arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴

متقاضیان از مسکن مهر فراری شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که مسئولان از وعده وعیدهای بسیار برای اتمام تمامی واحدهای مسکن مهر خبر می‌دهند؛ پروژه‌های واحدهای مسکن مهر کلان شهرها در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این ایام وضعیت مسکن مهر برای متقاضیان تبدیل به یک کابوس تمام نشدنی شده است به طوری که روزانه افراد بسیاری از افزایش قیمت‌های دوباره و مشکلاتی که تعاونی ها ایجاد کرده است شکایت می‌کنند.

براساس این گزارش؛ هنوز بعد از گذشت ۹ سال بسیاری از متقاضیان از تحویل ندادن واحدهای مسکن مهر خود گله می‌کنند به طوری که برخی از آنها بعد از گذشت ۹ سال هنوز واحد آن‌ها در مرحله اسکلت است.

بنابراین گزارش؛ وجود مشکلات مسکن مهر آنقدر زیاد است که در یک گزارش گنجانده نمی‌شود از پایین بودن کیفیت ساخت این واحدها تا افزایش قیمت و فروش واحدهای مسکن از سوی تعاونی‌ها به چندین نفر تنها بخش کوچکی از مشکلات سریالی این واحدهای بی‌مهر است.

درهمین راستا، در ابتدای دولت یازدهم عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که واحدهای مسکن مهر چندین دولت را درگیر خود می‌کند.

این در حالی است که اصغر مهرآبادی مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن مهر چندین بار اعلام کرده که مسکن مهر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و در برخی از موارد اعلام کرده که تا اوایل سال ۹۵ تمامی واحدهای باقی مانده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

براساس این گزارش؛ صحبت‌های ضد و نقیض مشاور وزیر راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی بسیاری از متقاضیان این واحدها را سرگردان کرده به طوری که برخی از آنها حاضر به فروش امتیاز خود به پایین‌ترین قیمت شده‌اند و این موضوع باعث افزایش دلالی در این حوزه شده است.

براساس گزارش‌های میدانی، واحدهای مسکن مهر در پردیس و پرند در دولت دهم به عنوان پایتخت مسکن مهر نام برده می‌شد به گفته بسیاری از ساکنان این واحدها و همچنین متقاضیان آنها باید به عنوان بی‌کیفیت‌ترین و بدترین شهرهای مسکن مهر نام برده شود.

براساس این گزارش؛ یکی از متقاضیان این واحدها در پردیس با اشاره به اینکه متاسفانه هر چند یک بار به بهانه های مختلف افزایش قیمت می خورد، گفت: تا به امروز چندین بار افزایش قیمت‌های ۲ تا ۵ میلیون تومان خورده است.

این در حالی است، که رجب صلاحی مدیر عامل شرکت عمران پردیس اظهار داشت: هنوز هیچ ابلاغیه رسمی به ما نخورده است و تا به امروز هیچ عددی به ما اعلام نشده و من نیز تا مشخص نشدن دقیق آماری اعلام نخواهم کرد.

وی در ادامه افزود: بر اساس دستورالعمل شماره ۳ عدد نهایی برای افزایش دوباره قیمت به ما اعلام نشده است.

براساس این گزارش؛ متقاضیان این واحدها باید دوباره منتظر یک افزایش قیمت باشند و مدیرعامل شرکت عمران پردیس زنگ خطر آن را زد.

با وجود این میزان افزایش قیمت‌ها برای متقاضیان به گفته بسیاری از آنها کیفیت این واحدها بسیار پایین است به طوری برخی از ساکنان اعلام کرده‌اند که بعد از دو ماه زندگی در این واحدها بخشی از دیوار فرو ریخته است.

یکی دیگر از ساکنان واحدهای مسکن مهر اعلام کرده است: هنوز بعد از گذشت چند ماه هنوز آب و گاز نداریم .

این در حالی است، که به گفته بسیاری از مسئولان تا به امروز هیچ واحدی بدون آب، برق و گاز و امکانات زیربنایی به متقاضیان تحویل نداده‌ایم.

از سوی دیگر در حالی که رجب صلاحی مدیر عامل شرکت عمران پردیس از وجود ۶ هزار و ۵۰۰ کارگر در فاز ۸ پردیس خبر می‌دهد اما گزارش‌های میدانی ما در پردیس حاکی از آن است که پروژه فاز ۸ مسکن مهر در پردیس به طور کامل تعطیل شده و هیچ پیمانکار و یا کارگری در این فاز مشغول کار نیست .

این موضوع و تعطیلی پروژه مسکن مهر نگرانی‌های بسیاری را برای متقاضیان ایجاد کرده زیرا فاز ۸ به گفته بسیاری از مسئولان پردیس به عنوان زیباترین و پر هزینه‌ترین فاز نامبرده می‌شود.

براساس این گزارش؛ یکی دیگر از عمده‌ترین مشکلاتی که مسکن مهر برای متقاضیان ایجاد کرده وجود تعاونی‌ها است متاسفانه تعاونی‌ها برای متقاضیان به خصوص در پرند مشکلات بسیاری ایجاد کرده به طوری بخش عمده از واحدها توسط تعاونی‌ها به چندین نفر فروخته شده است.

در همین راستا یکی از متقاضیانی که این مشکل برای آن ایجاد شده بود، گفت: متاسفانه تعاونی‌ها باعث شده ما تمام دار و ندار خود را از دست بدهیم. در ابتدا واحد مسکن مهر خود را در پرند در یکی از تعاونی‌ها ثبت نام کرده‌ایم به طوری که تمام دار و ندار خود را به فروش رساندیم تا بتوانیم یک واحد کوچک بخریم اما بعد از گذشت یکسال متوجه شدیم واحد مسکن مهر ما به چند نفر از سوی تعاونی‌ها فروخته شده است و این واحد در حال حاضر چندین مالک دارد.

براساس این گزارش، این متقاضی در ادامه گفت: بعد از گذشت ۵ سال پیگیری هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و متاسفانه در این میان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

در خصوص این موضوع فریبرز واحدی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه برخی از سایت‌های مسکن مهر دارای مشکلات تعاونی‌ها است، گفت: کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده است و تک تک این واحدها شناسایی می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: تعاونی‌هایی که کم کار هستند و یا واحدهای خود را به متقاضیان تحویل نداده باشند از طریق این کمیته پیگیری می‌شود.

با پیگیری‌هایی که تا به امروز انجام داده‌ایم وزارت راه و شهرسازی معتقد است که مشکلات تعاونی‌ها باید توسط خود وزارت تعاون پیگری شود ولی بعد از گذشت ۹ سال هنوز متقاضیانی که با مشکلات تعاونی‌ها درگیر هستند به وزارت راه و شهرسازی مراجعه می‌کنند.

مسکن مهر تبدیل به یک پاشنه آشیل برای متقاضیان این واحدها شده حال باید ببینیم که دولت می‌تواند با این میزان پیشرفت کم مسکن مهر به وعده خود تا پایان امسال عمل کند یا خیر؟
نظرات بینندگان