arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

آیت الله شبیری زنجانی: کسی بهتر از هاشمی، انقلاب را نمی داند

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با آیت­الله شبیری زنجانی، با یادآوری سوابق علمی ایشان، گفت: شما را مرجع شناخت شخصیت­های اسلام و علم انساب می­دانستیم و امیدواریم نسل جوان امروز و آینده از آثار جناب­عالی استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله شبیری زنجانی: کسی بهتر از آیت الله هاشمی، انقلاب را نمی داند

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با آیت­الله شبیری زنجانی، با یادآوری سوابق علمی ایشان، گفت: شما را مرجع شناخت شخصیت­های اسلام و علم انساب می­دانستیم و امیدواریم نسل جوان امروز و آینده از آثار جناب­عالی استفاده کنند.

به گزارش «انتخاب»، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مواضع  محکم و عقلانی عالمانه ایشان در مسائل سیاسی و اجتماعی تشکر کرد و در پاسخ به سؤال آیت الله شبیری زنجانی که «هدف شما از تفسیر قرآن و نحوه نگارش آن چگونه بود؟»، گفت: هدف اصلی من آسان کردن تفسیرموضوعی قرآن بود تا هر محققی که می­خواهد درباره موضوعات مختلف تحقیق کند، بتواند از فهرست کامل موضوعات مطرح در قرآن، آسان و به سرعت بهره بگیرد و مقدمه آن تفسیر راهنماست و فهرست کامل موضوعی آن فرهنگ قرآن است.

وی در خصوص نحوه تدوین گفت: پس از اینکه مشخص شده زندان من طولانی خواهد بود، اندیشه سابقم را با استفاده از آیاتی که حفظ بودم و نظم مورد نیاز را درذهنم ثبت کردم، چون در سلول انفرادی قلم و کاغذی برای یادداشت نبود.  ­

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعد از اینکه قسمتی از تفسیررا درزندان نوشته بودم، شبها در بند که همراهانی از فحول علما بودند، مباحث را مطرح می کردند و با استفاده از توانایی های علمی، موضوعات را تکمیل می کردند.

وی با اشاره به چاپ کتاب تفسیر راهنما در 21 جلد و فرهنگ قرآن در 33 جلد گفت: مطمئناً با توجه به پیشرفت علمی بشر و تحولات روز دنیا، هنوز هم می توان کاملتر کرد و اکنون طرح تفسیرموضوعی جامع قرآن با کمک دوستانی دردست تهیه است.

آیت الله شبیری زنجانی نیز خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «به شما علاقه دارم»، گفت: در روایات داریم که مستحب است اگر شخصی به کسی علاقه دارد، آن را اظهار کند.

آیت الله شبیری زنجانی از آیت الله هاشمی رفسنجانی خواستند با توجه به اینکه فعلاً کسی را نداریم که بهتراز شما  انقلاب را بداند، لازم است تاریخ انقلاب را آن گونه که تاکنون بوده، بنویسیم.

ایشان افزود: لازم است شرح کامل زندگی خودتان را بدون حاشیه های غیرضروری ، تدوین کنید که می تواند سند معتبری برای این انقلاب معجزه آسای ایران، مکتب اهل بیت (ع) و اسلام باشد.
نظرات بینندگان