arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

چشم طمع عربستان به دو استان یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پایگاه خبری صعده پرس یمن روز یکشنبه از دسترسی به اسنادی خبر داد که در آن 95 شخصیت و شیوخ قبایل حضرموت یمن مجبور به امضای درخواستی از ملک سلمان شاه عربستان شده و خواستار انضمام به خاک این کشور شده اند

این پایگاه خبری افزود: مقامات آل سعود این شیوخ که اکثر آنها در عربستان زندگی می کنند را تحت فشار قرار داده تا از ملک سلمان شاه عربستان چنین درخواستی داشته باشند تا سعودی ها نیز از طریق آن به رویاها و اهداف خود برسند.

در این خبر آمده است: این شیوخ قبایل یمنی سالهای طولانی است که در عربستان سعودی به زندگی و تجارت مشغولند و هیچ خاطره ای از شهر حضرموت بیاد ندارند.

صعده پرس نوشت: مقامات سعودی شیوخ قبایل یمن را با ضبط اموال تحت فشار قرار داده اند و بطور مثال شیخ بن کردوس التمیمی که یکی از بزرگترین شیوخ قبایل حضرموت محسوب می شود را با ضبط اموالش تحت فشار قرار دادند و او در ماه گذشته به دلیل وخامت اوضاع جسمانی اش از دنیا رفت.

این در حالی است که برخی از شیوخ قبایل به ریاست عمرو بن حبریش العلیی الحمومی در روزهای گذشته از عربستان به حضرموت بازگشتند و گفتند که اصلا چنین درخواستی را از شاه سلمان نکرده اند.

صعده پرس در عین حال افزود که مقامات دولت خودخوانده یمنی مقیم ریاض مثل منصورهادی و خالد بحاح هم این اسناد کشف شده را تایید یا رد نکرده و توضیحی در این باره ارایه نکرده اند.
پیش از این نیز رسانه های خبری منطقه به نقل از مقامات اماراتی از نقشه کشورهای ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری سعودی برای انضمام دو استان عدن و حضرموت به شورای همکاری خلیج فارس خبر داده بودند.

عربستان سعودی با همراهی 9 کشور عربی دیگر منطقه بجز عمان و حمایت آمریکا تجاوز نظامی هوایی و دریایی به خاک یمن را از ششم فروردین گذشته آغاز کرد و هدفش بازگرداندن حکومت به منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن بود که با گذشت پنج ماه تاکنون بدان دست نیافته است.

در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده و 80 درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان