناتو، 2 ميليون عراقي را در دو دهه گذشته کشته اند. اگر قربانيان جنگ افغانستان و همچنين کساني را که در اثر تحريم هاي کشنده غرب عليه عراق کشته شده اند را نيز به اين آمار اضافه کنيد، رقم باورنکردني 4 ميليون کشته به دست مي آيد.

سازمان ملل در آمارهاي خود مي گويد تنها بر اثر تحريم هاي بين المللي عليه عراق در دوران صدام 7/1 ميليون نفر عراقي که نيمي از آنان کودک بودند، جان خود را از دست داده اند. اين آمار بدون درنظرگرفتن جنگ ليبي، يا سوريه و يمن است که قطعاً غربي ها اگر نه به طور مستقيم اما غيرمستقيم در آن دست داشته اند.

ريشه کلمه نسل کشي

واژه نسل کشي تا پيش از سال 1943 وجود نداشت تا اينکه رافائل لمکين وکيل يهودي(لهستاني) از دو کلمه جنو به معناي مردم و سايد به معناي کشتار، آن را خلق کرد. بعدها و در سال 1945 دادگاه نورمبرگ براساس اين کلمه سران نازي را متهم به نسل کشي يهوديان نمود. درسال 1946 نيز سازمان ملل بدون آنکه تعريف حقوقي و دقيقي از نسل کشي ارائه دهد اين واژه را به عنوان يک جرم عليه بشريت تعريف نمود.

درسال 1948 بود که لمکين با کمک ايالات متحده آمريکا تعريف مشخصي از نسل کشي تهيه نمود و به سازمان ملل ارائه کرد اما سه سال طول کشيد که کشورهاي جهان معاهده پيشگيري و مجازات عاملان نسل کشي را امضا کنند.

براساس اين معاهده: کشتار اعضاي يک گروه يا اجتماعي؛ ايجاد درد يا ضربه روحي، رواني يا جسمي به اعضاي يک گروه يا اجتماع؛ نابودي شرايط زندگي يک اجتماع يا از ميان بردن فيزيکي مسکن آنان به طور کلي يا جزئي؛ ايجاد شرايط براي عدم تولد نوزادان جديد در يک گروه و در نهايت انتقال اجباري يا کوچ کودکان از يک گروه به جاي ديگر در زيرشاخه نسل کشي قرار گرفت.

پس نسل کشي تنها به کشتار فيزيکي يک گروه يا جامعه اطلاق نمي شود بلکه وارد بحث هاي بسيار گسترده تري از جمله نابودي محل زندگي يا کوچ اجباري نيز شده است.

حالا با اين تعريف، اشغال سرزمين هاي اسلامي، کشتار مردم مسلمان، کوچ اجباري آنان به عنوان پناهنده و نابودي مساکن، مزارع و نيز استفاده از سلاح هاي شيميايي و هسته اي براي ناقصل الخلقه شدن کودکان آنان، نسل کشي نيست؟ چه کسي اين مصائب را بر سر ملل مسلمان آورده است؟

آيا جهاد مقدسي که جرج بوش پسر پس از حملات 11 سپتامبر عليه مسلمين به راه انداخت، منجر به نسل کشي نشد؟ پس از اين حملات بود که اشغال کشورهاي اسلامي آغاز شد و نهايتاً گروهي وحشي به نام داعش بوجود آمد که عمده قربانيانش مسلمانان بودند. حالا هم که عده اي در آمريکا در حسرت دوران جرج بوش مي سوزند و حتي زمزمه هايي مبني بر جاي دادن مسلمانان آمريکا در کمپ هايي شبيه آنچه براي ژاپنيهاي اين کشور در ميانه جنگ جهاني درست شده بود، شنيده مي شود.
نظرات بینندگان