arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴

تاجگردون: مردم نگران ترکیب کمیسیون ویژه برجام نباشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام با اشاره به برخی نگرانی‌های موجود به واسطه ترکیب این کمیسیون، تأکید کرد که قرار است در این کمیسیون فارغ از دیدگاه‌های سیاسی بحث کارشناسی صورت گیرد و کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام خارج از سیاست‌های نظام حرکت نخواهد کرد.

غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: فرآیند نحوه تعیین تفاهم یا هماهنگی بین فراکسیون‌های درون مجلس منجر به ترکیب فعلی شد. قرار بود که 5 نفر از فراکسیون اصولگرایان، 5 نفر از فراکسیون رهروان ولایت و 5 نفر از کسانی که هر دو فراکسیون آنها را قبول دارند در این کمیسیون ویژه حضور داشته باشند، اما به نظر می‌رسد نوع لابی‌ها و نوع نگاه‌ها جوری بود که خوب نتوانسته بودند برنامه ریزی کنند و این ترکیب انتخاب شد.

وی با بیان این‌که ترکیب کمیسیون ویژه برجام صاحب افراد صاحب نظری است، گفت: مردم قدری نگران هستند که با توجه به اظهارنظرهای تند برخی از دوستان در ارتباط با برجام نتیجه کار این کمیسیون چیز دیگری شود اما قطعاً این نتیجه گیری در چارچوب سیاست های نظام خواهد بود و مردم هم خیالشان راحت باشد که این کمیسیون خارج از سیاست‌های نظام حرکت نخواهد کرد.

نماینده مردم گچساران در مجلس ادامه داد: قرار ما بر این است که اگر هم دوستانی تاکنون اظهارنظر یا پیش داوری در مورد توافق کرده بودند از این به بعد اظهارنظری نداشته باشند زیرا مباحث کارشناسی و فنی است و من فکر می‌کنم جمعی که الان حضور دارند فارغ از دیدگاه سیاسی و نقطه نظرات بحث‌های کارشناسی دقیق و چالشی را پی خواهند گرفت.

تاجگردون خاطرنشان کرد: ما نهایتاً تلاش می‌کنیم در مسیری حرکت کنیم که منافع عمومی ملت و کشور را تأمین کند و از قاعده کار انحراف پیدا نکند. اگرچه برخی نگرانی‌ها نیز در این زمینه وجود دارد.

این عضو کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام با اشاره به اختیارات شورای عالی امنیت ملی برای بررسی برجام نیز گفت: قاعدتاً این شورا در چارچوب مشخصی برجام را بررسی می‌کند و نقطه نظر ش را ارائه می‌دهد. اگر هم دولت ضرورت بداند لایحه ارائه می‌دهد اما آن طور که پیش بینی می‌شود قرار نیست لایحه‌ای به مجلس بیاید.

تاجگردون اضافه کرد: من شخصاً فکر می‌کنم ضرورتی به ارائه لایحه از سوی دولت نیست و اظهار نظر مجلس در این زمینه کفایت می‌کند و نهایتاً مجلس می‌تواند بررسی کند و اگر نقطه نظراتی بود آنرا به دولت ارائه کند. به ویژه که قانون اساسی این اجازه را به ما نمی‌دهد که به دولت تکلیف کنیم که لایحه‌ای به مجلس بدهد بلکه دولت باید خودش به این تشخیص برسد.

وی در پایان گفت که جلسات کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام در تعطیلات مجلس نیز برقرار خواهد بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان