arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

پرچم‌های القاعده در «عدن» به اهتزاز درآمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرچم‌های گروه تروریستی «القاعده» در شهر عدن برافراشته شده است. این اتفاق چند روز پس از آن افتاد که نیروهای ارتش و انصارالله یمن از آن خارج شدند و نیروهای حامی عربستان وارد عدن شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دهها عضو گروهک تروریستی «القاعده» آزادانه در خیابان‌های شهر «عدن» در جنوب یمن تردد می‌کنند.

خبرگزاری «تاس» روسیه با اعلام این خبر نوشت: این افراد سلاح خود را در دست دارند و شاهدان می‌گویند که گروهک القاعده پرچم سیاه خود را بر سر تعدادی از ساختمان‌های دولتی از جمله اداره دولتی بندر برافراشته است.

این اتفاق چند روز پس از خروج بیشتر نیروهای ارتش و انصارالله یمن از شهر عدن رخ داد. انصارالله با خروج از عدن، بخش‌هایی از این شهر را تحویل نیروهای وابسته به «حراک جنوبی» داده است و بخش‌های دیگر شهر، به اشغال نیروهای القاعده و نیروهای حامی عربستان و «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در آمده است.

درگیری‌ها در این شهر هنوز ادامه دارد. عربستان با آغاز حملات خود به نقاط مختلف یمن از ششم فروردین ماه، قصد دارد با اشغال جنوب یمن، آن را برای بازگشت رئیس‌جمهور فراری یمن که مقیم «ریاض»‌ شده است، آماده کند.

تاس نوشت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تعداد کشته‌ها در یمن به 4300 نفر و مجروحان به بیش از 22 هزار نفر رسیده است. 15 میلیون یمنی نیز به خدمات بهداشتی، غذایی و کمک‌های فوری نیاز دارند.

شهرهای عدن، ابین، تعز در جنوب و شهر صعده در شمال که هدف شدیدترین حملات هوایی عربستان قرار گرفته‌اند، به کمک‌های فوری نیاز دارند.

نظرات بینندگان