arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

حال بازارهای چین وخیم‌تر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاخص بازار سهام شانگ‌های به عنوان اصلی‌ترین بازار سهام چین به روند سقوط روزهای گذشته خود ادامه داد، در روز سه‌شنبه ۷.۶۷ درصد دیگر سقوط کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از راشاتودی طی معاملات روز جاری بازارهای سهام چین به روند سقوط روزهای گذشته خود ادامه دادند و تنها در یک مورد بازار سهام شانگ‌های این کشور به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز مبادلات سهام سقوط 7.67 درصدی را تجربه کرد.

روند سقوط ارزش بازارهای سهام چین طی 4 روز گذشته به گونه‌ای بوده است که سقوط ارزش سهام‌ها در این بازار در این 4 روز از سال 1396 تاکنون بی‌‌سابقه بوده است. آنچه شرایط را در بورس چین وخیم‌تر می‌کند، عدم وجود هرگونه تصمیم از سوی دولت این کشور برای مقابله با این سقوط است.

طی ماه‌های گذشته دولت چین در صورت بروز هرگونه سقوط ارزش اقداماتی را در راستای مقابله با آن صورت می‌داد. به گونه‌ای که بنا به گزارشات موجود از حدود ابتدای سال میلادی جاری دولت این کشور حدود 200 میلیارد دلار برای تقویت بازارهای سهام این کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

از سوی دیگر بانک مرکزی چین طی ماه‌های گذشته اقداماتی را در جهت جلوگیری از سودآوری سهام‌داران از تغییرات قیمتی ساعتی سهام‌های این کشور صورت داده است. به گونه‌ای که خریداران سهام اجازه فروش سهام‌های خریداری‌شده را در همان روز ندارند.

بنا به گفته وی، یکی از کارشناسان بازار سهام شانگهای، دولت چین برای جلوگیری از سقوط ارزش بازارهای سهام این کشور و نجات بازار اقدامی نخواهد کرد؛ چراکه این مسئله درحال گسترش به دیگر بازارهای بین‌المللی است و به‌طور کلی هرگونه اقدامی از طرف دولت چین مؤثر واقع نخواهد شد. از سوی دیگر شاخص سهام نیکی توکیو بر اثر کاهش ارزش در بازارهای چین، سقوط 3.96 درصدی را تجربه کرد. دیگر بازارهای سهام آسیایی نیز کاهش ارزش را طی روز گذشته تجربه کردند.

بازارهای سهام اروپایی طی امروز بهبود نسبی را نسبت به روز گذشته که از آن به‌عنوان دوشنبه سیاه تعبیر شده است را تجربه کردند. به گونه‌ای که بازارهای سهام لندن، داکس آلمان و CAC فرانسه یک تا 1.45 درصد رشد را در مبادلات اولیه روز جاری تجربه کردند.
نظرات بینندگان