arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

جمشید مشایخی سفیر سلامت شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جمشید مشایخی» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران سفیر سلامت شد.

به گزارش ایسنا، در سی‌امین همایش سلامت و زندگی با موضوع "سلامت سالمندان" که پنجم شهریور از ساعت 4 بعداز ظهر در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود، استاد جمشید مشایخی به عنوان سفیر سلامت معرفی و تندیس سفیر سلامت توسط ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به وی اهدا می‌شود.

استاد مشایخی در پیامی کوتاه با تاکید بر لزوم تکریم سالمندان و احترام ویژه آنان گفت: سالمندی بیماری نیست بلکه مرحله ای از چرخه زندگی است که مسائل رشدی خاص خود رادارد و درعین حال سالمندی با انباشت خردمندی همراه است وفرصتی است که فرد می تواند تجربیاتش را به نسل های بعد منتقل کند. سالمندان قابلیت های زیادی دارند. آنان کوله‌باری از دانش و تحربه هستند و باید از ظرفیت آنها در امور مختلف بهره مند شد.

وی با بیان اینکه سالمندان نیازمند توجه بیشتر دولت هستند، تاکید کرد: جمعیت سالمندان کشور رو به افزایش است و برنامه‌ریزی برای این جمعیت اقدامی کاملاً ضروری است تا سالمندان بتوانند در دوران سالمندی خود، شاد و پویا زندگی کرده و به عنوان یک عضو یکپارچه از جامعه تلقی شوند.

افزایش دسترسی سالمندان به امکانات درمانی، توانبخشی، رفاهی، پیش‌بینی بیمه اجتماعی برای سالمندان و رفع مشکل و دغدغه معیشتی این قشر را از مهمترین مطالبات سالمندان بیان کرد.

دکتر توحید سیف برقی دبیرعلمی همایش سلامت و زندگی افزود: در این همایش موضوعاتی همچون ملاحظات روانی و اجتماعی سالمندان، تغذیه و سالمندان، ورزش و سالمندان، پیشگیری و درمان آلزایمر با حضور اساتید و کارشناسان بحث و بررسی می‌شود.

گفتنی است، سلسله همایش‌های سلامت و زندگی که هر ماهه در اولین پنج شنبه هر ماه برگزار می‌شود، این ماه نیز با موضوع سلامت سالمندان برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان