arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴

عارف: همه مشکلات با درآمد نفتی حل نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه تصور شود همه مشکلات با درآمدهای نفتی حل می‌شود خیال باطلی است.

به گزارش فارس، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری با تبریک میلاد امام رضا(ع) و هفته دولت، وجود بارگاه مبارک امام هشتم در ایران و مشهد مقدس را نعمتی برای مردم مومن ایران دانست و اظهار داشت: پیروزی‌های ملت ایران در صحنه‌های مختلف مطمئناً از وجود پربرکت ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) است و انشالله مسئولان محترم با تاسی از سیره و روش پیروان مذهبی خود خدمتگزاران صادقی برای مردم بزرگوار ایران باشند.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: در جمهوری اسلامی ایران مردم کارفرمایان اصلی هستند و دولتمردان خدمتگزاران ملت محسوب می‌شوند و کارگران عزیز هم در همه صحنه یار و یاور دولت‌ها بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش آفرینی کارگران در ادوار مختلف انقلاب اسلامی و بعد از آن به خصوص در 8 سال دفاع مقدس، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل درگیر شدن با مشکلات و چالش‌های مختلف که عمدتاً توسط دشمنان کشورمان ایجاد شده بود مجالی برای رسیدگی به صاحبان اصلی انقلاب از جمله کارگران فراهم نشد اما با این وجود این قشر زحمت کش با تلاشهای مستمر خود آثار فشارهای کشورهای غربی به کشورمان مانند تحریم های ظالمانه را به حداقل رساندند که در این راه توفیقات قابل توجه‌ای برای کشور ایجاد شد.

وی با  یادآوری سیاست‌های دولت اصلاحات در خصوص حل مشکلات معیشتی کارگران خاطرنشان کرد: در دولت اصلاحات تلاش قابل توجه‌ای برای استقرار نظام جامع تامین اجتماعی و رفع تنگناهای معیشتی انجام شد که البته انتظار بود دولت بعد از دوران اصلاحات  هم سیاست مدونی در خصوص جامعه کارگری و حل دغدغه‌های آنان اتخاذ می‌کرد و آن مسیر ادامه می یافت تا به شرایط مطلوبی برسیم.

عارف جود تشکل‌های مختلف کارگری را برای کشور مفید دانست و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران و در راس آن امام بزرگورامان و نیز رهبر معظم انقلاب حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و حضور جدی آنها در همه صحنه‌ها انقلاب بوده و است و مطمئنا هیچ مسئولی نباید از تکثر تشکل‌های کارگری  هراسی داشته باشد چرا که این تشکلها زبان گویای جامعه کارگری هستند و همواره در راستای تقویت ارکان نظام فعالیت کرده‌اند.

وی با تاکید براینکه در سه جانبه‌گرایی باید مواضع نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت همگرا باشد، گفت: باید با تعامل و گفت‌وگو به دنبال حل مشکلات کارگران و کارفرمایان بود و مطمئناً حل مشکلات کارگران به حل مشکلات کارفرمایان منجر می‌شود و حل مشکلات کارفرمایان به حل مشکلات کارگران می‌انجامد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با انشاء نوشتن و شعار مشکلات حل نمی‌شود، اظهار کرد: اینکه تصور شود همه مشکلات با درآمدهای نفتی حل می‌شود خیال باطلی است. متاسفانه تاکنون از مزیت‌های بالقوه کشورمان نتوانستیم به نحو مطلوب استفاده کنیم و به تولید ثروت برسیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب کشور باید تولید ثروت در همه بخش‌ها در اولویت قرار گیرد و برای تولید ثروت نقش کارگران بسیار حائز اهمیت است.

عارف با تاکید بر اینکه حفظ منزلت همه اقشار به ویژه اقشار آسیب پذیر باید همواره مدنظر باشد،گفت: پاسخگویی به مطالبات به حق مردم در همه زمینه‌ها بویژه اقشار آسیب پذیر باید همواره مدنظر مسئولان باشد.

وی با توصیه به تشکل‌های کارگری برای دوری از سیاست زدگی، به تلاش‌های دولت تدبیر و امید در حل معضلات و مشکلات مختلف کشور اشاره کرد و گفت: جا دارد در هفته دولت از تلاش‌های برادر بزرگوارم آقای دکتر روحانی و همکارانشان در دولت تدبیر و امید برای تثبیت روحیه امید و نشاط در کشور که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 ایجاد شده بود، قدردانی کنم. مطمئنا با فضای خوبی که در کشور حاکم است باید در جهت کاهش تنش‌های بیهوده سیاسی در کشور پیش رفت.

عارف در همین زمینه ادامه داد: قوای مقننه و قضاییه باید در رسیدن دولت به اهدافش یاری رسان باشند و حتی الامکان اختلاف نظرها را به حداقل برسانند. شخصاً انتظار داشتم نمایندگان محترم مجلس شرایط سخت دولت را  بهتر درک می‌کردند و نظارت بر عملکرد دولت را با برخی مانع تراشی‌ها در مسیر دولت همراه نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند برخی اختلاف نظرها را به رسانه‌ها نکشانند، خاطرنشان کرد: پدیده زشتی که متاسفانه گریبانگیر برخی افراد شده است استفاده از حربه افشاگری است که با روح حاکم بر انقلاب اسلامی که یک انقلاب اخلاقی و فرهنگی بود و نیز با تعالیم دینی ما همسانی ندارد. باید از سرنوشت کسانیکه روزی با روش غیر اخلاقی افشاگری به دنبال حذف رقیب بودند، عبرت گرفت.

به گزارش فارس، در این دیدار برخی از نمایندگان تشکل‌های کارگری به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

همچنین سهیلا جلودارزاده رئیس اتحادیه زنان کارگر بر ضرورت اداره تشکل‌های کارگری توسط کارگران و تلاش دولت برای حل مشکلات جامعه کارگری تاکید کرد.

حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر نیز ضمن توصیه به تشکل‌های صنفی و سیاسی بر الگوگیری از روش و منش اخلاقی عارف بر ضرورت تقویت تشکل‌های کارگری تاکید کرد.
نظرات بینندگان