arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
لطیفی:

سال‌هاست می‌خواهم سریالی درباره امام رضا (ع) بسازم

محمدحسین لطیفی با اشاره به خلاصه داستان سریال «از عشق آباد تا عشق آباد» بیان کرد که چند سال است قصد ساخت آن را با موضوع امام رضا (ع) دارد اما شرایط فراهم نمی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدحسین لطیفی  با اشاره به طرح و فیلمنامه سریال «از عشق آباد تا عشق آباد» که چندین سال است دوست دارد آن را درباره امام رضا (ع) بسازد بیان کرد: طرح این سریال از طرف یکی از دوستان از مشهد است و حامد عنقا نویسندگی آن را بر عهده داشته و در ۱۸ قسمت فیلمنامه سریال آماده شده است.

وی ادامه داد: این یک کار بسیار دوست داشتنی و زیباست و داستان آن در سال های میان ۱۳۲۰ تا ۱۳۴۰ اتفاق می افتد.

کارگردان سریال «صاحبدلان» با اشاره به اینکه قصه این اثر به تاریخ معاصر تعلق دارد، توضیح داد: من امیدوارم بالاخره شرایط ساخت برای مجموعه «از عشق آباد تا عشق آباد» فراهم شود و اگر نشود دیگر شاید قسمت من نبوده است و فیلمنامه دست دیگری خواهد افتاد و او می سازد.

دریغ که هنوز شرایط ساخت فراهم نشده است

لطیفی اضافه کرد: سال هاست که قصه چنین سریالی آماده است و من دوست دارم اثری برای امام رضا (ع) بسازم اما ای دریغ که هنوز شرایط فراهم نشده است.

کارگردان سریال «تنهایی لیلا» ابراز امیدواری کرد تلویزیون به لحاظ شرایط مالی به وضعیت حدود ۶ تا ۷ سال پیش خود بازگردد و بیان کرد: امیدواریم مشکلات بین دولت و تلویزیون رفع شود البته باید درباره این مسایل حرف بزنیم تا حل شود. بودجه تلویزیون هنوز مشکلاتی دارد، بنابراین ما هم نمی توانیم سراغ کارهای سنگین برویم. «از عشق آباد تا عشق آباد» هم پروژه ای نیست که به آسانی ساخته شود.

داستان پناهنده شدن یک عضو حزب توده به روسیه و ارتباط آن با موضوع امام رضا (ع)

وی ادامه داد: حدود ۶۵ درصد از پروژه «از عشق آباد تا عشق آباد» در مسکو و در کشورهای تازه استقلال یافته اتفاق می افتد و کار پرهزینه ای است.

کارگردان سریال «تنهایی لیلا» با بیان اینکه امیدوار است بتواند زودتر این اثر را به تولید برساند، بیان کرد: در داستان این سریال ترکیبی از همه فضاها به علاوه موضوع امام رضا (ع) را داریم، ما چندین بار تا نزدیک ساخت و تولید پیش رفتیم اما کار به انجام نرسید.

وی در پایان درباره خلاصه ای از داستان این اثر بیان کرد: «از عشق آباد تا عشق آباد» درباره شخصیتی به نام ایرج است که به اعضای حزب توده می پیوندد و به عنوان یک لائیک در مقابل همسرش که مومن و مسلمان است قرار می گیرد و زمانیکه ماجراهایی که داشته است لو می رود فرار می کند و چون عاشق دخترش ایران است او را هم از ایران به سمت روسیه با خود فراری می دهد و به این کشور پناهنده می شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان