arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

محیط‌بان دنا در آستانه رهایی از اعدام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 اولیاء دم مرحوم «مجتبی رضایی» مسئله بخشش «اسعد تقی‌زاده» محیط بان محکوم به اعدام دنا را به حضرت آیت‌الله ملک حسینی سپردند.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمع کثیری از روحانیون، معتمدین، بزرگان طوایف و همچنین نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل دادگستری و برخی از مسئولان استانی با حضور در منزل اولیاء دم خواستار بخشش محیط بان دنا شدند.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این مراسم گفت: جناب آقای رضایی پدر مرحوم اگر بخواهد فرزندش را تقدیم خداوند کند و به خاطر خداوند بگذرد باید از اتفاقات دیگر نیز بگذرد.

وی افزود: در این مسئله زخم و زبان‌ها و بی‌ادبی‌های زیادی به این خانواده شد، تهدید و توهین کردند اما انسان اگر کاری را برای خدا انجام دهد، باید از همه این‌ها بگذرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گذشتن یکی از سخت‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای انسان‌ها بیفتد، خاطرنشان کرد: ایثار و از خود گذشتگی گردنه سختی است که با کرامت انسان شکل می‌گیرد.

ملک‌حسینی تصریح کرد: وقتی گذشت تنها و تنها برای خداوند متعال باشد، همه چیز ساده است. دادن فرزند و گذشت از خون فرزند بسیار ساده است چون برای خداست. همچنان که گذشتن از تهمت‌ها، توهین‌ها، تحقیرها و تمسخرها به خاطر خدا ساده است.

وی قصاص را عدالت و عفو را کرامت عنوان و اظهار کرد: خداوند پس از قصاص، سخن از کرامت انسان و گذشت را مطرح کرد اما قاعده‌هایی را هم مطرح مورد تاکید قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر خدای نکرده نزاع‌ها و اتفاقات شوم و تلخ در جامعه روی دهد، امیدوارم شاهد اتفاقات شیرین بخشش در جامعه نیز باشیم.

ملک‌حسینی ضمن تقدیر از همه کسانی که برای بخشش و عفو تلاش کردند، افزود: برای کسانی هم که در این ماجرا نادانی، بی درایتی و بی ادبی‌هایی کردند، طلب استغفار می‌کنم.

وی با بیان اینکه از خدای بزرگ برای قلب مادر این فرزند، آرامش می‌طلبم، اظهار کرد: خداوند به برکت صبر این مادر به او قرآن داد و این مادر پاسخ این هدیه الهی را داد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دایره عفو و رحمت و بخشش در جامعه نباید بسته شود، بیان کرد: بی شک اگر مسئله قصاص در قرآن مطرح و این موضوع حیات تلقی می‌شود، برای جانیان، اشرار و کسانی است که با برنامه‌ریزی در جامعه شرارت می‌کنند و می‌کشند و ویران می کنند و آبروی جامعه را می‌برند و تهدیدی برای آن هستند اما عفو به مثابه یک کرامت برای اتفاقاتی است که ناشی از هیجان‌هاست.

ملک‌حسینی دایره عفو را دایره وسیعی عنوان و تصریح کرد: قصاص یک پایه برای برخورد با اشرار است و بدون شک قصاص راه نجات جامعه از شرارت‌هاست.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در پایان از آقای رضایی به خاطر به حضور پذیرفتن جمع حاضر برای درخواست عفو و بخشش تقدیر و اضافه کرد: سپاسگذاری م‌ کنم که رایحه‌های این عفو کرامت‌مندانه وزیده و از خداوند می‌خواهیم آن روز عفو و بخشش نهایی هم نزدیک باشد تا هم یک انسان زنده بماند و به حیاتش ادامه دهد و هم آموزش کرامت به جامعه داده شود.

همچنین اسماعیل رضایی، پدر مرحوم مجتبی رضایی نیز در این نشست گفت: محیط بانی که به فرزند من شلیک کرد، نه مامور منطقه بود و نه اسلحه‌اش مال خودش بود و نه حکم قضایی داشت.

وی افزود: پسر من شکارکش و شکارچی نبود بلکه هنرمندی طبیعت دوست بود که برای عکاسی و تصویربرداری با دوربین‌هایش به کوه رفته بود.

رضایی همچنین به قانون گرایی خود و طایفه‌اش در زمان بروز این حادثه اشاره و اظهار کرد: اجازه ندادم کوچک‌ترین بی‌حرمتی و تعدی به خانواده و طایفه قاتل شود و تا پایان ماجرا تابع قانون بودم.

پدر مرحوم مجتبی رضایی ضمن تقدیر از قوه قضائیه در استقلال رای در این پرونده و با اشاره به حضور برخی قضات و مسئولان قضایی از جمله رئیس کل دادگستری استان در این نشست خاطرنشان کرد: رسانه‌های خارجی که قوه قضاییه را در این زمینه تخریب می‌کردند اکنون بیایند و ببینند که کسانی که رای صادر کردند اکنون برای طلب بخشش به اینجا آمده‌اند و این نشان دهنده سلامت و کرامت قوه قضائیه است.

رضایی خود را در این پرونده مدیون مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی (ره) دانست و تصریح کرد: آن زمان آن فیلسوف و دانشمند بزرگ ایلمان کمک کردند تا نفوذی در این پرونده نشود و امروز وظیفه خود می‌دانم که در برابر خلف صالح آن مرحوم که خودشان افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، ادای دین کنم.

وی همچنین با اشاره به تصمیم بزرگان طایفه مبنی بر سپردن تصمیم نهایی به حضرت آیت‌الله ملک حسینی ادامه داد: حضرت آیت‌الله شما هر تصمیمی بگیرید که به خیر و صلاح مملکت و جمهوری اسلامی و رضای خدا باشد همان، تصمیم طایفه بزرگ عباسی و باشرونی و من است.

ملک حسینی نیز در پایان ضمن تقدیر از اولیاء دم و همچنین طایفه بزرگ عباسی و باشرونی گفت: مسئولیت سنگینی به بنده واگذار شده است و من هم با خدای خود عهد خواهم بست که تصمیمی بگیرم که مورد رضای خدا باشد و سعی می‌کنم این عمل بر مبنای شرع، عقل و عرف انجام شود.
نظرات بینندگان