arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

ادعای‌رسانه‌های‌سعودی:‌موشک‌نبود،‌باران‌بود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه‌های خبری عربستان تلاش کردند تا با نشر اکاذیب، موضوع برخورد موشک‌های اسکاد یمنی به نیروگاه برق شهر جیزان را مخفی کنند.

به گزارش العالم، پایگاه های خبری عربستان در صفحه های اصلی خود و در شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر، گزارش هایی مفصل درباره شرایط نامساعد آب وهوایی در منطقه جیزان و کثرت بارش باران دراین منطقه منتشر کردند و مدعی شدند که این وضعیت، به انفجار در مراکز تولید برق در منطقه منجر شده است!

به نوشته پایگاه "العهد" یمن، پایگاه های خبری عربستان همچنین از قطع جریان برق در برخی از مناطق شهر جیزان و روستاهای مجاور و توقف حرکت خودروها در تقاطع روستای الکربوس در جاده بین المللی رابط میان شهر جیزان و استان های "أحد المسارحه" و "أبو عريش" خبر دادند و گویی که موشک اسکاد یمنی، این منطقه را هدف قرار نداده و انفجار ایستگاه های تولید برق همزمان با شلیک موشک اسکاد از سوی ارتش یمن و کمیته های مردمی یمن، صرفاً یک اتفاق بوده است.

این در حالی است که جنبش انصار الله یمن تاکید کرده است که این مواضع دقیقاً مورد هدف قرار گرفته و ریاض نیز به این موضوع اقرار کرده، اما مدعی شده که موشک بالستیک اسکاد در جیزان قبل از اصابت به هدف منهدم شده و خسارتی را دربرنداشته است.

رسانه های سعودی دارای سابقه ای گسترده از مخفی کردن واقعیت ها هستند، به عنوان نمونه در اوج درگیری ها و پس از کشته شدن فرمانده نیروی ارتش عربستان در حملات تلافی جویانه یمنی ها، اعلام کردند که وی در سفر خارج از کشور، بر اثر سکته قلبی جان باخته است!

اقدام نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی در شلیک موشک اسکاد به ایستگاه تولید برق جیزان، به منزله به صدادرآمدن ناقوس خطر برای عربستان سعودی و بخشی از روش های استراتژیک است که سید عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله تهدید کرده بود، در صورت شکست تلاش های سیاسی به آن متوسل خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
5
شاید منظورشون موشک باران بوده
نظرات بینندگان