arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴

واکنش به اعتصاب بازیکنان و اظهارات باقری/مشکلی با وزارت ورزش نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست باشگاه پرسپولیس با تاکید بر اینکه مشکلی با وزارت ورزش وجود ندارد، به احتمال اعتصاب بازیکنان تیمش به خاطر مشکلات مالی و اظهارات مربی این باشگاه واکنش نشان داد و گفت: کار در پرسپولیس سخت است!

علی اکبر طاهری درباره مشکلات باشگاه پرسپولیس و نداشتن اسپانسر به خاطر اختلاف بعضی مسئولان وزارت ورزش با وی اظهار کرد: اولا کدام مدیر وزیر ورزش با من مشکل دارد که خدایی نکرده بخواهد دودش در چشم ما برود؟ چنین چیزی نیست. خواهشا مطرح نکنید. اگر از شما بپرسند اسپانسر استقلال خوزستان یا سیاه جامگان کیست، می‌دانید؟

باید اسپانسر را یکجا واگذار کنیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ما باید اسپانسر باشگاه را به صورت یک بسته کامل در اختیار بگیریم. در این صورت مدیریت می تواند باشگاه را راحت‌تر اداره کند. اگر اینطور نشود که هر بازی باید یک تبلیغاتی داشته باشیم.

شاید در چند روز آینده قرارداد امضا شود
طاهری افزود: دنبال این هستیم که کل امکان تبلیغی را در معرض فروش بگذاریم. چندین گروه هم جلو آمده اند. شاید در مقاطعی که انتظار می رفت به نتیجه برسیم به خاطر مشکلات حامی مالی از این کار کنار کشیدند. الان هم با یکی دو گروه صحبت می کنیم که عمدتا روی بخش هواداری است. صحبت‌های اولیه انجام شده و شاید تا چند روز آینده مشکلات را حل کنیم و قرارداد  امضا شود.

مقطعی کار را پیش می بریم
وی یادآور شد: هیات مدیره تمام هم و غم را گذاشته که اسپانسر مشخص شود. برای همین به صورت مقطعی کار را پیش می بریم. این نیست که باشگاه با این وضعیت ادامه بدهد.

مثل رئال مادرید عمل می کنیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اعلام شماره حساب از سوی باشگاه برای کمک به پرسپولیس و اظهار بی اطلاعی سایر اعضای هیات مدیره، گفت: ما شاید برای چندمین بار است که توضیح می دهیم. یک صحبتی بود که اگر به آن اهمیت داده می شد خیلی از مشکلات حل می شد. مثال زدم اگر هوادار ما 5 هزار تومان بدهد شاید نیازی به حامی مالی نباشد. باشگاه های بزرگ دنیا این کار را می کنند. خود کاشانی در هیات مدیره مثال رئال را زد که از این طریق پول زیادی به دست آورد.

کمک هواداران خودجوش بود
طاهری ادامه داد: تعامل بین هوادار و باشگاه دارد پیش می رود. این نبوده که مصوبه هیات مدیره باشد. این یک حرکت خودجوش هوداران بود که کمک کنند! همان اول هم دیدیم که یک کمکی هم آمد و قرار شد پول بلیتها در یک مسابقه پرداخت شود که خیلی هم خوب سازماندهی شد.

باید دست در دست هم بدهیم
وی درباره اینکه هواداران در سراسر دنیا سهامدار هستند و رابطه آنها با باشگاه‌هایشان برد - برد است و برعکس درخواست پرسپولیس حالت صدقه‌ای داشته است، گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم فضا را به سمتی ببریم  و ببینیم که باشگاه های توسعه یافته چه کرده اند. شاید مدل اسپانیایی با انگلیسی و یا کشورهای دیگر فرق داشته باشد. خیلی ها در بورس هستند و خیلی ها حالت‌های دیگر دارند.

به سمت کشورهای حرفه ای برویم
طاهری تاکید کرد: باید کمک کنیم به سمت کشورهای حرفه‌ای برویم. شاید با کمک هواداران این انتظار ایجاد شود که آنها حق اعتراض داشته باشند. باید کمک کنیم که این فضا ایجاد نشود.

چرا می خواهید این موضوع را بزرگ کنید؟
طاهری درباره اعلام شماره حساب و انتشار آن روی سایت باشگاه که نشان دهنده موضع رسمی پرسپولیس می باشد گفت: اینجا یک بحث تقدم و تاخر مطرح شده است. این جریان از قبل بود و کسانی عنوان کرده بودند که حاضر  هستند به باشگاه کمک کنند. ما هم شماره حساب را روی سایت گذاشتیم و بعد از آن صحبت کمک کردن هواداران به میان آمد. نمی دانم چرا می خواهید این موضوع را بزرگ نشان دهید. این یک حرکتی بود که شروع شد و ما شماره حساب را روی سایت باشگاه گذاشتیم که بعد از آن از ما سوال کردند که جریان چیست و ما هم جواب دادیم. کمک هواداران به باشگاه مسئله جدیدی نیست و از قدیم هم وجود داشته است.

واکنش به انتقاد کریم باقری
وی با بیان اینکه باشگاه فعلا از اسپانسر در بخش تبلیغ روی پیراهن استفاده می کند، درباره انتقاد شدید کریم باقری و اعتراض بازیکنان نسبت به مشکلات مالی گفت: باشگاه یک تعریف مشخص دارد و همه طبق منشور آن کار می کنند. همه باید این منشور را رعایت کنند و به آن احترام بگذاریم. اگر فردی در باشگاه گلایه دارد باید ان را در خود باشگاه مطرح کند نه خارج از باشگاه.

نگران پرونده های بین المللی هستیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: ما در بحث حقوقی خیلی مشکل داریم. پرونده های زیادی از داخل و خارج از کشور داریم ولی این مسئله را در خود باشگاه مطرح می کنیم. اینکه بیاییم مشکلات را خارج از باشگاه بگوییم چه دردی را درمان می کند؟  مطرح کردن این مسائل حاشیه ساز است و باشگاه هم این حاشیه ها را نمی پذیرد. ما به شدت نگران پرونده های بین المللی هستیم ولی آن را درون باشگاه پیگیری می کنیم.

مصوبه هیات مدیره را رعایت می کنیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: قراردادی که مستند نباشد، به آن دامن نمی‌زنم. ما در سال‌های گذشته قراردادهایی را داشتیم که به دو گونه منعقد شده بودند و حتی مجبور شدیم یکی را باطل کنیم؛ در هر صورت چیزی که هیات مدیره تصویب کرده باشد را رعایت خواهیم کرد.

مشکل با اعضای قبلی باشگاه ندارم
وی درباره مشکلات با برخی از اعضای سابق باشگاه گفت: مشکل خاصی وجود نداشت و صحبت‌هایی عنوان شده بود که درست نبودند. به عنوان نمونه آقای خبیری گفتند که تماس‌هایشان پاسخ داده نشده یا عبارات خلاف واقع مطرح شده بود که طبیعتاً به ایشان منتقل کردند ولی بعداً مشخص کردند که همه این حرف‌ها سوء تفاهم بوده و مشکلی وجود نداشته است.

ردیف بودجه در وزارت ورزش نداریم
طاهری با اشاره به مشکلات موجود بر سر کمک وزارت ورزش به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، یادآور شد: وزارتخانه ردیف بودجه‌ای برای کمک به این دو باشگاه ندارد و این درواقع مشکل اصلی ما است. ما از ردیف بودجه استقبال می‌کنیم و به دنبال راه‌حلی برای حل این معضل هستیم.

امیدوارم اعتماد به نفس بچه ها بهتر شود
وی درباره کادر فنی و بازیکنان تیم نیز بیان کرد: در کمیته فنی همیشه بحث بر سر این بوده که کادر فنی و بازیکنان خوبی داریم که اخیراً نتایج خوبی نیز کسب شده و امیدوارم اعتماد به نفس بچه‌ها بهتر شود تا در آینده بتوانیم روند خوبی را در پیش بگیریم.

به صبوری هواداران نیاز داریم
طاهری در خصوص هواداران پرسپولیس نیز گفت: امیدوارم آنها حوصله به خرج دهند و بر اعصاب خود مسلط باشند و شرایط باشگاه و تیم را درک کنند. در حال حاضر ما به صبوری و حمایت آنها نیاز داریم و با یک تعامل دو طرفه تلاش کنیم تا پرسپولیس به روند موفقیتش ادامه دهد. باید  باید به برانکو فرصت دهیم تا بتواند با آرامش کارش را ادامه دهد.

باید به سرمربی فرصت داد
سرپرست باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: در فوتبال حرفه‌ای به مربی اجازه داده می‌شود تا تصمیماتش را اجرایی کند و به او زمان داده می‌شود تا بتواند برنامه‌ریزی‌ای را که برای موفقیت تیمش انجام داده، به پیش ببرد. به عنوان مثال سرمربی اتلتیکو مادرید با یک برنامه سه ساله در فوتبال اسپانیا موفق شد و یا مربی تیم ملی آلمان یک شبه نتوانست تیمش را به مدارج بالا برساند. می‌توان یک شبه، یک ساختمان را خراب کرد اما نمی‌توانیم تا  فردا صبح آن را بسازیم و به تماشای آن بنشینیم.

امیدوارم مشکلات مالی حل شود
طاهری در ادامه در پاسخ به این سئوال که مشکلات مالی چه زمانی به اتمام خواهد رسید؟ اظهار داشت: ما یک فصل مهم را پیش رو داریم، معوقات مالی از گذشته وجود دارد و ما این فصل را نیز پیش‌رو داریم؛ امیدوارم مشکلات حل شود.

واکنش به اعتصاب بازیکنان پرسپولیس
وی در پاسخ به این پرسش که در سال‌های گذشته بازیکنان به علت مشکلات مالی اعتصاب کردند و ممکن است در این فصل هم دست به این کار بزنند، گفت: ما در هیات مدیره دنبال این بودیم که کار به اینجا نکشد و مشکلات مالی حل شود. ما به فکر این هستیم تا تمهیداتی بیندیشیم که بتوانیم کار را اداره کنیم، زیرا اداره و کنترل کار در پرسپولیس بسیار سخت است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان