arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

اجرای طرح اضطراری تامین آب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر لزوم اجرای برخی طرح‌ها مانند تامین اضطراری آب شرب در برخی استان‌ها، گفت: ۱۱۸ سد بزرگ در حال ساخت و ۱۴۰ سد در دست مطالعه است.

به گزارش مهر، اکبر شفیعی با اشاره به بحث خشکسالی و کمبود شدید آب، بر لزوم مدیریت صحیح در این زمینه و همچنین اجرای طرح‌هایی نظیر طرح احیا و تعادل‌بخشی و طرح اضطراری تامین آب شرب مورد نیاز تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن اینگونه طرح‌ها، یکی از راه‌های خوب برای تهیه آب شرب و تامین آب مورد نیاز کشاورزان استان‌ها است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: ۱۵۰ سد بزرگ در کشور در دست بهره برداری، ۱۱۸ سد بزرگ در حال ساخت و قریب به ۱۴۰ سد بزرگ در کشور در دست مطالعه است که برای سدهای در دست ساخت، حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی، مشکل اصلی در ساخت سدها را محدودیت‌های منابع مالی دانست و اظهارداشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی در بحث اجرای سدها هیچ مشکل فنی و اجرایی وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به توجه ویژه دولت در احداث سدهای خاکی کوچک برای مهار آب‌های سطحی، عنوان کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد مترمکعب از آب‌های سطحی را از طریق احداث سد، مهار و برای همین مقدار آب نیز برنامه وجود دارد.

شفیعی با تاکید بر اینکه برای انجام پروژه‌های سدسازی، مطالعات گسترده‌ای باید انجام شود، تصریح کرد: ما هر چه در انجام مطالعات دقت بیشتری داشته باشیم، نهایتا در اجرای پروژه‌ها با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد و هزینه کمتری به بیت‌المال تحمیل می‌‌شود.
نظرات بینندگان