arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴

شانس کدام دو ستاره هالیوود برای رئیس جمهور شدن بیشتر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردم آمریکا ترجیح می‌دهند هنرپیشگان مطرح هالیوود را در کسوت رئیس‌جمهور کشورشان ببینند.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، هنرپیشه‌های آمریکایی مدتهای مدیدی است که رئیس جمهور آمریکا نشده‌اند. تنها یک بار طی کل تاریخ نماینده هالیوود این پست را اشغال کرد یعنی رونالد ریگان که کشور را از سالهای 1981 تا 1989 رهبری می‌کرد. آرنولد شوارتزنگر نیز این آرزو را در سر می‌پروراند، از آنجا که او اتریشی است برایش راه رسیدن به این مقام بسته است و در نتیجه او موفق شد که فقط فرماندار کالیفرنیا شود.

بر اساس نتایج نظرسنجی که به افراد پیشنهاد داده شده دو نامزد را انتخاب کنند، هنرپیشه یا سیاستمدار، مشخص شد که در رقابت ریاست جمهوری برای رسیدن به بالاترین مقام دولتی از حزب جمهوری‌خواه کلینت ایستوود شانس بیشتری نسبت به دونالد ترامپ دارد. هنرپیشه مشهور و کارگردان هالیوود 72 درصد از آرا را به خود اختصاص داد، ضمن آنکه این مسئله آن‌قدرها هم تعجب‌آور نیست از آنجا که ایستوود در عمل نشان داده است که توانایی رهبری و مدیریت را دارد، او دو سال شهردار شهر کوچک کارمل کالیفرنیا بود.

سایر هنرپیشه‌های هالیوودی نیز اعتماد و اطمینان آمریکایی‌ها را جلب می‌کنند. بر اساس نتایج همه‌پرسی‌ها هنرپیشه جرج کلونی جایگاه بالاتری نسبت به جب بوش دارد، او 57 درصد آرا را از آن خود کرد، هنرپیشه بن افلک از تد کروس با 59 درصد پیشی گرفت و مجری مشهور جیمی فلون بالاتر از رند پل با 55 درصد آرا قرار گرفت.
نظرات بینندگان