arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

تايمز اسرائيل: شعار «مرگ بر انگليس» همچنان در سفارت اين کشور در تهران نقش بسته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزيرخارجه انگليس امروز در حالي سفارت اين کشور در تهران را بازگشايي کرد که تصويري از ملکه اليزابت بر ديوار باقي مانده بود که شعار"مرگ بر انگليس" بر روي آن نقش بسته بود.

نشريه صهيونيستي تايمز اسرائيل نوشت: وزيرخارجه انگليس امروز در حالي سفارت اين کشور در تهران را بازگشايي کرد که تصويري از ملکه اليزابت بر ديوار باقي مانده بود که شعار"مرگ بر انگليس" بر روي آن نقش بسته بود.اين نشريه با تاکيد بر اين تصوير سمبليک تلاش کرد تا عمق نفرت ايراني ها را از سياست هاي دولت انگليس در قبال مردم و کشور ايران طي تاريخ نشان دهد.

به گزارش اين نشريه فيليپ هاموند در حالي درهاي سفارت را در تهران بازگشود که همچنان تصويري از ملکه اليزابت که به زبان عربي بر روي آن شعار "مرگ بر انگليس" نوشته شده است بر ديوار سفارت باقي مانده است.امروز به طور همزمان سفارتخانه هاي انگليس و ايران پس از 4 سال تعطيلي در تهران و لندن بازگشايي شدند.

فيليپ هاموند، وزير خارجه انگليس در مراسم بازگشايي سفارت اين کشور در تهران در جمع خبرنگاران گفت که هيچ محدوديتي در مورد آنچه که انگليس و ايران مي‌توانند با يکديگر به آن دست يابند وجود ندارد، هرچند آن‌ها هميشه با هم موافق نخواهند بود.وي در سخنان خود حادثه‌اي که 4 سال پيش به تعطيلي سفارت انگليس در تهران منتهي شد را «يک نقطه تيره» توصيف کرد، اما عنوان داشت که از زمان انتخاب رئيس جمهوري روحاني، شرايط «به طور مستمر و گام به گام بهبود يافته است».

هاموند امروز چندين ديدار با مقامات عالي کشورمان برگزار کرد و در نشست خبري مشترک با محمد جواد ظريف همتاي ايراني خود شرکت کرد. وي صبح فردا با حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان ديدار خواهد کرد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان