arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

هیات تجاری سوئیس در راه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قرار است هیات تجاری بزرگ سوئیس به زودی به ایران بیاید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس از برگزاری نشست ۴۵۰ بنگاه اقتصادی ایران و سوئیس در شهر زوریخ خبرداد و گفت: قرار است هیات تجاری بزرگ سوئیس به زودی به ایران بیاید.

 شریف نظام مافی با اشاره به برگزاری نشست معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری ایران در سوئیس گفت: واحدهای تجاری از سطوح مختلف در نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و سوئیس حضور داشتند که در این میان، علاوه بر بانک‌ها که حضورشان چشمگیر بود، شرکت‌هایی در زمینه صنایع غذایی، دارویی، نفت و گاز، غلات، خدمات، صنایع سنگین و حوزه سلامت  نیز در این جلسه حاضر بودند.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوییس از حضور ۴۵۰ سرمایه‌گذار و بنگاهدار ایرانی و سوئیسی در این نشست خبر داد و افزود: انتظار اولیه ما حضور ۱۵۰ شرکت در این نشست بود که یک هفته قبل از زمان برگزاری به دلیل استقبال بی‌نظیر شرکت‌ها برای حضور، وب سایت مربوط به ثبت نام بسته شد و در نهایت ۴۵۰ شرکت در این نشست حضور یافتند.

وی تصریح کرد: چهره جدیدی از ایران در این نشست ارائه شد و بر این اساس، ایران کشوری در ذهن سرمایه گذاران سوئیسی نقش بست که آماده جذب سرمایه گذاری جدید، مشترک و مستقل است و در خلال آن، معرفی جذابیت ها و مشکلات در کنار هم باعث شد که سرمایه گذاران با دیدی باز و روشن به این بازار وارد شوند.

به گفته نظام مافی، ایران ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری دارد هرچند در این مسیر چالش هایی هم دیده می شود که قابل حل هستند؛ از سوی دیگر، برنامه‌ریزی های لازم به منظور حضور یک هیئت تجاری بزرگ از سوئیس در ایران هم صورت گرفته است، چراکه شرکت‌های سوییسی علاقه بسیاری برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران دارند و به همین دلیل مشتاق هستند که هرچه زودتر طرف‌های تجاری خود را شناخته و با کمک آنها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان