arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

وجود پزشکان ۱۰۰ میلیونی در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر سابق بهداشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در کشور پزشکانی وجود دارند که ماهیانه یک میلیون تومان هم درآمد ندارند در حالی که برخی دیگر بالای ۱۰۰ میلیون تومان می گیرند.

به گزارش مهر، دکتر مسعود پزشکیان در جلسه علنی روز چهارشنبه و در جریان ارائه گزارش طرح تحول سلامت از سوی وزیر بهداشت، با انتقاد نسبت به عملکرد وی گفت: وزارتخانه خلاف قانون عمل می کنند دیعنی با توجه به سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و قانون برنامه پرداخت خارج از سطح بندی خلاف قانون است.

وزیر اسبق بهداشت در ادامه به خلاف قانون دانستن ارائه بیمه های تکمیلی و تقویت آن، عنوان کرد: پزشکان باید در یک جا کار می کردند؛ در دانشگاه ما ۴۸ نفر هیأت علمی تمام وقت را به صورت پاره وقت کرده اند یکی از آنها ماهی ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشت اما اکنون در بیمارستان خصوصی مشغول شده است که بالایی ۴۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه پزشکانی داریم که یک میلیون هم درآمد ندارند در حالی که برخی دیگر بالای ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارند، یادآور شد: میانگین درآمد اعضای هیئات علمی در خارج از کشور تنها ۱۰ هزار دلار است و با سرانه ای که در آنجا نزدیک ۴ هزار دلار است.

پزشکیان همچنین با اشاره به اینکه شکاف موجود بین پزشکان بی عدالتی است، اظهار کرد: در قانون آمده بود پول به روستاها برود اما تعرفه بالا رفته است و بیمه ها ۶ ماه است که نتوانسته اند پولی پرداخت کنند وقتی هزینه بالا می رود قادر به پرداخت آن نیستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
1
4
آخه داداش من از قدیم گفتن خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج ، الان وزارت بهداشت بیاد برعکس اون کاری که موقع 8 سال جنگ انجام داد، بده اون موقع درست خواهد شد.
نظرات بینندگان