arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۶۲۵
تعداد نظرات: ۲۰۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
نگاهی بر مصائب‌هشت‌ساله‌ریاست‌ مردی با کاپشن‌بهاری

سیاست و ‌رنجي كه از‌ دوران احمدی‌نژاد كشيد

مهجور‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال هشتاد و چهار در میان شگفتی و اظهار تحیر ناظران و صاحبنظران رئیس جمهورایران شد. برای کثیری از عامه و اهل سیاست احمدی‌نژاد چون هندوانه‌ای در بسته بود که تنها باید انتظار می‌کشیدند تا ببینند براستی این مرد پر هیاهوی عرصه گفتار در میانه کارزار اجرا در چنته ‌چه‌ دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیاست و ‌رنجي كه از‌ دوران احمدی‌نژاد كشيد


هفته نامه «طلوع صبح» نوشت: مهجور‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال هشتاد و چهار در میان شگفتی و اظهار تحیر ناظران و صاحبنظران رئیس جمهورایران شد. برای کثیری از عامه و اهل سیاست احمدی‌نژاد چون هندوانه‌ای در بسته بود که تنها باید انتظار می‌کشیدند تا ببینند براستی این مرد پر هیاهوی عرصه گفتار در میانه کارزار اجرا در چنته ‌چه‌ دارد.

اکنون که دو سال از پایان دولت احمدی‌نژاد گذشته است برای واکاوی آنچه در هشت ساله دولتداری او بر کشور رفته است شاید زمانی مناسب باشد هرچند که تاریخ باید در رابطه با خرابی‌های دولت او قضاوت کند. هشت سالی که اظهارات درباره آن گوناگون است، هرچند یاران بهاری احمدی‌نژاد همچنان با اصرار بر درخشان بودن آن پای می‌فشرند اما بسیاری صاحبنظران در حوزه‌های گوناگون آن را هشت سالی ویرانگر و متفاوت در تاریخ کشور می‌دانند. اقداماتی که برای نابود کردن افرادی مانند هاشمی‌رفسنجانی و بزرگانی دیگر صورت گرفت ولی در ‌‌نهایت همگان شاهد بودند که آیت ا... و یارانش نه تنها از بزرگی اشان کاسته نشد بلکه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نزدیک‌ترین شخص به رئیس‌مجمع تشخصی صلحت نظام به کرسی پاستور تکیه زد.

ورود تفکرماکیاولیسم به عرصه‌سیاسی

شاید شروع تخریب و توسل به ابزارهای بعضا شبه‌دار برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را نتوان در ایران منحصر به محمود احمدی‌نژاد دانست چراکه در انتخابات سال هفتادو شش هم شاهد پروژه تخریب سازمان یافته علیه رئیس‌دولت اصلاحات بودیم که پخش فیلم کارناوال عاشورا در آن ایام نمود بارزی برای این نکته‌بود. احمدی‌نژاد در سال هشتاد و چهار خصوصا در دور دوم انتخابات با ایجاد دوگانهٔ احمدی‌نژاد -هاشمی از هیچ تخریب و تهمتی علیه هاشمی، خانواده و نزدیکانش پروا نکرد و کار را تا بدانجا رسانید که آیت الله هاشمی از شر بی‌اخلاقی‌ها شکایت به خدا برد. اما احمدی‌نژاد نخستین کسی بود که در جایگاه نامزد ریاست جمهوری و در سال هشتاد و هشت رسما وارد این کارزار شد.

انتخابات ریاست جمهوری سال هشتاد و هشت اوج‌ترویج ماکیاولیسم تبلیغاتی احمدی‌نژاد بود. آنجا که هر کدام از رقبا را به طریقی نواخت و یکی را به دریافت پول از یکی از مهم‌ترین متهمان اقتصادی کشور شهرام جزایری متهم‌کرد و دیگری را با بالا بردن عکس و پرونده زنش هدف قرار داد. احمدی‌نژاد حتی جانب غایبان را هم نگاه نداشت و از حمله به هاشمی و ناطق نوری و همینطور خانواده‌هایشان نیزابا نکرد. کار تا به آنجا بالا گرفت که برخی چون علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس این رفتارهای او را هم از ریشه‌های حوادث ناگوار سال هشتاد و هشت می‌داند و معتقد است شورای نگهبان باید در‌‌ همان برهه احمدی‌نژاد را رد صلاحیت می‌کرد. هرچه بود احمدی‌نژاد طرحی نو اما نامیمون درافکند ودر مبارزات انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی که همواره اخلاق از ارکان رکین آن است، اوج بی‌اخلاقی و قربانی کردن همه چیز در پای اسب قدرت از سوی احمدی‌نژاد مشاهده کرد. رویه‌ای که شاید روحش تا مدت‌ها دست از سر آسمان سیاست ایران بر ندارد و بسیاری را به این صرافت اندازد که می‌شود از راه‌های کوتاه‌تر ولو با قربانی کردن اخلاق و ریختن بدون سند آبروی افراد استفاده کنند تا به اهداف خود برسند. این اقدام نه تنها در شرع بلکه در نظام‌های لائیک و لیبرال‌نیز هیچ جایگاهی‌ندارند.

اوج بی اخلاقی

رویه احمدی‌نژاد حتی در سال‌های ریاستش هم چندان تغییری نیافت و از هر ابزاری برای خلع سلاح رقیب سود می‌جست. نمونه آن برای جلوگیری از استیضاح وزیر کاردولت دهم مشهود بود. آن زمانی‌که احمدی‌نژاد برای رسیدن به هدفش پارلمان را تهدید به بخش‌فیلم افشاگری علیه برادر رئیس‌مجلس‌کرده و سرانجام به این کار مبادرت می‌کند و یکشنبه سیاه‌را به راه‌می‌اندازد. این‌آخر کار نبود و‌در مقابل اعتراضات احمد توکلی در مجلس به عملکرد دولتش اسنادی را نیز علیه او منتشر کرد تا شاید بتواند او را نیز ساکت کند که هیچ اثر مثبتی در این زمینه حاصل‌نیامد و تنها به پرونده بی آبرویی احمدی‌نژاد اضافه شد. این اقدامات ضربات زیادی به جایگاه نظام مقدس جمهوری‌اسلامی برای ارضاءغرایض طیف احمدی‌نژادی وارد کرد و هنوز شاهد آن هستیم که برخی از وارثان آن دوران به روند این بداخلاقی‌ها ادامه‌می‌دهند و از هیچ چیز ابایی ندارند.

تخفیف و تخریب تاریخ انقلاب

احمدی‌نژاد و اطرافیانش می‌پنداشتند که یگانگان تاریخ ایرانند و تاریخ پیش و پس از آنان دولتمردانی چنین به خود ندیده است. همین نگاه بود که باعث شد آنان به تخریب تمام تاریخ انقلاب در بیست م چهار سال قبل از خود کردند و کارهای سترگ صورت گرفته در آن دوران را ناچیز و حتی‌گاه هیچ نامیدند. آنان در تخریب بزرگان انقلاب هم از هیچ کوششی فروگزار نکردند وموج تخریب را با آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز کردند و به ناطق نوری، رئیس‌دولت اصلاحات و سایر بزرگان و کارگزاران پیشین نظام هم بسط دادند، غافل از اینکه شاید این فضای تخریبی در کوتاه مدت میدان مانور سیاسی در یک فضای هیجانی سیاسی برای احمدی‌نژاد و اعوانش فراهم کند اما لطمات بسیار بزرگی برای کلیت نظام و انقلاب دارد.

این رویه باعث ایجاد بدبینی و یاس در میان عامه مردم که عمری به عمل این مدیران نظام اعتماد داشته‌اند و آنان را ستوده‌اند می‌شد و این باور را می‌گستراند که اگر حرف‌های احمدی‌نژاد و حامیان گفتمانش صحیحی باشد به‌راستی بر بیست و چهار سال اعتماد آنان چه آمده است؟

تغذیه‌ضد انقلاب از زبان احمدی‌نژاد

این‌اقدام احمدی‌نژاد ضربه‌ای به نظام زد که دشمنان نظام مقدس جمهوری‌اسلامی‌ایران سال‌ها آروزی‌آن را داشتند. مرد بهاری دست و زبان ضد انقلاب خارج نشین را در تخریب و تخطئه گذشته و بزرگان انقلاب را با این حجت که بالا‌ترین مقام اجرایی ایران کمر به بردن آبروی بزرگان انقلابشان بسته‌است و دیگر نیاز نیست که ما به خود زحمت دهیم.

رویکردی که اعتراض رهبرمعظم انقلاب، حضرت‌آیت الله خامنه‌ای نیز به آن انتقاد کردند ودر نماز جمعه معروف سال هشتاد‌وهشت ادعاهای احمدی‌نژاد را در رابطه با آیت الله هاشمی و ناطق رد کردند.

فروکاستن‌شان مجلس

اما احمدی‌نژاد که غیر از امداد‌های غیبی و ادعایی خود به هیچ صراطی‌مستقیم نبود، مجلس را نیز از گزند خود در امان نگذاشت. مجلس این نهاد بر آمده از آمال ایرانیان در انقلاب مشروطه ادوار مختلفی را پشت سر نهاده‌است، در دوران پیش ازانقلاب اسلامی مگر در برهه‌هایی کوتاه چون دو دوره اول بعد از مشروطه یا مجلس سیزدهم تا هفدهم تا قبل از استحکام دیکتاتوری شاه مجلس از مفهوم خالی بوده وشاید تن‌هاشان آن برآوردن منویات ملوکانه بوده است. اما با وقوع انقلاب اسلامی این نگاه تغییر کرد و مجلس از مهم‌ترین ارکان تصمیم ساز در نظام برآمده از انقلاب شد تا جایی‌که امام خمینی (س) درجمله‌ای تاریخی آن را در راس امور دانستند. مجلس آنچنان در جمهوری اسلامی تاثیر گزار است که تجربیاتی سخت چون عزل نخستین رییس جمهور ایران را هم در کارنامه دارد. پس از بنی صدر تا دولت احمدی‌نژاد طی بیست و چهار سال همواره روابط محترمانه توام با حفظ حدود میان دولت و مجلس حاکم بود اما احمدی‌نژاد از بدو قدرتمداری‌اش نشان داد که حاضر به تقسیم قدرت با هیچ نهادی نیست و هیچ نهاد نظارتی را هم در مقابل خودسری و خیره سری‌هایش بر نمی‌تابد. احمدی‌نژاد با اعمالی از قبیل تحویل سی‌دی خالی به نمایندگان مجلس به جای لایحه بودجه، حضورنیافتن در جلسه استیضاح وزرایش به نشان دهن کجی به مجلس، تحویل ندادن به موقع لایحه بودجه تلاش‌کرد جایگاه این نهاد را تا حد قابل توجهی از بین ببرد. اعمال احمدی‌نژاد در مقابل مجلس کار را به جایی رساند که بهارستان برای اولین بار پس از دوران بنی صدر وارد یک چالش جدی با دولت شد و علی مطهری طرح سوال از احمدی‌نژاد را کلید زد و باوجود تمام چانه زنی‌های سیاسی او را به مجلس کشاندند. در تمام بیست و چهار سال بعد از بنی صدر هرگز چنین برخوردهایی میان دولت و مجلس رخ نداده بود و هیچ رییس دولتی چنین شان پارلمان را فرونکاسته بود.

بی‌حرمتی به ارکان نظام

رییس‌دولت‌های نهم و دهم نه تنها برای مجلس شورای اسلامی هیچ ارزشی قائل نبود، بلکه سایر نهادهای نظام را نیز با بی‌حرمتی جایگاه‌آن‌ها را تخریب‌می‌کرد. برای مثال احمدی‌نژاد که این روز‌ها مدام در جلسات مجمع‌تشخیص‌مصلحت نظام به عنوان یکی از ارکان انقلاب حاضر است، در دوران ریاستش به تعداد انگشتان یک دست نیز در این مرکز تصمیم‌گیری‌حاضر نشد تا شاید به گمان خودش‌جایگاه آن را تنزل دهد ولی این‌گونه نشد و مرد بهاری مانند دیگر تصوراتش بازهم اشتباه‌می‌کرد.

گماشتن افراد فرومایه بر سر کارهای بزرگ

اما از شعارهای احمدی‌نژاد در سال هشتاد و چهار شکستن حلقه تکراری مدیران و وارد کردن افراد تازه در این حلقه است. احمدی‌نژاد به شکلی کاملا نامتعارف وارد این میدان شد واول تمام مدیرانی که در دولت‌های قبل برسرکار‌آمده بودندرا حتی در رده‌های میانی و پایین مدیریت توسط یارانش عزل شدند. رکن اول و اصلی احمدی‌نژاد برای برگزیدن مدیران فرمانبرداری آن‌ها در مقابل شخص رییس دولت و حلقه اول اطرافیان او بود، به‌همین دلیل از برگزیدن افراد دارای سابقه روشن در مدیریت‌های کلان رویگردان بود چراکه افراد دارای کارنامه وشان کاری هرگز فرمانبرداری صرف را نمی‌پذیرفتند. تاکتیک دیگر احمدی‌نژاد در برگزیدن مدیران استفاده از افراد مسئله دار در مدیریت‌ها بود افرادی چون سعید مرتضوی که به علت مشکلاتی که داشتند و حمایت احمدی‌نژاد ازآن‌ها لحظه‌ای اجرای اوامر را به تاخیر نمی‌انداختند. این رفتار احمدی‌نژاد اولا مدیران شایسته و کارآمد را به گوشه عزلت فرستاد و دوما با با گماشتن افرادی که ابدا در قواره سمت‌هایشان نبودند یک ناکارآمدی گسترده در سیستم اجرایی و اداری کشور ایجاد کرد.

اختلاس و ریختن قبح دست درازی به بیت المال

احمدی‌نژاد دولتش را دولت پاکدستان می‌نامید اما اختلاس‌ها و سو استفاده‌های صورت گرفته در این دوران چنان بود که به اخبار عادی رسانه‌ها تبدیل شده بود. رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد که به‌طور طعنه آمیزی ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت را هم بر عهده داشت، عالیترین مقام در تاریخ جمهوری اسلامی است که به جرم سو استفاده مالی زندانی شده است. اختلاس سه هزار میلیارد تومانی که با کمک عواملی در دولت و توصیه نامه‌هایی از درون کابینه صورت گرفت نیزبزرگ‌ترین اختلاس در تاریخ ایران است. این پایان اقدامات صورت گرفته در دولت نهم و دهم به ریاست‌محمود احمدی‌نژاد نبود و برای نمونه بابک زنجانی میلیاردر جوان که به بهانه دور زدن تحریم‌ها، پول نفت را در حساب‌های شخصی‌اش واریز می‌کرد و تا اکنون هم قادر و حاضر به بازگرداندن وجوه نفتی نیست از ابداعات دوران او بود. از اینگونه اقدامات که قبح دست درازی به بیت‌المال را شکاند در دولت احمدی‌نژاد کم نبود. در روزهای آخرین کابینه نهم و دهم خبری مبنی بر اختصاص شانزدهم میلیاردی به یک دانشگاه غیرمجاز به نام ایرانیان توسط بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد که امروز در زندان به سر ‌می‌برد از این‌گونه اقدامات قابل تامل بود.

تنزل‌جايگاه بین المللی کشور

احمدی‌نژاد و تیم همراهش که تجربه دولتداری نداشتند با نگاهی هیجان زده امور مختلف داخلی و خارجی را به انجام می‌رساندند. او که نوع نگاهش به جامعه جهانی و مجامع بین المللی رادیکال و از سر بی‌اعتمادی، بی‌اعتنایی بود، جایگاه ایران اسلامی را در آن سال‌های ریاستش تا حد زیادی خراب کرد. تا جایی که دکتر حسن روحانی نقل می‌کند در اوایل دوران احمدی‌نژاد که مسئولیت شورای عالی امنیت ملی را داشتم روزی احمدی‌نژاد مرا خواست و گفت: «چرا آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت تاثیر کشورهای غربی است پاسخ دادم دلایل گوناگونی دارد از جمله اینکه بخش عمده بودجه آژانس را آنان تامین می‌کنند و احمدی‌نژاد پاسخ داد من دستور می‌دهم تمام بودجه آژانس را ما پرداخت کنیم تا این مشکل حل شود.» شاید همین برداشت و نگاه به مناسبات جهانی است که رفتار، گفتار و نوع مواجهه چالش برانگیز با جامعه جهانی را از سوی احمدی‌نژاد موجب شد. احمدی‌نژاد با پرداختن به موضوعات بی‌مناسبت هم ایجاد اجماع جهانی در افکار عمومی علیه کشور را سهل‌تر کرد و هم شان کشورمان بعنوان یک عضو صلح جوی جامعه جهانی را مخدوش ساخت. در ادامه هم با غامض شدن مناقشه اتمی با کاغذ پاره خواندن تحریم‌ها درک عمیقش از مناسبات جهانی را به رخ کشید و ایران را وارد‌بازی سخت و پیچیده‌درگیری‌ها اتمی‌پیش برد و تحریم‌ها را بلای جان ایرانیان کرد. آن روز‌ها با تمام نشیب‌های بی‌فراز به پایان رسید ولی مردم ایران می‌دانند که دیگر نباید راه را برای بازگشت افرادی مانند احمدی‌نژاد در عالم سیاست‌ایران باز کنند و همانطور که در انتخابات سال‌نود ودو نشان دادند بر این عهد پاییبند هستند که ایران جایی برای تفکرات احمدی‌نژاد و هم‌طیفانش‌ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹۵
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
23
326
جانا سخن از زبان ما میگویی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
این اقا با تحرکاتش میخواد ما رو به کنار گذاشتنش از صحنه قانع کنه در صورتی که باید جوابگوی مردم و بیت المال باشه و مجازات بشه اصولگرایان خواهشا سکوت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
هر روز که می گذرد تنفرم از این مردبیشتر می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
309
33
خدمت به محرومین هم بهش اضافه کن.
پاسخ ها
هرمز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
خدماتش به محرومین شامل موارد زیر می شود:
1- افزایش فاصله طبقاتی 2- تورم سرسام آور 3- کاهش ارزش پول ملی و هدر رفتن حداقل سرمایه محرومین 4- رکود در تولید و تعطیلی مراکز کسب و کار و بیکاری گسترده 5-کلنگ زنی فله ای طرح های کارشناسی نشده و راکد ماندن 84000 میلیارد تومان سرمایه کشور 6- گسترش فساد مالی مدیران تحت لوای پاکدستان و نفوذ بی اعتمادی به مسئولین در ذهن مردم و مواردی که شرحش در این کامنت نگنجد.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
البته منظورشون اضافه کردن تعداد محرومینه که دکتر به خوبی از پسش براومد.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
خیانتی که ایشون در حق محرومین کرد .............نکرد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
اضافه کنید رکورد در طلاق رکورد در اختلاس رکود در تحقیر ایران و ایرانی رکورد در واردات رکورد در تعطیلی صنعت رکورد در بیکاری رکورد در به کار انداختن کارخانه های چینی هندی روسی رکورد در خروج اسرائیل از مشروعیت بین المللی رکورد در عدم انجام اختیاری فرائض دینی و رکوردهای بسیاری دیگر
User
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
خدمت به محرومین؟؟؟
هدفمندی یارانه ها (بخوانید ریاضت اقتصادی) را ایشان اجرا کردند!
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
اگه بلد باشی با ماشین حساب کار کنی / یه ماشین حساب بردار و فقط حساب جمع درآمدهای نفتی 8 سال احمدی نژاد را تقسیم بر تعداد مردم ایران یعنی 75 میلیون کن ببین چقدر باید بهت می داده (45500 ) توما ن یا بیشتر/ احمدی نژاد = بد بختی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
محروميني مثل رحيمي، مرتضوي، علي آبادي، خاوري، بابك زنجاني، و...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
270
35
خوب ازش میترسین!!!!
پاسخ ها
اریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
به خدا ترس هم داره.سنگی انداخت در چاه که صدتا عاقل نمیتونند در بیارن.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
خوب ترسناکه دیگه. فقط کافیه کمی دقت کنید تا عوارض 8ساله دولت ایش.ن را ببینی دوست عزیز. واقعا ترسناک نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
خوب که نه . خیلی بد از کار های او می ترسیم.
واقعاً ازهمچین بلائی هرکه نترسید باید درمورد مطالعه کرد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
سلام
ببخشيد شما از .... نمي ترسي؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
از ...... باید ترسید
پيام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
16
152
انتخاب جان، قربونت برم چرا داغ دلمون رو تازه مي كني !!!!!
تافردا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
13
149
بسمه تعالي
اتفاقاً آقاي احمدي نژاد چون هندوانه در بازي بود که سوابق اجرايي آن گويا وضعيت ايشان بود. کسي نه يک سفرخارجي کاري و نه يک ديدار ديپلماسي داشت و حتي روي صندلي نه وزارت بلکه معاونت وزارت را هم نديده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
10
88
بهتر است به نقش احتمالی عوامل خارجی، و داخلی، نخبگان سیاسی- اجتماعی و مردم هم در ظهور احمدی نژاد و بروز این انحراف بزرگ در انقلاب بطور مجزا در مقاله ای پرداخته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
احسنت، البته نقش بخشی از مردم نه همه مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
10
105
جالب بود !
اینها مشت نمونه خروار از افتخارات ایشان در خراب نمودن کیان ایران زمین بود !!!
آنچه که ایشان تخریب کرد عمری بلند می خواهد و توانی مضاعف جبران کردنش ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
7
71
انتخاب اول صبحي سايتتو باز كرديم با اين عكس روبرو شديم اخه مگه تو با مخاطبات دشمني هرچي ميگيم از اين...عكس نزار دوباره ميزاري نفوذي داري؟
آزادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
7
67
یادم میاد روزی مجلس قرار شد بی کفایتی سیاسی ایشان را مورد بررسی قرار دهد ولی نگذاشتند......
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
100
22
تا کی می خوایید به این مسایل قدیمی بپردازید.احمدی نزاد خوب یا بد حالا که چی.
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
عدم آگاهی سیاسی مردم هم از عوامل روی کار آمدن احمدینزاد بود،عوامفریبی یک فرآیند دو طرفه است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
14
95
نابودگر 3 بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
بی تربیت 8 بود !!!
mat
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
11
69
هندوانه ای که تو زرد از کار در امد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
11
96
کساني که تقدس بهش دادند جواب بدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
9
61
عالی بوددددددددددددددددددد
دهه 60 تی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
11
86
خدا ازش نگذره
پاسخ ها
یوس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
واقعا از ته دل میگویم که خداوند از سر تقصیرات احمدی نژاد نگذرد که اینچنین 8 سال کشور را به عقب برگردانده
كارشناس بي طرف و مصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
8
63
اين قابل پذيرش براي بنده نيست كه در نظام اسلامي ما يك فردي بتواند اينگونه با حيثيت نظام بازي نمايد.
طاهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
63
هشت سال صحنه تعاملات باجهان رابا رجزخوانی هائی ازنوع چاله میدانی وتکه کلامهای گنده لاتهای قدیم ان هم در دنیای امروز عوض کرده بود
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
دمت گرم برازنده ترین اصطلاح را براش پیدا کردی
مرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
121
17
حرفی بزنید که بتونید فردای قیامت جواب پس بدین
انتخاب بابا احمدی نژاد ول کن بسه دیگه این تخریب های شما نشانه بزرگی ایی مرد بزرگه
پاسخ ها
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
خرابکاریها ی دولت قبل عیان است خداکند کسی خودش را به خواب نزند!!!!
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
50
دیالوگ ماندگارمرحوم خسرو شکیبایی درفیلم کاغذ بی خط
هرجابره هست.گرگ هم هست
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
119
19
مخالفت شماها با دکتر نشانه موفقیت ایشان است ٬
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
ببخشیداشتباه مثبت دادم..
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
80
12
فقط تخریب؟!!!
این سیاست حاکم بر کشورمان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
حقيقت را قبول كنيم همه با هم
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
اگر اینها را در زمان احمدی نزاد میگفتند تخریب به حساب میآمد،وبه خاطر همین اتهام بود که خیلی از عقلا خون دل خوردند ودم نزدند،تا بلکه مردم از خواب غفلت بیدار شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
7
56
با وجود موارد مندرج در متن و هزاران ستم دیگر که در حق کشور روا داشته ، چرا با وی و سایر حامیانش برخورد قانونی نمی شود؟؟؟؟ چه ملاحظاتی در کار است؟؟؟؟
hadad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
47
... و جالب آنکه در آن هشت سال فقط نظاره گر تخریب کشور بودم و بس!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
103
12
چه لذتی داره وقتی می بینی بعد از گذشت 8 سال هنوز یکسری که دستشون دیگه به جایی بند نیست فقط از طریق تهمت ، تشویش اذهان و دروغ پردازی می خواهند لطمه به دکتر بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
تو نبودی اونوقتی که دکترت به همه مقامات تهمت میزد؟
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
56
اشخاصی که در منصبها و تریبونهای مختلف از احمدی نژاد حمایت کردند مسئولند و همگی باید مورد باز خواست قرار گیرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
8
37
هرچند که احمدی نژاد با تخریب چهره های قبل از خود می خواست بزرگ شود ولی حالا که او خوار و خفیف شده دلیل نمی شود که آنها از تخلفات و رنجهایی که به مردم تحمیل کردند پاک و منزه شوند. تاریخ همه چیز را آنگونه که اتفاق افتاده قضاوت خواهد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
9
53
چرا همش مي گوييم احمدي نژاد؟احمدي نژاد حاصل تفكري وجرياني است كه همچنان درمملكت مدعي وطلبكار مي باشد.
احسن
|
Pakistan
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
8
52
خدا از او و آنهایی که از او حمایت کردند نگذره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
7
40
مقاله خوبی بود در عین اینکه سیاهی آن دوران همیشه باید در ذهن مردم ایران باقی بماند و درس عبرتی باشد برای همه ی ما که هرکز انتخابات را دست کم نگیریم و باحضور موثر خود در پای صندوق رای جلوی ظهور مجدد این طیف و حامیانش را بگیریم به امید سربلندی ایرانمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
كاملا موافقم بايد ضمن ياداوري هوشيار بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
37
اینها که گفتی همه به دلیل این بود که مجلس ما مجلس نبود و تا وقتی نماینده واقعی مردم رو نداشته باشیم همین وضع حاکمه
قربانعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
54
14
خواهشا بجای تخریب همدیگر برید بکارهاتون برسید
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
28
متاسفانه بسیاری از مردم هرگز این مسایل را قبول ندارن آگاهی در مورد فساد حکومتی این شخص بسیار پایین است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
9
35
ای وای بر حامیان دولت احمدی نژاد
خدا به آنها را به راه راست هدایتشان کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
26
متاسفانه یه تعدادی از مردم ما چوب کم اطلاعی و ناآگاهیشونو خوردن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
7
28
انشا الله که آنهایی که اورا برکشیدند هم به این نتیجه رسیده باشند که دولت نهم ودهم یک آفت سیاسی بزرگ بود تا مبادا بار دیگر اورا درجایی بنشانند که بسیار بزرگتر از حد واندازه اوست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
37
او مامور بود و ماموریتش را آن طور که می خواستند انجام داد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
هزاران مثبت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
7
31
بره که دیگه برنگرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
63
14
راستي راستي كه خيلي دوست داشتني بودند .
پاسخ ها
بابا پنجعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
الکی میگه ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
8
30
بسیار زیبا نوشتید.
جوجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
8
17
فكر كنم داريد براشون تبليغ ميكنيد يا تحريك كه بازم به صحنه بيايند .
داماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
80
13
واقعا بعد از دولت شهيد رجايي دومين دولت انقلابي واقعي ايران اسلامي بود . يادش بخير.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
ایشون یک ملت رو به خاک سیاه نشوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
37
اوج بی اخلاقی ، تخریب تاریخ انقلاب ، فروکاستن‌شان مجلس ، بی‌حرمتی به ارکان نظام ، گماشتن افراد فرومایه بر سر کارهای بزرگ ، اختلاس و ریختن قبح دست درازی به بیت المال ، تنزل‌جايگاه بین المللی کشور اينها كه گفته شد بخشي از كل حقايق بود كه بر سر ايران و ايراني گذشت خداوند اين كشور را از آدمهاي دروغگو و بي اخلاق و اختلاس گر و بي كفايت و نيز از خشكسالي و ديگر بلايا حفظ فرمايد
سبحان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
72
14
اگر بازم بيايند با راي بالا انتخاب ميشوند . مطمئنم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
طرفداراش هم مثل خودش تو .......
ناشناس
| United States |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
مثل اینکه تو اون دوره کاره ای بودی ای ناقلا رو نمی کنی
مهین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
با رای بالا کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
22
هندونه دربسته.چرا باید اینجور باشه هر کاندیدی باید از طرف یه حزب باشه .
عای عالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
58
10
این جور هم که شما می گید نیست . اگه سعید مرتضوی بد بود یعنی همه انتصابات مدیران بد بوده
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
بله همه بد بودن. دریغ از یک خوب.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
31
امیدواریم که مرد بهاری "خزان" شود
همانطور که زندگی مردم ایران را خزان کرد
نماینده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
17
متشکر از انتخاب به خاطر روشنگری افکار عمومی
ناشناس
|
Romania
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
28
کابوسی دراز به بلندای هشت سال، کابوسی که کسی آن را به عهده نمیگیرد ولی همه می دانند که منشاء او اصولگرایان هستند.
وطن پرست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
2
17
خود كرده را تدبير نيست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
42
8
عیبش بنمودی هنرش نیز بگو !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
یه هنرش اینه که ویرانگره !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
شما خودت یه هنرشو بگو !!
Milad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
20
من که چشمم اب نمیخوره باز مردم راه رو برای پدیده های مثل احمدی نزاد باز کنن .... متاسفانه مردم ما درک سیاسی درستی ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
7
33
کسانی که در سال 84 به این تفکر رای دادند باید هر روز به درگاه خدا توبه کنند چون بی فکری و ظاهر بینی شان ملتی را بیچاره کرد
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
86
13
ما احمدی نژاد را دوست داریم
سال 96 به او یا همفکر او رای میدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
ارزش راي منفي دادن هم نداري
ناشناس
| United States |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
برات خیلی متأسفم.
منصف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
اين گروه به اين فكر مي كنند كه با آمدن افرادي مثل احمدي نژاد تيشه به ريشه بزنند
پارسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
چون هم اسم داش محمود(دكتر) هست احتمالا" دوست و همفكرشه!!!!!!!.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
چرا این دوره ندادی؟ کلا 4میلیون؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
23
همه اين ها رو كه گفتي درست ولي خوب كي پيگير شد ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
3
25
نوشدارویی و پس از مرگ سهراب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
33
خدا لعنتشان کند که ایران و ایرانی را ویران و غارت زده کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
لعنت بر .............
ناشناس
|
Romania
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
33
از احمدی نژاد دل پری دارم
روح اله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
22
واقعا من یکی دیگه با این اوصاف کاملا روشن شدم.
من که دیگه به أحمدی نژاد و أحمدی نژادی ها " رأی " نمی دم.
SMD
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
26
کسی که از تاریخ عبرت نگیرد، باید تمام تاریخ را تجربه کند.
ییی
|
Estonia
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
60
13
تخریب فایده نداره ما به احمدی نژاد وفاداریم
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
17
برا من همین یه جمله
"من دستور می‌دهم تمام بودجه آژانس را ما پرداخت کنیم تا این مشکل حل شود"
مساوی است با
تیترتون
"سیاست و ‌رنجي كه از‌ دوران احمدی‌نژاد كشيد"
من دستور می‌دهم تمام بودجه آژانس را ما پرداخت کنیم تا این مشکل حل شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
22
واقعا" گل کاشت اما از چه نوعی بماند ضمنا" مردم ما تا خرافی و زود باور باشند احتمال بازگشت اینجور افراد هست.پس بیاییم فرهنگ و شعورمان را بالا ببریم تا این افراد در پستوهای خانه شان بمانند و مجال عرض اندام نداشته باشند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
2
17
قبول، ولی الان چی؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
22
حذف سیستم سازمان وبرنامه و متلاشی کردن زیر ساخت های اقتصادی کشور وتعطیلی بسیاری از موسسات اقتصادی و کداپروری مردم وتورم افسارگسیخته، افزایش قیمتهای سیصد درصدی و بوجود آورنده تحریم های ظالمانه مردم کشو........از قلم افتاده است
EF7
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
9
28
با 45 هزار تومن 60 میلیون رو گول زدی

البته اشکال از مردمه .... که ساده هستند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
7
14
گاهی وقت ها رخدادهای تلخ، مایه خشنودی در آینده است. امیدوارم مردم ایران درس بزرگی از این رخداد شوم گرفته باشند و دیگر هیچ گاه اجازه حضور افراد ناتوان را در کارهای بزرگ ندهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
مرد حسابی مردم ایران دوباره به اون بزرگوار رای میدن شک نکن
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
23
شما باید تیترتان راعوض کنید وبگذارید :رنجی که مردم ودین از سیاستهای این معجزه هزاره مشکوک دیدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
شب دراز است و قلندر بیدار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
10
29
کسی که پول یک ملت را بی اعتبار کرد و کسی که با اعتقادات یک ملت بازی کرد باید اکنون ازادانه بگردد
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
38
7
همین که شما مخالف او هستید دلیل بر بزرگی او میباشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
21
9
چیه چی شده همه از احمدی نژاد میترسند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
14
این گوشه ای افشا شده از خیانت هاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
3
باید با مستند تر می نوشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
دلیلی نداره برای حقیقتی به روشنایی آفتاب مستند بیاورند نکنه تفکر مدیریتی ایشون برای شما ملموس نبوده ؟
سلمان
|
Romania
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
7
15
ضربه هایی که این مرد به کشور زد جبرانش حداقل ده سال زمان می بره
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
11
انتخاب جان تمام این مسائل را ملت ایران میدانند وملت این مملکت نتیجه تمام ندانمکاریهاوبیتجربگیهاوثمرات سیاستها وحرفهای نسنجیده دولتهای نهم ودهم را باپوست وگوشت واستخوان لمس کرده وبررنجهای آن تحمل نموده اند
ناشناس
|
Romania
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
3
15
ماباید به چرای روی کارامدن امثال احمدی نژادوادامه هشت سال دوران ریاست ایشان رابیان کنیم ،چرامردم پس ازچهارسال اول اورا نشناختندودوباره کاندید شد.
مژگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
16
4
بابا خسته شديم بس كه گفتين احمدي نژاد چقدر از قديم حرف ميزنين؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
دوست دارید خاطرات قشنگ دوباره تکرار بشه ؟!!؟
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
11
زدی ضربتی ضربتی نوش کن .اقای احمدی نژاد بایدفکر این روزها راهم می کرد.
یا زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
15
خدا را شکر که به این آقا رای ندادم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
24
9
با این وجود هم اگر دوره بعدی بیاد رای میاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
خوش به حال شما که فکر می کنید مردم نمی دانند در این مدت چه بر سر انها امده است
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
25
8
مهمترین اثر حضور محمود احیا کردن تفکرات انقلاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
چه ربطی داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
اتفاقا خراب کردن ان تفکرات بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
34
8
زنده باد احمدي نژاد امير كبير دوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
لعنت خدا بر ظالمان
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
18
یک بار ریاست جمهوری دست اصول گرا ها افتاد مملکت رو به این روز انداختند و ماهیتشون رو نشون دادن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
32
10
خدا پدرو مادر احمدی نژاد رو بيامرزه خیلی مرد بود خیلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
13
اگربه چهره این دو نگاه کنید می بینید که دارند به ریش مردم می خندند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
10
باید قبول کرد که تقصیر خودمون بود...
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
7
5
من که از احمدی نژاد ممنونم باعث شد جغرافیم قوی بشه همه کشورهای زیر پونس رو الان کامل میشناسم!
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
8
از ديدن عكس احمدي نژاد و مشايي ...........همه خوانندگان واجب شد!!!!.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
انتخاب ا........
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
13
7
احمدی نژاد سلطان ا..... بود فکر نمیکنم کسی بتونه رکوردش رو بشکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
واقعا که شما......هستید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
2
14
من تو روستا زندگی می کنم که هنوز هم بخشی از مردم از اقای احمدی نژاد به نیکی یادمی کنند.ولی با تمام وجودم بدبخت شدن مردم روستایم را حس می کنم
تنهاي تنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
9
8
خوب كه چي؟؟؟؟ مثلا مي‌خوايي بگي احمدي‌نژاد بده؟؟؟ اينو كه همه مي‌دونن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
3
12
کسانی که به خاطر منافع حزبی به مصلحت بهش رای دادند مسولند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
1
4
مودوررررررررررررویات جاهانی یادتونرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
11
0
من کاری به سیاست ندارم
پاک دست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
11
واقعاً چه مصیبتی بر کشور وارد شد از دوره ریاست جمهور ایشان .
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
7
آقای عارف تو مناظره انتخاباتی خیلی قشنگ آقای احمدی نژاد رو وصف کردن
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
6
7
به اندازه حق خودم.. سپردمتون به همون امام زمان که همیشه اسم مبارکش برای دروغاتون میاوردین..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
22
5
عشق است دکتر هیچ گسی مثل دکتر خدمت نکرد
پاسخ ها
کاظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
اره واقعا به اختلاس گران خدمت بزرگی کرد که هیچکس نمی تونه بکنه!!
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
3
11
احمدی نژاد ودوستان سلطان اختلاس بودن که دیگه سانسور نداره
جمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
11
باعث شرم و خجالتم شد وقتی برخی معدود در خواب ماندگان همچنان از رئیس جمهور بی کفایت پیشین حمایت کرده و تازه طلبکار هم هستند.
خودم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
10
حالا واقعا این فرد نباید محاکمه بشه و پاسخ اعمالش را بده؟ چرا محاکمه نمی شه؟ چرا؟ چرا؟
پویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
9
آقای مهدی چمران بود که این فرد مهم را به جامعه تحمیل کرد و با اصرار ایشان بود که در عرصه مدیریت اجرایی ابتدا شهرداری تهران و سپس با حمایت ایشان و آقای دکتر خوش چهره و ..... مدارج عالی را طی و به این افتخار نایل گشت سوال مهم من این است افرادی که عامل پیدایش این پدیده بودن چرا الان خوشان را به کوچه.......و هنوز در راس امور مهمه جامعه حضور فعال دارند
سیروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
3
10
او با زبانی توهین امیز جهان را برعلیه ما متحد کرد ومردم کشورش را هم به اراذل اوباش خواندن نسبت به دولت بدبین کرد او با وزرای فقیرش اختلاس ها را در کشور به مرز نهایی رساند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
5
10
باید مدال شجاعت به احمدی نژاد بدن! هیج کی نمیتونست با این شجاعت کشور رو داغون و ویرونه تحویل بده!!!
فردين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
7
چون من در سال 84 به احمدينژاد راي ندادم از كار بركنار شدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
4
9
افردای که هنوزدوربراومی گردند وتبلیغ او را می کنند بدانند که نسل آینده جزنفرین نثاراونها نمی کنند
راد
|
Romania
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
2
4
دیگر از این ........عاشق تیتر شدن است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
3
9
نرخ دلار رو هم میگفتی که 3 برابر کرد و ارزش پول ملی رو کاهش داد.
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
3
11
خدا ازش نگذره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
3
12
احمدی نژاد باید محاکمه شود
علی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
3
5
دولت نهم و دهم .....تاریخ ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
4
5
اگر احمدی نزاد صد تا کار اشتباه کرده ، یه کار درست هم کرده . از رسانه آزادی مثل شما بعیده که کاملا یک طرفه فقط از بدی ها بگه .
سیروس سعادتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
2
8
توهین به شعور مردم را فراموش کرده اید .طرح موضوع "هاله نور" دور سر ایشان بزرگ ترین توهین به شعور مردم بود و مطرح فرمودند که در یکی از مسافرت ها به نیویورک ، مادری در کنار خیابان از بچه ای که در بغل داشت اسم ایشان را می پرسد و بچه کوچک جواب میدهد "محمود". یکی نبود از ایشان بپرسد که "مرد حسابی داخل ماشین امنیتی که شیشه های آن دودی و بسته است است و اسکورت میشود و با سرعت حرکت میکند ، چگونه آن مادر و کودک شمارا دیدند و چگونه این گفتگو را استماع فرمودید".
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
4
4
با اينحساب تك تك كسانيكه بهش راي دادند در خرابيها و اختلاسها شريكند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
4
8
این بابا با دولت فاسدش 30 سالی مملکت را عقب برد
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
2
2
یکطرفه!!!!!!!!
حق بعضیا همین احمدی نژاد و امثال ایناس
غفور پاک نهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
2
4
امیدوارم در همین دنیا نتیجه کار های خودشان را ببینند ظالمان و متعرضان به حق مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
3
3
جناب شما اولاٌ از روی ترس ازموقعیت احمدی نژاد دربین مردم این حرفها میزنید
تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
2
2
عضو ارشد جریان انحرافی با حامیانش دچار قانون بازتاب الهی شده است...
.
مهدی حبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
2
5
کاش به جای صرف انرژی در مورد تکرار مکرر بی کفایتی احمدی نژاد ،به فکر رویه ای بودیم که دیگر امثال ایشان نتوانند به چنین صحنه ای وارد شوند.
sam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
9
4
اینا همه برای تخریبه!!!!!!!!!
پوران دخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
11
7
احمدی نژاد دوست داریم.به امید بازگشتت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
7
4
درود براحمدی نژاد
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
2
6
احمدی نژاد تنها بود؟!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
3
7
دو سال نفت 150 دلاری فروخت
بجای دارو چوب کبریت و نعل اسب وارد میکرد
و هزاران ...........
پاسخ ها
فدایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
چه کمبوددارویی داشتی؟حداقل کبریت به درد مردم می خورد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
4
6
مصائب دوران سیاه احمدی نژاد از صد مثنوی هم بیشتر است
ایران دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
10
5
دکتر احمدی نژاد عزیز دوست داریم
به
پاسخ ها
دکتر حسن سلطانلو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
من که عاشقشم. شایسته سالاری را در راس امور قرار داد
حسن زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
2
4
بسیاری از مطالب مربوط به آقای احمدی نژاد درست است
خیرخواه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
10
3
درودخدا براو که ازجنس مردم بود
کلشانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
2
8
خدا کنه سایه احمدی نژاد دهم دیگه برنگرده
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
11
3
آخرتی هم هست،پس خوبیها ش کو؟ انصاف داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
شما یه خوبیشو نام ببر!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
13
4
زنده باد احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
1
5
عالی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
9
4
واقعا مرد بود.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
3
6
انصافا در دولت ایشان مشکلاتی وجود داشت که غیر قابل انکار و گذشت است
یک فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
1
4
بسیار مطلب جلبی بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
2
1
هرچه تخریب یک فرد بیشتر می شه نشون میده که خیلی مرده
زیرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
1
6
این آقایان توفیق اینهمه ضرر و زیان زدن را هم از دشمنان ربودند
عباد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
4
دیوانه شدیم ازشنیدن این همه فساد پس چراراست راست داره میگرده یکی جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
7
2
قدر و منزلت اقای احمدی نژاد فعلا شناخته نمی شود تاریخ باید بگذرد تا مردم این مرد را بشناسند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
خیلی خندیدم.
حامدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
این شخص که اینو نوشته از احمدی نژاد خطرناک تره. اینو مواظب باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
2
5
افرادیکه تعریف وتمجیدازدوره هشتادساله میکنندازدوحالت خارج نیست یاخواب بودندیاترکش اموال اختلاس شده بی نصیب نماندند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
1
5
نمیدونم چرا بعضی ...........نمیروند!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
2
6
این فرد باید به خاطره ضربه و ضرر هایی که به مملکت زده محاکمه بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
2
5
شان بین المللی کشور در دولت قبل به خطر افتاده بود...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
6
2
احمدینژادکارمثبت هم داشت .........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
2
5
ضربه ای که این فر دبه ایرا ن عزیز زد ......در این 34سال نتونستند بزنند.
نظرات بینندگان