arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

یمنی ها، نظامیان عربستان را نقره داغ کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه تلویزیونی المسیره صحنه های جدیدی از خودروهای نظامی منهدم شده عربستان در منطقه مرزی جیزان این کشور به نمایش گذاشت.

به گزارش المسیره، خودروهای یاد شده برای بازپس گیری مواضع نظامی عربستان در حال پیشروی بودند که به دام ارتش یمن و کمیته های مردمی افتاد.

نیروهای یمن با موشک های خود به استقبال این تانک ها و زره پوش ها رفتند که در نتیجه آن ارتش عربستان با به جا گذاشتن تعدادی کشته و خودروهای نظامی به آتش کشیده شده پا به فرار گذاشت.

این ستون نظامی در بردارنده مجموعه ای از تانک های برامز و برادلی و خودروهای مین روب بود که شمار بسیاری از آنها در کمین نیروهای یمن گرفتار آمدند.

گزارش تلویزیونی المسیره بیش از 12 خودروی نظامی منهدم شده رژیم عربستان را به تصویر می کشد.

همچنین پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبا بیانیه جریان های سیاسی و مسلح مورد حمایت رژیم عربستان در شهر تعز را منتشر کرد.

جریان های مزبور در این بیانیه خود که یک نوع کودتا علیه رژیم عربستان بشمار می رود، از یمنی ها خواستند تا به نبرد میان خود پایان داده و همگی به نبرد با عربستان و یورش به این کشور روی آورند.

آنها در بیانیه خود یادآورشدند که رژیم سعودی و کشورهای همپیمان با آن اسلحه و پول در اختیارشان قرار دادند تا شعله آتش داخلی در یمن را برافروزند اما اکنون آنان را ترک کرده و در برابر هموطنان شان تنها گذاشته اند.

از سوی دیگر بر اساس این گزارش، عربستان پس از روبه رو شدن با فشار مالی و اقتصادی سنگین برای پایان دادن به روند رو به افزایش کسری بودجه خود هزینه هایش را به میزان 10 درصد کاهش داد.

صندوق جهانی پول پیش بینی کرد که کسر بودجه عربستان به 20 درصد بالغ شود.

ارزش ریال سعودی نیز در مقابل دلار در نتیجه مواجه شدن با فشار بسیار کاهش یافته و پیش بینی می شود از 57/3 ریال به 79/3 ریال برای هر دلار بالغ شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان