arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
صفار هرندی، مشاور فرمانده کل سپاه:

برخی منت می‌گذارند سایه جنگ را برداشتیم / اینکه می گویند بعد از توافق نباید هر حرفی زد، یعنی باید پیچ و مهره‌های خود را با کدخدای عالم هماهنگ کنیم

جریان نفوذ یعنی به ما بقبولاند که سهم خود را از سایرین جدا کنیم؛ تجزیه جغرافیایی دیروز را میخواهند به سمت تجزیه عاطفی و اعتقادی ببرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی منت می‌گذارند سایه جنگ را برداشتیم / اینکه می گویند بعد از توافق نباید هر حرفی زد، یعنی باید پیچ و مهره‌های خود را با کدخدای عالم هماهنگ کنیم
صفار هرندی مشاور فرمانده کل سپاه گفت: دشمن اگر بتواند به بهانه برجام بین ما تفرقه ایجاد کنند به هدف خود رسیده؛ برخی در حالی که عامل جنگ اعتراف می‌کند قوای جنگ نداریم منت می‌گذارند سایه جنگ را برداشتیم.

به گزارش «انتخاب»، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهارمین کنگره کانون تربیت با بیان اینکه با وقوع انقلاب سلسله وصل مدیران جامعه با دنیای استکبار قطع شد گفت: اما انگیزه ها برای به کارگیری و از بین بردن تأثیر گذرای چهره‌های موثر انقلاب از بین نرفت.

وی با اشاره به تعبیر رهبری مبنی بر استعمار فرانو اظهار داشت: استعمار فرانو به گونه ای است که ذهن و دل آنها هماهنگ با استعمار بود، نشانی از وابستگی مستقیم با غرب وجود ندارد، شیفتگی نسبت به جریان سلطه در آئین آنها ثبت شده.

صفار هرندی اظهار داشت: بهترین راه برای پیشبرد مقاصد در گرو وابسته کردن دیگران به خود است.

وی با بیان اینکه افراد وابسته استقلال را عاملی مزاحم قلمداد میکنند تاکید کرد: این از ذهنی تراوش نمیکند که اجیر شده باشد، این وابستگی دل و عقل، همان استعمار فرانو است، چهره های شاخص را شناسایی می‌کند و به دل آنها نفوذ میکنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: نفوذ گاهی مانند نفوذ در رضا خان است و گاهی به استخدام در آوردن مدیران دولت است، که اهداف سفارت خانه‌ها را پیش ببرند و هم گاهی بین این افراد استعمار شده رقابت بود برای تثبیت میزان وابستگی به آمریکا و انگلیس است.

وی افزود: این نوع نفوذها دوره اش به سر رسیده، نفوذ امروز بدون آن وابستگی که دستگاه های اطلاعاتی ما بتوانند کشف کنند، کمتر است.

صفار هرندی با تاکید براینکه گاهی کسانی که اظهارتشان در گذشته شاخص و راهنما برای حریان انقلاب بوده است، بعدأ دچار انحطات شده گفت: نمونه است افرادی هستند که جز تئورسین‌های یکی از احزاب منحله بود و در دهه ٦٠ مقالاتی ضدآمریکایی می‌نوشتند، اما بعدا از وابستگی خود به بهانه دموکراسی نوشتند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: بختگی بر روی قشر روشنفکر ما افتاده است که تصور میکنند شرایط جهان با گذشته فرق کرده است، کسانی که حکم می‌کنند که امروز چاره ای جز وابستگی به جریان سلطه نداریم، نه از باب اینکه ارتباط پنهانی آنها با غرب وجود دارد، بلکه از باب اطلاعات غلط فکر میکنند برای توسعه باید خود را در منظومه دنیای استکبار تعریف کنیم .

وی تأکید: این تصور مبتنی بر برآوردهای غلط است، که برای ورود به دهکده باید دم کدخدا را دید.

صفار هرندی با بیان اینکه اقتصاد ما در چند شک منطقه ای توانست خود را نگه دارد گفت: اگر توانستیم در برهه تحریم دوام بیاوریم به دلیل این است در اقتصاد بین المللی هضم نشده بودیم.

وی بعد از توافق هسته ای حرف نگران کننده‌ای زده شد که بعد از برجام نباید هر حرفی زد، گفت: یعنی باید پیچ و مهره‌های خود را با کدخدای عالم هماهنگ کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: ما قیام کردیم که آقا بالا سر نداشته باشیم، به ما امر و نهی نکند، این حرف ضمانت صحت عمل ما است.

صفار هرندی با اشاره به بدهی مالی آمریکا گفت: این کشور با این میزان بدهی می‌تواند دست دولت دیگری را بگیرد؟

وی با بیان اینکه تنها انگیزه آمریکا سد بندی در برابر موج استقلال خواهی و آزادی خواهی ناشی از انقلاب است گفت: برخی از طریق تریبون های ملی متأسفانه میگویند آمریکا در منطقه به دنبال ایحاد ثبات هستند و تنها عنصری که می‌تواند این ثبات را تضمین کنند ما هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چگونه برخی این رویه را تجویز می‌کنند در صورتی که ما سابقه آمریکا را میشناسیم، این چیزی است که برآوردهای قبلی ما را ثابت میکند، که دیگر نمی توان در خاورمیانه هرکاری را انجام دهیم و شرایط را برای جنگ راه انداختن نداریم.

وی با بیان اینکه برخی منت می‌گذارند که ما سایه جنگ را برداشتیم گفت: کدام جنگ؟ خود عامل جنگ اعتراف می‌کند که دیگر قوای جنگ نداریم؛ نیروهای اصلاح طلب هم این منت را گذاشتند که زمانی که ما امور را زمانی به دست گرفتیم موشک های دشمن ما را نشانه رفته بود؛ حرف واقعی را کسانی گفتند که معتقد بودند اوضاع خاورمیانه مثل سابق نیست چون عاملی مانند انقلاب اسلامی وجود دارد و به صلاح نیست ما وارد جنگ شویم.

صفار هرندی با تاکید براینکه تربیت انقلاب اسلامی و تفکر امام، اکنون از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته است گفت: اکنون به ایران به مثابه بازیگری کوچک در منطقه محدود خلیج فارس نگاه نمی‌کنند، بلکه دریای سرخ نیز موجب نگرانی آنها شده است و برایشان امن نیست.

وی با اشاره به اینکه همه امنیت امروز ما مرهون وجود این آتشفشان در حال جوشش است گفت: اگر ما به عنوان مشورت دهنده در کنار برخی دولت ها نبودیم اول آنها و بعد ما مضمحل میشدیم و همانگونه که رهبری فرمودند، اگر آنها در سوریه موفق شوند، بعدا به سراغ سایرین میروند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: جریان نفوذ یعنی به ما بقبولاند که سهم خود را از سایرین جدا کنیم؛ تجزیه جغرافیایی دیروز را میخواهند به سمت تجزیه عاطفی و اعتقادی ببرند.

وی با بیان اینکه رهبری تاکید کردند مهم قضیه پس برجام است سوال کرد: چرا باید در بین نیروها مناقشه داشته باشیم؟ چون اگر بتوانند به بهانه برجام بین ما تفرقه ایجاد کنند تازه به هدف اصلی خود می‌رسند.

صفار هرندی با اشاره به اینکه غرب دیگر به ایام فتنه سبز دل نمی‌بنددگفت: بهترین تدبیر را تحریم دیدند؛ بین مقامات اختلاف خواهند انداخت و بین مسولان و ملت فاصله ایجاد خواهند کرد، غرب به دنبال ایجاد فاصله است و از قبل مذاکره و توافق این قصد را دنبال میکند، مبادا به شکلی عمل کنیم که به نزدیک شدن آنها به این هدف کمک کنیم.

نظرات بینندگان