arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

مخالفت باهنر با ارائه لایحه برجام به مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «دولت و مجلس در گفت‌وگوهای‌شان درباره موضوع ارائه یا عدم ارائه لایحه برجام به تفاهم می‌رسند» در عین حال گفت که ارائه لایحه برجام به مجلس نمی‌تواند منافع ملی را تامین کند.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این یک موضوع حقوقی است و اختلاف نظرهایی در این باره وجود دارد ولی ما با دولت مشکل پیدا نخواهیم کرد.

وی افزود: به هر حال در کشور نظرات متفاوتی داده می‌شود. برخی نمایندگان می‌گویند حتما باید لایحه داده شود و برخی می‌گویند نباید لایحه بدهند، اما این موضوع را حل می‌کنیم.

وی یادآور شد: در مجموع اولویت منافع ملی برای ما از همه چیز بیشتر است. اگر آن منفعت ارائه لایحه باشد از دولت می‌خواهیم لایحه بدهد، اما من خودم احتمال زیاد می‌دهم که دادن لایحه به مجلس و تصویب آن نمی‌تواند منافع ملی را حفظ کند؛ زیرا دست دولت را می‌بندد و نمی‌تواند منافع ملی را حفظ کند. البته این نظر شخصی من است و نظر مجلس نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع ارائه یا عدم ارائه لایحه برجام به مجلس بین دولت و مجلس قابل حل است گفت:‌ نهایتا من فکر می‌کنم مشکلی وجود ندارد و به نظر ما به گفت‌وگوهایی که با دولت داریم در این باره به تفاهم می‌رسیم و مجموعا در این باره تصمیمی گرفته و محترم شمرده می‌شود.
نظرات بینندگان