arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

رقابت حساس برای تصاحب کرسی پارلمان شهری پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هرچه پارلمان شهری پایتخت باتجربه تر می شود رقابت برای انتخاب رییس آن هم حساس تر؛ زورآزمایی جناح های اصولگرا و اصلاح طلب برای نشاندن نامزدشان روی کرسی ریاست شورای اسلامی شهر تهران به اوج خود رسیده است.


رییس تازه شورای اسلامی شهر تهران در حالی قرار است فردا دهم شهریورماه انتخاب شود؛ که مرتضی طلایی عضو اصولگرای شورا چند روز پیش مدعی «انتخاب قطعی مهدی چمران به عنوان رییس بعدی» این نهاد شد، در آن سو احمد مسجد جامعی عضو منتسب به اصلاح طلبان نیز در مقابل این موضع واکنش نشان داده است.

مسجد جامعی که داوطلب ریاست شورای شهر تهران شده گفته که «برای ریاست شورای شهر تلاش می کنم اما به هر دری نمی زنم».

طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران چند روز پیش در گفت وگو با رسانه ها از انتخاب قطعی چمران به عنوان رییس سومین سال از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خبر داده بود.

انتخابات فردا، انتخاب هیات رییسه سال سوم از دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران است که گفته شده به صورت علنی برگزار خواهد شد.

«محسن سرخو» عضو شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و هفتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره احتمال حضور ناظران انتخاباتی گفت: از آنجا که قرار است انتخابات علنی برگزار شود، حضور برخی افراد به عنوان ناظر در این انتخابات قابل قبول نیست.

فارغ از دغدغه های موجود در خصوص نحوه برگزاری انتخابات، زورآزمایی اعضای منتسب به جناح های اصولگرا و اصلاح طلب برای تصاحب کرسی ریاست شورا حساسیت خاصی پیدا کرده و فردا تکلیف این کرسی مشخص می شود.
بر اساس شواهد و موضع گیری های اعضای شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی، ولی الله شجاع پوریان، علی صابری، محسن سرخو، محمد سالاری، اسماعیل دوستی، احمد دنیامالی، فاطمه دانشور، الهه راستگو، محمد حقانی، غلامرضا انصاری، محمدمهدی تندگویان، احمد حکیمی پور و عبدالحسین مختاباد در طیف اصلاح طلب قرار دارند.
مهدی چمران، مرتضی طلایی، علیرضا دبیر، رضا تقی پور، ابوالفضل قناعتی، عبدالمقیم ناصحی، معصومه آباد، محسن پیرهادی، رحمت الله حافظی، پرویز سروری، اقبال شاکری، مجتبی شاکری، عباس شیبانی و حبیب کاشانی نیز اعضای اصولگرای شورا شناخته می شوند.

اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران احمد مسجد جامعی و اعضای اصولگرا نیز مهدی چمران را به عنوان داوطلب ریاست این شورا معرفی کرده اند.

طیف های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب بیشترین کرسی را در شورای شهر تهران، مهمترین نهاد اجتماعی شهر به خود اختصاص داده اند و ورزشکاران نیز اعضای مستقل شناخته می شوند که آرای آنان می تواند پیروزی هرکدام از جناح ها را تعیین کند.

هادی ساعی، عباس جدیدی و حسین رضازاده اعضای مستقل شورای شهر تهران هستند که در این شرایط رای آنان در انتخاب هیات رییسه به ویژه رییس شورای شهر تعیین کننده است.

در نخستین سال از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، مسجدجامعی با 16 رای در برابر 15 رای چمران بر کرسی ریاست شورا نشست.

پارسال انتخابات هیات رییسه در یازدهم شهریورماه برگزار شد و چمران با کسب 18رای اعضای شورا بر کرسی ریاست این نهاد تکیه زد.

شورای اسلامی شهر تهران 31 عضو دارد.
نظرات بینندگان