arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور گفت: دولت تدبیر و امید برای توسعه گردشگری به ویژه ورود گردشگران خارجی دو تمهید ویژه دارد.

به گزارش ایسنا، «مرتضی رحمانی موحد» در حاشیه همایش توسعه گردشگری شاهرود، بیان کرد: افزایش زمان اعتبار روادید فرودگاهی گردشگران خارجی از 15 به 30 روز و پیگیری وزارت امور خارجه در مورد صدور روادید الکترونیکی، دو مصوبه دولت یازدهم برای تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور است.

وی اظهار کرد: سال 93 بیش از پنج میلیون نفر گردشگر خارجی به کشور وارد شد و در دولت تدبیر و امید نیز برنامه‌های مهمی برای افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری، از بهره برداری 940 واحد تاسیسات گردشگری در سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: این واحدهای تاسیسات گردشگری شامل واحدهای بین راهی، پذیرایی، اقامتی و ... بود.

رحمانی موحد تاکید کرد: امسال نیز همین تعداد واحد گردشگری به تاسیسات و ظرفیت گردشگری کشور اضافه می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور یاد آور شد: این سازمان سه راهبرد برای توسعه گردشگری کشور دارد که شامل جذب حداکثری گردشگر خارجی، توسعه گردشگری داخلی و همچنین توسعه فناوری اطلاعات و گردشگری الکترونیک می‌شود.

وی تاکید کرد: در هر سه حوزه قدم‌های مهمی برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده برداشته شده و امیدواریم با همت دولتمردان تدبیر و امید اهداف این بخش محقق شود.

استانداردهای بوم گردی در کشور تدوین شد

رحمانی موحد از تدوین استانداردهای بوم گردی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: این استانداردها در دو سال عمر دولت یازدهم و با هدف توسعه گردشگری بر اساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه تدوین شده است. بر این اساس، برای تبدیل اقامتگاه‌های محلی به بوم گردی، تسهیلات یک میلیارد ریالی با کارمزد چهار درصد از محل صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری کشور در دو سال عمر دولت تدبیر و امید جهش یافته است، ادامه داد: این توسعه به دلیل برندسازی مفاهیم و تلاش برای اجرایی شدن اهداف توسعه گردشگری در کشور بوده است.

معاون گردشگری ارزش گردش مالی گردشگری در جهان را 1200 میلیارد دلار عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه گردشگری جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشورها دارد و توسعه پایدار، ارتقای توان تولید و تولید ثروت ملی کشورها در بطن گردشگری نهفته است.

وی شاخصه گردشگری شاهرود در استان سمنان را گردشگری عرفانی عنوان و بر استفاده از ظرفیت بومی این منطقه برای توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های بومی هر منطقه باید شاخصه آن منطقه برای توسعه گردشگری قرار گیرد.

همایش توسعه گردشگری شاهرود در تالار شقایق‌های دانشگاه این شهر، با ارایه 25 مقاله و حضور 300 نفر در کارگاههای بازاریابی گردشگر، گردشگری الکترونیک و ... همراه بود.

حبیب الله قاسمی، دبیر این همایش نیز با اشاره به ظرفیت ویژه شاهرود در مورد گردشگری مبتنی بر زمین شناسی(ژئوتوریسم) گفت: ایجاد یک شرکت دانش بنیان در زمینه گردشگری مبتنی بر زمین شناسی در دانشگاه شاهرود به عنوان اولین مرکز ژئوتوریسم کشور از دستاوردهای این همایش است.

در این همایش از کتاب جاذبه‌های گردشگری شاهوار، به زبانهای فارسی و انگلیسی، رونمایی شد.
نظرات بینندگان