arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
واشینگتن‌ پست در مقاله‌‌ای تأکید کرد:

لزوم استفاده از اهرم‌های اقتصادی علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو مقام سابق دولت جرج بوش تأکید کردند کنگره همزمان با بررسی برجام باید برای افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران نیز راهکار جدیدی پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «خوآن زارات،» و «چیپ پانسی،» دو مقام سابق وزارت خزانه‌داری در دولت جرج بوش، در مقاله‌ای که واشینگتن پست منتشر کرد، نوشتند:« کنگره همزمان با بررسی برجام باید برای افزایش فشارهای اقتصادی و مالی آمریکا برای مقابله با "تهدید ایران" نیز راهکار جدیدی پیدا کند.»

نویسندگان این مقاله با ادعای اینکه درصورت تصویب توافق هسته‌ای، خطر "تهدیدهای" ایران در خاورمیانه و جهان نیز افزایش خواهد یافت، مدعی شدند به هیچ‌عنوان نباید این خطر را به‌عنوان هزینه غیرقابل اجتناب اجرای توافق پذیرفت.

این دو مقام سابق دولت بوش همچنین مدعی شدند لغو تحریم‌های ایران باعث تقویت مالی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و گسترش آنچه آن‌ها "اقدامات تروریستی" این ارگان از بیروت تا یمن خواندند، خواهد شد. آن‌ها در ادامه از احتمال انتقال دانش هسته‌ای ایران به سوریه و کره شمالی ابراز نگرانی کردند.

«خوآن زارات» در دولت بوش دستیار اول وزیر خزانه‌داری در امور مربوط به مقابله با تامین مالی تروریسم بود. «چیپ پونسی» نیز مدیر سیاست‌گذاری راهبردی در دفتر مقابله با تروریسم وزارت خزانه‌داری دولت بوش بود. وی تا سال 2012 هم این سمت را در دولت اوباما برعهده داشت.    
نظرات بینندگان