arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

همکاری‌ بیشتر واشنگتن و تل‌آویو برعلیه حزب‌الله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا و اسرائیل باید همکاری‌های امنیتی خود را برای مقابله با حزب‌الله افزایش دهند

رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه ارگان یهودیان آمریکا گفت که اختلاف آمریکا با اسرائیل در زمینه توافق هسته‌ای تاثیری بر رابطه یهودیان آمریکایی با حزب دموکرات نخواهد داشت.

به گزارش فارس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه ارگان یهودیان آمریکا گفت که اختلاف آمریکا با اسرائیل در زمینه توافق هسته ای تاثیری بر رابطه یهودیان آمریکایی با حزب دموکرات نخواهد داشت.

وی در مصاحبه با فوروارد افزود: اختلافات ما با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در این زمینه یک موضوع درون خانوادگی است و همواره درون یک خانواده موضوعات و مسائلی برای بحث وجود دارد.

اوباما ضمن تاکید بر تعهدش در قبال امنیت اسرائیل اضافه کرد که اسرائیل و آمریکا بعد از فروکش کردن مباحث موجود بر سر توافق هسته‌ای ایران باید همکاریهای امنیتی خود را تقویت کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: به نظر من پس از تکمیل بحث توافق در کنگره، برای دولت من و همچنین اسرائیل مهم است  در مسیری گام برداریم که از ماه آوریل، زمانی که چارچوب توافق در لوزان برای اولین بار اعلام شد، بر روی آن تاکید داشتم و آن طرح سوالاتی درباره مهمترین چالش‌های امنیتی است که در منطقه با آنها مواجهیم.

اوباما با اشاره ویژه به حزب الله لبنان تاکید کرد که تل آویو و واشنگتن باید همکاریهای اطلاعاتی خود را نیز توسعه دهند تا مانع از دستیابی حزب الله به موشک شوند، موشکهایی که به گفته اوباما هدف اصلی آنها اسرائیل است.

اوباما ضمن رد این مساله که مخالفان و منتقدان توافق هسته‌ای را جنگ افروز خوانده افزود: طی چند هفته آینده که مباحث بر سر توافق در کنگره جمع بندی می‌شود بسیار مهم است که یک تنفسی بگیریم و نشان دهیم که مردم در هر دو طرف بحث آمریکا و اسرائیل را دوست دارند.

وی درباره جنگ افروز خواندن مخالفان توافق گفت: من چنین چیزی نگفتم. آنچه که من گفتم این است که اگر توافق را رد کنیم نتیجه منطقی آن این است که اگر بخواهیم از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم حمله نظامی آخرین گزینه است اگرچه این ممکن است در دولت من نباشد و ممکن تحت دولت بعدی اتفاق بیفتد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه به فوروارد گفت که از این ادعاها که او ضدیهود است صدمه دیده است.

اوباما گفت: هیچ شاهدی برای این موضوع وجود ندارد. واقعیت این است که من با موضع خاص اسرائیل بر سر یک موضوع خاص مخالفت کرده‌ام.
نظرات بینندگان