arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴

حملات موشکی انصارلله به مواضع عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال عملیات تاثیرگذار چند روز اخیر نیروهای انصار الله علیه مواضع عربستان، این کشور تهاجم گسترده‌ای را از طریق زمین و هوا علیه یمن آغاز کرده است.

در این حملات ده‌ها شهروند غیر نظامی و نیروهایی از انصارالله و یگان‌های وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشن یمن کشته شدند.

نیروهای عربستانی همچنین بامداد امروز (پنج شنبه) از طریق مرزهای شمالی یمن وارد بخش‌هایی از استان صعده شدند و درگیری‌هایی میان آنها و نیروهای انصارالله روی داده است. این نخستین بار است که ارتش عربستان در این حجم وارد خاک یمن می شود.

منابع میدانی می‌گویند که در این حملات تانک‌ها، نفربرها و خودروهای زرهی عربستان در عمق خاک یمن پیشروی کردند و با نیروهای انصارالله درگیر شدند.

استان صعده خاستگاه اصلی حوثی‌ها و نیروهای انصارالله محسوب می‌شود و تجهیزات نظامی فراوانی در آنجا مستقر کرده‌اند که این امر احتمال وارد آمدن تلفات به نیروهای سعودی را افزایش می دهد.

در همین حال سخنگوی ارتش یمن که به حوثی‌ها وفادار است اعلام کرد که نیروهای مردمی و ارتش پایگاه‌های عربستان در استان جنوبی جیزان را هدف حملات موشکی قرار داده‌اند و در همین راستا یک موشک اسکات به نیروگاه برق جیزان اصابت کرده است.

عربستان اما می‌گوید که توانسته یک موشک اسکات که از سوی یمن شلیک شده بود را با سامانه دفاع هوایی پاتریوت خود پیش از اصابت به هدف منهدم کند.

ارتش عربستان و هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری این کشور در واکنش به این اقدامات ده‌ها منطقه یمن از جمله صنعا پایتخت را بمباران کردند. این بمباران‌ها که در برخی موارد مناطق غیر نظامی را در بر گرفته ده‌ها کشته بر جای گذاشته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان