arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

کاخ مروارید موزه می‌شود

استاندار البرز از ارائه پیشنهادی برای تبدیل شدن کاخ مروارید به موزه‌ای برای نمایش آثار این استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمید طهایی گفت: پیشنهاداتی برای تبدیل کاخ مروارید به موزه نمایش آثار استان ارائه دادیم که اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی باید پیگیر آن باشد تا هم بنای کاخ حفظ شود و هم با نمایش آثار جدید به جاذبه‌ای استانی و کشوری تبدیل شود.

وی افزود: چند ماه پیش آثار باستانی که متعلق به استان البرز بود از کشور بلژیک به ایران بازگشت که به زودی این آثار نیز در ساوجبلاغ به نمایش گذاشته خواهد شد.

طهایی خاطرنشان کرد: اتفاق خوب دیگری که در حوزه میراث فرهنگی استان رخ داد تفاهم اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان با بخش خصوصی درباره تپه ازبکی بود که با این تفاهم این تپه می‌تواند به عنوان یکی از آثار تاریخی ملی و جهانی ثبت شود.

استاندار البرز در خصوص ایجاد خانه هنرمندان استان تصریح کرد: به زودی برای ایجاد خانه هنرمندان با پیشنهاد اصحاب هنر استان مکان یا ساختمانی را در اختیار این قشر قرار خواهیم داد.

وی یادآورشد: دولت یازدهم در حال تفویض اختیارات خود به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر است و این دید حاکم است که در حوزه فرهنگ و هنر بار اصلی باید بر روی دوش همین قشر قرار گیرد و هر چه فضا در این عرصه آزادتر باشد رشد و تعالی نیز بیشتر خواهد شد.

طهایی در خصوص حمایت از نویسندگان استان گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان این آمادگی را خواهد داشت تا بخشی از قفسه‌های کتابخانه‌ها را به کتاب‌های نویسندگان استان اختصاص دهد و بخشی از کتابهای نویسندگان بومی را نیز خریداری کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان