arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴

اشپیگل: دنیا غزه را فراموش کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته نامه اشپیگل در مطلبی به مناسبت سالگرد جنگ غزه از عمل نکردن جامعه بین‌المللی به وعده‌های خود برای کمک به مردم این منطقه نوشته و تاکید کرد که دنیا غزه را فراموش کرده است.

به گزارش تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی یک سال بعد از پایان جنگ غزه به بررسی شرایط این منطقه پرداخته و این پرسش را مطرح کرد که کمک ها برای نوار غزه کجا مانده است؟ یک سال است که جنگ در این منطقه تمام شده است، البته کمک های وعده داده شده به مردم این منطقه تنها به صورت پراکنده و کم ارسال شده است و سراسر غزه همچنان ویران و با خاک یکسان است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: در 26 آگوست سال 2014 بدترین جنگ نوار غزه بعد از پنجاه روز پایان یافت. در این جنگ حدود 2200 فلسطینی کشته شدند که دو سوم آن ها غیر نظامی بودند. حدود 521 کودک در این جنگ کشته شدند؛ هزاران نفر مجروح شدند و حدود 20 هزار خانه کاملا تخریب شده یا به سختی آسیب دیدند.

اشپیگل در ادامه نوشت: از آن زمان به بعد به نظر می رسد که دنیا مردم نوار غزه را فراموش کرده است. البته در آن زمان و مدت کوتاهی بعد از پایان جنگ کمک های بین المللی فراوانی به مردم غزه وعده داده شد. اما تا به حال به ندرت این کمک ها به دست آن ها رسیده است. همچنان این منطقه کوچک در محاصره اسرائیل و مصر قرار داشته و ارتباطی با خارج ندارد.

هر چیزی از جمله سیمان برای بازسازی دوباره این منطقه وجود ندارد. اسرائیل و مصر نمی خواهند مصالح ساختمانی به دست حماس که از سال 2007 قدرت در نوار غزه را در دست دارد بیافتد.

اشپیگل در ادامه به رنج فراوان مردم نوار غزه ر سایه محاصره این منطقه اشاره کرده و نوشت: ارتش اسرائیل ادعا می کند که حماس با وجود انزوا موفق شده زرادخانه های موشکی خود را دوباره پر کرده و تونل های حمله جدیدی به اسرائیل بسازد.

نابودی اسرائیل هدف اعلام شده حماس است. بسیاری از خانواده های صهیونیست مناطق مرزی با نوار غزه که مشوق های مالیاتی و اجاره های پایین در آن وجود دارد را ترک کرده اند. ترس و نگرانی آن ها از حملات موشکی و حملات حماس از راه تونل بسیار زیاد است.
نظرات بینندگان