arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴

جدیدترین گفته‌های مجیدی درباره «محمد رسول‌الله(ص)»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مجید مجیدی» در مصاحبه‌ای که با فرانس‌ پرس - خبرگزاری فرانسوی - انجام داده، از دشواری‌های ساخت فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» و ادامه این پروژه سخن گفته است.

  فیلم «محمد (ص)» شب گذشته آغازگر جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال شد و روزنامه «حریت» ترکیه درباره آن نوشت: «محمد» فیلمی عظیم درباره کودکی حضرت محمد(ص)، حدود 40 میلیون دلار هزینه دربرداشته و ساخت آن بیش از هفت سال به طول انجامیده است.

به گزارش فرانس پرس، مجید مجیدی، کارگردان ایرانی برنده جوایز سینمایی امیدوار است که «محمد(ص)» تصویر خشنی که از اسلام ارائه شده را بهبود بخشد. «محمد رسول‌الله(ص)» پرهزینه‌ترین فیلم ساخته شده در ایران است که در آن چهره پیامبر اسلام نشان داده نمی‌شود.

این محصول سینمایی عظیم که توجه بسیاری را به خود جلب کرده، با هزینه 40 میلیون دلاری ساخته شده و بخشی از یک سه‌گانه است. فیلم 147 دقیقه‌ای مجیدی به دوران کودکی پیامبر اکرم (ص) تا سن 13 سالگی می‌پردازد. این فیلم شب گذشته (27 آگوست) در افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال به نمایش درآمد. اکران گسترده آن نیز از دو روز پیش در 143 سالن سینمای ایران آغاز شده است.

مجیدی، کارگردان 56 ساله ایرانی در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری «فرانس پرس» در تهران داشت، گفت: افراط‌گرایان و جهادیونی مثل آن‌ها که در عراق می‌بینیم، نام اسلام را دزدیده‌اند. در جهان غرب تفسیر غلطی از اسلام ظهور کرده که تصویری خشن از این دین نشان می‌دهد. ما اعتقاد داریم که این‌ها هیچ ربطی به دین ما ندارد.

او در ادامه به رویکرد منفی برخی کشورها به این فیلم اشاره کرد و افزود: مسلما بعضی از کشورها مثل عربستان سعودی با این فیلم مشکل خواهند داشت، اما بسیاری از کشورهای اسلامی همچون ترکیه، اندونزی، مالزی و کشورهای جنوب‌شرق آسیا خواستار این فیلم هستند.

اولین فیلم ساخته شده درباره زندگی پیامبر اسلام، «محمد؛ فرستاده خدا» به کارگردانی «مصطفی عقاد» - کارگردان سوری آمریکایی - بود که در سال 1976 به روی پرده رفت.

مجیدی در ادامه‌ی مصاحبه خود لبخند به لب گفت: نشان‌ دادن قهرمان در جریان فیلم، بدون نمایش چهره او چالشی بزرگ بود.

این کارگردان که در سال 1998 که با «بچه‌های آسمان» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی آکادمی اسکار شد، ادامه داد: ما از هاله نوری پوشاننده برای پیامبر استفاده کردیم. هر جا که ما پیامبر را در فیلم داریم، جریان را از نگاه او نمایش می‌دهیم، حتی در دوران کودکی. همه کنجکاوند که صورت پیامبر را در این فیلم ببینند اما شما نمی‌توانید چهره او را ببینید.

مجیدی در آخر به دشواری تصویر کردن پیامبر در دوران‌های بعدی زندگی ایشان در این فیلم اشاره کرد و گفت: هیچ اختلاف‌نظری درباره این دوران زندگی پیامبر (ص) (کودکی) وجود ندارد. اما از زمانی که ایشان به نبوت می‌رسند، حتی مدیریت دیالوگ‌ها هم بسیار سخت می‌شود. با این حال من هنوز بر این باورم که این کار شدنی است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان