arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

آقاتهرانی: روی "حفظ نظام و اطاعت از ولایت فقیه" با موتلفه و ایثارگران به توافق رسیده‌ایم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل جبهه پایداری درباره جلسات مشترک این جریان با مؤتلفه و ایثارگران گفته است: "روی مواردی مثل حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب و اطاعت از ولایت فقیه به توافق رسیده‌ایم و به تدریج همدلی خوبی ایجاد شده است که کار بهتر سامان پیدا کند."

به گزارش صراط، مرتضی آقاتهرانی در بخشی از گفتگوی خود به برگزاری 500 ساعت جلسه میان مؤتلفه، ایثارگران و پایداری اشاره کرده و گفته است: "بنده از روز اول که در این جلسات مشترک شرکت کردم، تصور نمی‌کردم که ما بتوانیم با هم به این میزان به وحدت برسیم. در این جلسات این موضوع تأکید شد که بر اصول با همدیگر به توافق برسیم و فروع یا مصادیقی که سلیقه‌ای است و در مورد آن اختلاف داریم، را بعداً مطرح کنیم."

دبیرکل جبهه پایداری توضیح نداده است که منظور او از اینکه "تصور نمی کرده به این میزان وحدت برسند" دقیقا چیست و تا کنون روی چه اصولی توافق شده که برای او غیرمنتظره بوده است.

توضیحات آقاتهرانی درباره نتیجه 500 ساعت جلسه مشترک پایداری با دو گروه اصولگرا شگفت‌انگیز است. معلوم نیست آیا او رسیدن به توافق روی "حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب و اطاعت از ولایت فقیه" را چگونه دستاوردی می داند؟

سوال این است که مگر قرار بود روی این اصول ساده و اولیه هم به توافق نرسند؟ مگر جبهه پایداری با دشمنان نظام مذاکره کرده که روی "حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب و اطاعت از ولایت فقیه" هم توافقی نداشته باشند؟!

اساس مگر گروهی که "حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب و اطاعت از ولایت فقیه" را قبول نداشته باشد، در دایره نظام قرار می گیرد که جبهه پایداری 500 ساعت جلسه را صرف رسیدن به توافق روی این اصول کرده است؟!

اگر منظور پایداری از توافق با گروه های اصولگرا بحث روی چنین موارد بدیهی و آشکاری است، بی تردید آنها با گروه های اصلاح طلب نیز –به جز نقاب دارانی که خود را متعهد به نظام نشان می دهند- به راحتی به توافق خواهند رسید!

واقعیت این است که جبهه پایداری از زمان تشکیل تا کنون، با اقدامات خود، زمینه های عدم وحدت اصولگرایان در انتخابات های مختلف را فراهم کرده و به نظر می رسد آنها برای دور کردن خود از این اتهامات چنین موضوعاتی را مطرح کرده و جلودار شده اند.

رفتار اعضای رسمی و منتسب به این جریان نشان داده که آنها در مقاطع حساس کشور با پیش کشیدن تعریف خاص خود از اصولگرایی، چنین وانمود کرده اند که اصولگرایی ناب، تنها متعلق به همین جریان است و سایر اصولگرایان، در این محدوده قرار نمی گیرند! آیا اظهارات اخیر دبیرکل جبهه پایداری که توافق روی "حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب و اطاعت از ولایت فقیه" را دستاورد دانسته، با همین نگاه بیان نشده است؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
علی
|
United States
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
1
6
من به هیچ لیستی که حتی یک کاندیدا از جبهه پایداری داخلش باشه رای نمیدم. گفته باشم آقایان موتلفه و ایثارگران!
نظرات بینندگان