arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴

ایران با تاریخ هزاره ای خود جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد

روزنامه ایتالیایی 'لارپوبلیکا' نوشت: سیاست حسن روحانی رییس جمهوری منجر به جذب گردشگران خارجی به یکی از کشورهایی شده است که ده ها سال برای غربی ها یک تابو بود، ایران با 17 سایت میراث یونسکو و تاریخ هزاره ای خود جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این روزنامه ایتالیایی ادامه داد: سیاست رییس جمهور ایران به مسیر موفقیت آمیز خود ادامه می دهد. بر اساس آخرین داده ها، گردشگری از اروپا به ایران 240 درصد افزایش یافته است و این کشور درصدد جذب حدود 20 میلیون گردشگر تا سال 2025 است. تنها در طول تابستان بیش از یک میلیون و 490 هزار گردشگر به ایران سفر کردند که خود بیشتر از شمار ایرانی هایی است که به خارج سفر کرده اند.
لارپوبلیکا افزود: توافق هسته ای در وین، نتایج بزرگی را در زمینه گردشگری برای این کشور به همراه داشت و تا چند ماه آینده، پایان تحریم ها به افزایش شمار گردشگران نیز منجر خواهد شد.
لارپوبلبیکا نوشت: ایران دارای 17 سایت و معماری است که میراث یونسکو اعلام شده اند. تهران با مساجد خود و اصفهان با میدان بزرگ امام خمینی و شگفتی های شهرهای مشهد، یزد، تبریز و شیراز از جمله اماکنی هستند که بیشتر مورد بازدید قرار می گیرند. البته اماکن دیدنی زیادی از پرسپولیس تا بم، از قم تا مشهد، از کوهستان دماوند درشمال تهران تا استان سبز گیلان، از معابد زرتشتیان تا کلیساهای ارمنی در ایران وجود دارند که بسیار متفاوت ازهم هستند. ایران دروازه هایش را بر روی گردشگری کلاسیک و عادی، قومی، مذهبی و اکوتوریسم باز کرده است.
این روزنامه در خصوص روند اخذ ویزا افزود: مسعود سلطانی فر وزیر گردشگری ایران پس از پیروزی توافق هسته ای اعلام کرد که این توافق و پایان تحریم های اقتصادی منجر به گسترش صنعت گردشگری ایران می شود و در انتظار روزهای روشنی هستیم . بدین ترتیب از سال آینده ویزای ایران ممکن است بطور الکترونیکی نیز ارسال شود. چند هفته پیش اجبار ویزا برای کشورهای ترکیه، سوریه، گرجستان، لبنان، آذربایجان و بولیوی لغو شد و با توافق های دوجانبه در ماه های اینده احتمال اینکه ایتالیایی ها نیز برای رفتن به ایران نیاز به ویزا نداشته باشند، وجوددارد.
لارپوبلیکا نوشت: با هدف غلبه بر تفکرات قالب که از سال ها توسط تبلیغات منفی رسانه ها از ایران شده بود، کمپین 'دیدنی های ایران' با هشتگ 'MustSeeIran' راه اندازی شد . این سایت هر هفته 27 میلیون بازدیدکننده دارد و در اینستاگرام نیز بیش از 150 هزار عکس از جذابیت های ایران منتشرشده است. شخصیت های مهمی نیز از این کمپین آنلاین حمایت کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان