arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۶۶۱
تعداد نظرات: ۱۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

«نه به خرید خودرو صفر» و سخنان وزیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از حدود دوسال پیش که متنی به نام پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی توسط معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری منتشر شد، از جمله نقدهای متعدد بنیادین و مفصلی که نگارنده بر آن متن داشت، یکی هم این بود که اگر قانون اساسی و قوانین عادی که هم‌اینک موجود است، در دستگاه دولت و وزارتخانه‌ها رعایت شود، بخش اعظم آنچه به‌عنوان حقوق شهروندی شناخته می‌شود در کشور حاصل خواهد شد و نیازی به متن و منشور و بیانیه تازه‌ای نیست. نمونه‌های زیادی برای نشان‌دادن درستی این ادعا در دست است، اما آخرین و ساده‌ترین نمونه از این بی‌توجهی‌ها به حقوق شهروندی را می‌توان در آخرین مصاحبه آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت آشکارا مشاهده کرد.

آقای وزیر صنعت در نشست خبری خود، «راه‌اندازی و حمایت از کمپین نخریدن خودرو را خیانتی به منافع ملی عنوان کرد». همچنین ایشان افزود: «ایجاد این کمپین خلاف و گناه است و کار ضدانقلاب است که به ضرر اقتصاد داخل خواهد بود».

نگارنده اقتصاددان نیستم و چیزی هم از اقتصاد خودرو و خودروسازی نمی‌دانم و اساسا این یادداشت، فارغ از این موضوعات است. مسئله این است که عده‌ای، براساس نگاه و تحلیل خود، تبلیغی را در اعتراض به کیفیت و قیمت خودروهای تولید داخل مطرح کرده‌‌اند و نامش ظاهرا شده است «کمپین نخریدن خودرو صفر داخلی». فارغ از اینکه حرف و ادعای طرفداران این کمپین درست است یا نه، یک نکته آشکار و بدیهی است که این اشخاص بر اساس حقوق قانونی و شهروندی خود سخنی را بیان کرده و اعتقاد خود را مطرح کرده‌‌اند. سؤال اساسی این است که چه‌چیز یا عاملی به آقای وزیر حق می‌دهد که گروهی از افراد را، ولو بدون ذکر نام، با اوصافی از قبیل «ضدانقلاب» و «خیانت به منافع ملی» مورد خطاب قرار دهد. آقای وزیر محترم پا را از این نیز فراتر گذاشته و در هیأت یک «صاحب فتوا» حکم به «گناه‌بودن» این کمپین داده‌‌اند. دقت زیادی لازم نیست تا بدانیم این نسبت‌ها، قانونا و شرعا، نسبت‌های سنگین و دشواری هستند. اصلا فرض کنیم حرف‌هایی که در این کمپین گفته شده، غلط است. باز هم آیا صفت‌هایی چون خیانت به منافع ملی و ضدانقلاب و گناه را می‌توان در مورد آن به کار برد؟ تکرار مکرر است اینکه کرامت انسانی افراد محفوظ و حیثیت انسان‌ها محترم است و آحاد ملت حق آزادی بیان دارند و دولت موظف به تأمین آزادی‌های فردی و اجتماعی است و کسی را نمی‌توان به صرف بیان نظرش مورد مؤاخذه قرار داد و تا جرم کسی در دادگاه صالح اثبات نشده است، بی‌گناه است و دولت در برابر ملت مسئول است و باید از حقوق مصرف‌کننده در مقابل تولیدکننده حمایت کرد و... .

در ساخت‌های اداری و تفکرات معتقد به حقوق شهروندی، این شیوه از ابراز بیان با گفت‌وگوی متقابل و روش‌های اقناعی و در جهت رفع مشکلات حتی مورد استقبال هم قرار می‌گیرد. اما جوهر نگاهی که در سخنان کوتاه وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده، همان است که در ابتدای کلام آمد و آن اینکه در ساخت دولت و فرهنگ برخی مقام‌های دولتی، مفهومی به نام حقوق شهروندی، جا و مکان چندانی ندارد. اگر جز این بود، آقای وزیر، چنین تند و بی‌محابا و بی‌مهار، کسانی را که به ساده‌ترین شکل و بنا به ادراکات خود و در حدود قانون چیزی را که اعتقاد دارند، بیان کرده‌‌اند، این‌گونه نمی‌راند.

*کامبیز نوروزی، حقوق‌دان/شرق

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶۳
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
7
272
وقت اصلاح کابینه است
کمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
5
204
زمانی که در تحریم بودیم گفتند به خاطر تحریم قیمت ها بالا رفته ، حالا که به قول خودشان توافق کردند و تحریم ها را برداشته اند ، پس چرا قیمت ها را پایین نمی آورند؟
پاسخ ها
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
بهانه تراشی و دروغ آسون تر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
هنوز تحریمی برداشته نشده است
hasan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
91
23
مشکل ما اینهاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
نه فقط اینها نیست
ايثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
7
183
وزير خوبي درخوردولت تدبيرنيستيد
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
5
171
آیا فروختن خودرو بی کیفیت به چندین برابر قیمت تمام شده به علت انحصار و نداشتن حق انتخاب دیگر ظلم و گرانفروشی نمی باشد که اینها از مصادیق بارز گناه هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
7
147
احتمالا از دید آقای وزیر کشته شدن در ماشینی بی کیفیت وبا قیمتی چندین برابر ارزش آن حلال است.
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
6
115
جدیدت آقای روحانی در برخورد با این وزیر خیلی چیزها را روشن می کند .
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
5
74
مشکل خودروسازی ما همان مشکلی است که فوتبال را به فساد کشانده است و همان مشکلی است که تورم را درست کرده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
4
105
نخریدن جنس بنجل و گران بهترین کار برای تقویت تولیدات داخلی است. تقویت گرانفروشان فاسد خیانت به نظام اقتصادی و حرام است.
هم وظن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
94
کدام قسمت از کار شرکت های خودرو سازی در ایران قابل دفاع است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
77
آقاي وزير بازي با جان و مال مردم گناه نيست؟ كه معادل يك خودرو اسقاطي خارجي هم نيست جرم نيست؟ ضربه اي كه با فروش جنس بي كيفيت به اقتصاد ميزنند خيانت نيست؟
از شما بعيد بود اين حرفها
متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
67
با حمایت از تولید ملی موافقم اما سهم تولید کنندگان خودرو از اشتفال واردات قطعه از چین است.این خیانت نیست؟
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
58
لطفا با این سخنان برخورد شود..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
36
با سپاس از حقوق دان
ما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
4
39
اين نظر شخصي آقاي وزير است و ارتباطي با درك درست مردم ندارد.
نریمان
|
United States
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
4
55
وقتی کسی حقوق ملت را نادیده بگیرد. ملت از او بری می شوند. همان قدر که مردم از استیضاح طیب نیا ناراحت میشوند. از استیضاح وزیر صنعت خوشحال.. تعیین کننده مردم هستند جناب وزیر. نه شما.
مرتض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
64
جناب وزیر
یک سؤال از شما دارم
آیا کسانی که سالهاست درحال چپاول بیت المال و فروش جنس نامرغوب که باعث جان باختن کسانی شد که پست وزارت را مدیونشان هستند ، خیانت کار نیستند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
4
55
چرا آقای روحانی رسیدگی نمی کند...
پيمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
51
آقاي وزير لطف بفرمايند وخودشان واطرافيانشان سوار خودروهاي وطني وبشوند وحداقل تا كرج بروند وبرگردند.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
49
ایجاد این کمپین خلاف و گناه است: جاب وزیر آیا فروختن ماشین بی کیفیت به مردم گناه نیست؟
آیا گران فروشی گناه نیست؟
شما بیشتر ز این که هوای مردمو داشته باشی هوای خودرو سازو داری؟
محمد محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
61
* کشته شدن سالانه 20000 ایرانی در جاده ها
* فروختن حداقل 2 برابر قیمت واقعی خودرو
* عرضه خودرو بی کیفیت با قیمت بیار بالا
* خدمات پس از فروش افتضاح
و و و ....
همه این موارد خیانت به کشور و ملت نیست حالا کسانی که برای اعتراض به این موارد نمیخوان خودرو بخرند شدند خائن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
سایپا مطمئن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
34
با حمایت از تولید ملی موافقم اما سهم تولید کنندگان خودرو از اشتفال واردات قطعه از چین است.این خیانت نیست؟
شاهرخ پورغلام حسنعلی ده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
34
حقایق رامنشر کنید اینها نظرات مردم است مردم مملکت خودشان را دوست دارن وبه آن تعصب دارند ولی عده ایی اینگار از خدا بی خبر در این خودرو سازی ها لانه کرده اند وفلک حریف آنها نمی شود جه رسد به وزیر مردم چه گناهی کرده اند که باید بازیجه دست اینها بشوند هم پول بدهند هم جان هم ناسزا از وزیر تحویل بگیرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
29
اقای وزیر کیفیت نا مطلوب خودروها گرانی قیمت خیلی از چیزهای دیگر که منجر به نابودی خانواده ها گردیده گناه محسوب نمیشود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
19
گل گفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
27
آقای وزیر یک مقدار اجتماعی تر باش . بهتر بود یک کمی هم دررابطه با بی مسئولیتی در قبال مردم صحبت می کردید .
دایم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
20
جناب آقای کامبیز نوروزی، بعضی از سیاستمداران وقتی کم میاورند وجواب قانع کننده ای ندارند ویا دانش کافی ندارند که مخاطبان را قانع کنند...
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
21
درود بر شرف نویسنده.مشکل این است که آقایون فکر می کنند مردم باید اطاعت محض کنند و هیچ انتخابی غیر از نظر آقایون نداشته باشند.اینطور نیست من حق انتخاب دارم و حقوقی....
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
21
نقطه مقابل سخنان جناب وزير آنستكه فقط خودروسازاني كه خودروهاي بي كيفيت ميسازند و با قيمتهاي غيرعادلانه روانه بازار مصرف ميكنند تا راكبين آنها در جاده هاي كشور لت و پار شوند خادمين انقلابند ، بيگناهند و تنها آنانند كه به منافع ملي كشور ميانديشند!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
20
واقعاً جالب است جناب وزیر ( که باید حامی ملت باشد) در تمام صحبتهایشان هیجکدام از خودروسازان را مقصر نداسته و هیچ انتقادی از خودروسازان بابت کیفیت و خدمات پس از فروش ننمودند و فقط مردم را مورد محبت و الطاف خویش قراردادند
لبخند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
14
لااقل اگه تاثیرم نداشته باشه، یکم از حال و روز مردم با خبر می شید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
13
ایجاد این کمپین خلاف و گناه است: جاب وزیر آیا فروختن ماشین بی کیفیت به مردم گناه نیست؟
آیا گران فروشی گناه نیست؟
شما بیشتر ز این که هوای مردمو داشته باشی هوای خودرو سازو داری؟
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
16
سلام خدمت همه دوستان
خواستم خدمت آقای وزیر عرض کنم من یک ایرانی هستم و مانند خیلی از هموطنان از قشر تحصیلکرده و البته حقوق بگیر و کارمند
میخواستم بپرسم گناه من چیست که با هزار قرض و وام و نخوری و صرفه جوئی در زندگی ، حدود یکساله یکدستگاه خودرو تیبا خریدم و تا حالا بیش از دوازده بار برای رفع ایرادات آن به تعمیرگاه رفته ام؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
17
ساخت خودرو با كيفتي بسيار پايين و با قيمت بسيار بالا خيانت بالاتر است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
14
اقای وزیر کاری کنید که مردم بگویند صد رحمت به وزیر احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
3
17
حق با مشتریست!
مشتری گونی پول نیست!
مشتری حاصل دسترنجش را میدهد تا محصول قابل قبول و با کیفیت مطلوب بخرد. اگر مشتری جنس بی کیفیت نخرد نه تنها خیانت به منافع ملی نیست بلکه از اتلاف سرمایه های ملی جلوگیری می کند و همچنین در آینده کیفیت تولید ارتقا خواهد یافت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
10
آقاي نوروزي بسيار عالي بيان فرموديد...
عبدالحسین رضوانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
13
بنظر بنده این حق خریداران است با هماهنگی بخواهند محصول خوب و ارزانتر را بخرند . لذا این عکس العمل وزیر محترم قابل قبول نیست.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
5
267
از وزیر روحانی چنین انتظار نمیرود.
دوره بی احترامی را تمام کنید و به ملت احترام بگذارید آقای وزیر
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
به قول یه نفر که رفته:
اوه اوه اوه !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
6
240
وزیر صنعت هم عین وزیر ورزش بهتر هست تغییر کنند.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
20
من شخصا تعجب کردم از اقای وزیر؛ تصور می کردم به غلط بدو نسبت های ناروا داده اند؛ اما وزیر نشان داد که پا از انصاف به دور گذاشته است. آقای وزیر تولید ماشین بی کیفیتی که باعث کشته شدن، آلودگی هوا و از بین بردن محیط زیست است خلاف منافع ملی و گناه است. کمی انصاف خوب چیزی است. قدر این ملت را بدانید لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
14
احتمالا از دید آقای وزیر کشته شدن در ماشینی بی کیفیت وبا قیمتی چندین برابر ارزش آن حلال است.
ناشناس
|
Romania
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
16
95
احسنت
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
122
درود بر شرفت کامبیز نوروزی
مهدی م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
15
از نمایندگان مجلس انتظار داریم برای یکبار هم شده از حقوق ملت دفاع کنن و با استیضاح وزیر صنعت بهش بفهمونن که هیچگاه نباید به یک ایرانی توهین کرد.
یک بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
15
خائن کسانی هستند که کالسکه مرگ برای آنها تولید می کنند
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
9
ایشان بسیاری ازمدیران دولت قبلی روحفظ کرده وهم فکرها باتندروها آقای روحانی فکری بکن
SMD
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
12
ما كه ناچارا" يه خودرو ايراني (SLX) خريديم جز يه موتور TU5 هيچي برا گفتن نداشت نه لاستيك نه اينتريور سرو صداي اطاق موكت پشت صندليهاي عقب را افتضاح چسبونده بودن ديسك وصفحه آشغال ......بازم بگم ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
143
جناب آقای نعمت زاده


بنده بهمن 93 خودرو تیبا دو خردیدم با هزاران مشکل

درب عقب خورده و صافکاری شده بود که بعد از تحویل فهمیدم. رفتم نمایندگی گفتم این درب رنگ شده است .گفتند تیبا دیگه...
مهدی زنده بودی
|
-
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
6
خیلی مردی آقای کامبیز نوری
کاشکی وزیراین مطالب رو میخوند
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
13
3
اگر می خواهیم خودرو داخلی را به دلیل کیفی و یا قیمت آن نخریم اشکالی ندارد زیرا امیدواریم در خودرو سازان داخلی در کیفیت و قیمت تجدید نظر کنند اما هواسمان باشد که از چاله ماشین های داخلی به چاه ماشین های بزک کرده و بی کیفیت چینی نیفتیم... و احتمال اینکه واردکنندگان چینی بیشترین سود را در معرکه می برند و خود نیز مشوق این امر باشند را بدهیم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
5
احسنت
ناشناس
|
Romania
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
12
مثل اینکه آقای نعمت زاده
حامی سرمایه داران وضد فقراست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
12
فکر میکنه اگه انگ خائن و ضد انقلاب و... بزنه آشغالهایی که تولید میکنه رو میتونه بندازه به مردم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
13
بهتره اسم ایشون به " وزیر خودرو " تغییر پیدا کند!
محمدرضا م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
12
اختیار خودمونم نداریم والله.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
8
از مسئولین انتظار میرود اصل را فدای فرع نکنندحفظ مردم بالاتر از حفظ خود رو سازی کشور است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
6
قول میدم همون فرغون را سوار شیم.
اجرت با کسانی که برای حمایت از صنعت خودروی داخلی صادقانه از جان!!! مایه می گذارند.
باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
7
وظیفه رساناهای گروهی است که با انعکاس نظرات مردم بخصوص کسانی که در اعتراض به سو مدیریت صنایع و به خصوص صنایع خودروسازی از خرید این محصولات خودداری می ورزند , و مورد توهین و تکفیر وزیر قرار گرفته اند ،ایشان را وادار به عذرخواهی و اصلاح خود وادارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
11
206صندوقدارفول صفرازنمایندگی خریدم پس از 100کیلومتر کوییل سوخت خارج ازشهرحا لاایا من دیگر میتوانم به ایران خودرو اعتمادکنم جناب وزیرمن سخت ازدولت اقای روحانی همه جوره حمایت می کنم حتی باتوجه به این که وضع مالی انچنانی هم نداشتم ازگرفتن یارانه هم انصراف دادم ولی رای مردم هم چک سفید امضا نیست باید مردم را دید وبه نظر انها احترام گذاشت بادورود وخسته نباشید به تمامی اعضای کا بینه خصوصا وزارت خارجه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
6
درود بر شرفت کامبیز نوروزی
مگه داریم مگه میشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
10
خیانتکار به نظام و مردم اون کسی هست که به هر قیمتی ولو به قیمت مرگ شهروندان از خودروساز ها و خودروهای بی مصرفشون دفاع می کنه و فتوا هم می دههد !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
5
انتخاب در بازار رقابتي خودرو حق مردم است حمايت از توليد داخلي هم در شرايطي قابل دفاع است كه كيفيت،تنوع و قيمت مناسب حرف اول را بزند اين اقاي وزير كاش از حق مصرف كننده هم دفاع ميكرد
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
7
با سلام به جناب وزیر فقط میخواستم یه سوال جواب بدهید . ایا در مورد کیفیت و قیمت خودرو های ساخت خودرو سازان داخلی به گناه بودن و خیانت چندین ساله خودرو سازها که کل بازار خورو را در انحصار دارند به آنها تذکری داده شده و یا فقط منفعت خودرو سازها در نظر گرفته شده ؟
علی
|
Albania
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
5
احسنت. سخن به حق گفتی آقای نوروزی. اما ظاهرا برای آقای وزیر میبایست به جای کرامت انسان از کرامت پراید میگفتی. نمیدانم نمایندگانی که هر وزیری را تنها به خاطر یک کلمه به استیضاح تهدید می کنند چرا در این مورد ساکت هستند. شاید .....
مهدی
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
9
همه شون به فکر خودشونن نه برای ملت
کسری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
7
عامو جمعش کن ،فکر کنم دیگه مردم ایران به سطح فرهنگی و درک و فهم درستی رسیدن،توجیح شدن ک چقد تو صنعت خودرو ب مردم ظلم شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
6
نمایندگان ساکت مجلس در این موضوع و سایر موضوعات و مشکلات ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
5
معلوم نیست بجای اینکه خودروساز را مجبور به بالا بردن کیفیت کنند چرا به مردم گیر می دن بجای اینکه انواع و اقسام عوارض و حق و .... از مردم بگیرن به مردم گیر می دن شما که شعارتان صرفه جوییه چرا مردم را مجبور به خرید خودرو نو می کنید چقدر برای رفع ترافیک فکر و عمل کردید چقدر پارکینگ ساختید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
8
جناب آقای وزیر
سلام
بنده پراید خریدم دنده عقب نداشت
بردم گارانتی دنده نسب کردن
باز مفرمائید این ملت منافق هستند0
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
15
وزیر باید عزل بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
8
دیروز وزیر صنعت معدن گفت شرکت سایپا امسال هم زیان دیده. سال های قبل هم سخنگوهای دو خودروساز (ایرانخودرو وسایپا) میگفتن ما زیان دیدیم. یعنی حتی یکبار نمایندگان این دو شرکت خودروسازی نیومدن به مردم بگن ما امسال یک ریال سود کردیم. حالا سوال اینجاست که اگر خودرو سازها زیان میبینند پس چرا به تولید ادامه میدن و از اون مهمتر چرا تولیداتشون را افزایش میدن. یعنی تولیداتشون را افزایش میدن تا بیشتر زیان ببینن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
12
من يه پرايد خريدم صفر ، اول اينكه ضبط نداشت و گفتن ١٠٠ هزار تومان بهتون برميگردونيم . لاستيك هايي كه دور در براي عايق بندي استفاده شده مثلاً كه هيچ كدوم سر جاي خودش نيست و هر ٤ تا درب در موقع حركت صداي باد رو به همراه صوت به داخل منتقل ميكنه . جالب تر از همه آفتاب گير از شكل صاف بودن خودش رو به U شكل شدن رفته ، فندك ماشين رو وقتي استفاده ميكنم فيوز ضبط و ساعت ميسوزه ( ضبط رو خودم خريدم ) ، ماشينم تو سر پاىيني با باك پر پارك كنم نصف بنزينم از در باك سر ريز ميشد كه در باك رو عوض كردم درست شد . ماشين صفر گاز كولر نداره . واقعاً براتون بخوام بگم باز هم هست ، حتي ميتونم عكس بگيرم بزارم تا همه باور كنن . خوب چرا واقعاً بايد٢٠،٠٠٠،٠٠٠ پول رو داد و همچين ماشيني خريد ؟
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
17
2
همه ازترس گرون شدن دارند ماشین میخرند چه وضعشه!!!!
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
16
باید لیست حقوق و پاداش تمامی مدیران و رییسان این شرکتها در رسانه ها منتشر شوند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
9
آقای وزیر! حد خود را بشناسید و با مردم درست صحبت کنید/ نخریدن خودروهای شما خیانت نیست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
6
با سلام
خودروسازهای داخلی تا کی میخواهند ماشین بی کیفیت رو با چند برابر قیمت جهانیش به مردم ایران بفروشند .و مردم هم حق اعتراض نداشته باشند. یک سال پنج سال ده سال بیست سال سی سال ....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
7
جهت اطلاع آقای وزیر
خیانت اینه که شما از جان مردم مایه بذاری ، کلی خانواده عزیزشون رو از دست بدن ، بی سرپرست بشن و هزار مشکل تو آینده براشون بوجود بیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
5
کامبیز نوروزی حمایتت می کنیم
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
7
اگر دولت حمایت ملت را می خواهد باید قبل از استیضاح مجلس خود ترتیب رفتن این وزیر را بدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
11
خودرو رو در یک بازار انحصاری پیش فروش میکنند اونم به هر قیمتی که دلشون بخواد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
6
ما این گفتمان و دیدگاه متین آقای کامبیز نوروزی را از آقای وزیر انتظار داشتیم ؛ آن هم در عمل و نه در حد شعار.
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
8
با کدام پول ماشین بخریم
دلخور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
14
اقایون وزرا/مدیران/مسئولان/چرا همیشه ما مردم باید بدهکار شما ها باشیم/ چرا / تا کی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
13
آقای وزیر مرتکب اشتباه بزرگی شده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
12
اقای وزیر ایا تعیین مصادیق گناه هم جزو حوزه مدیریتی شما میباشد.
امیدوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
8
اقای رییس جمهور محترم ایا از تهمت ناروا زدن به جمع بزرگی از ملت و انان خائن و ضد انقلاب نامیدن فقط به دلیل نخریدن و نارضایتی از محصولاتی بی کیفیت میگذرید؟!
حسابدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
4
سلام باهمه مشکلات خودروهای صفر میسازیم محصول خراب شان را که میگن گارانتی است لااقل خرابی را درست کنند وبهانه نگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
11
صد افسوس برای مسئولانی که منتخب رای مردم هستن و اونوقت برای حمایت از جمعی سرمایه خور و سرمایه بر باد ده موکلین خودشون را ضد انقلاب و خائن معرفی و قلمداد میکنند.هیهات
مدیون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
11
اقای نعمت زاده چطور با چنین خیال راحت و اسوده ای به خودتان اجازه اهانت و توهین به تعداد زیادی از هم میهنان خویش را به جهت احقاق حقو ق خودشان به خود می دهید.چگونه
کارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
11
سلام خدمت آقای وزیر.من یه فرد60ساله هستم پس از45سال کارگری آرزوم این بود یه ماشین شخصی داشتم همراه باخانوده برای زیارت به مشهدمیرفتم افسوس نتوانستم 15 میلیون پول جم کنم یه پراید بخرم
پاسخ ها
لبخند
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
برای خرید محصولات حتی یک ریال خرج کردن هم اشتباه است
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
11
کم کم داریم نا امید میشیم.
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
10
من ماشین نمیخام بخرم پولش هم دارم ولی میخام پولمو آتیش بزنم تا اینکه خودم داخل ماشینی که یا این پول میخرم بسوزم
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
1
20
فکر میکنم آقای وزیر صنعت با صنعت خودرو شریک باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
ایشون وزیر خودروسازی هستند. نه وزیر صنعت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
1
11
به نظر بنده این وزیر شایسته این دولت نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
1
4
توهین نکن
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
1
4
هر کسی که مخالف خرید خودرو صفره حتما پول براش مهم نیست و رفته خودرو وارداتنی خریده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
1
11
آقای وزیر!! چطور قطعه سازان قطعات بی کیفیت چینی را به جای تولید داخل ، با جان بی ارزش مردم بازی می کنند به بهشت می روند اما مردم بی پناه در این مملکت همیشه بدهکار هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
13
وقتی که مدیران خودروساز وطنی با کمال ........ خوروی که بیست سال پیش درکشورسازنده ازخط تولیدخارج شده واجازه تردد ندارد را استانداد میدانند وبی لیاقتی خوددر ساخت خودروی روز را با انحصاردر بازارجبران میکند .مردم چکاربایدبکنند
علی
|
Romania
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
1
6
ما خودروی داخلی نداریم ما مونتاژ ماشینهای چینی داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
5
وقت اون رسیده که دیگر دولت بجای حمایت از صنعت خودرو، بیت المال را در صنایع دیگر سزمایه گذاری نماید.
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
1
7
این حامیان خودرو سازان بی کیفیت هستند که خائن هستند...!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
1
12
وقتی نگاه وزیر صنعت یک کشور به مقوله تولید خودرو در کشورش اینقدر سطحی و غیرمسئولانه باشد انتظار پیشرفت صنعت خودروسازی و رقابت با رقیبان قدر انتظاری بیهوده و عبث است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
1
1
حقیقتا درسته،حرف حساب جواب نداره!
طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
1
از وزیر آقای روحانی حرف غیر منطقی بعید است!
فدایی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
4
خود وزیر و سایر مسئولان به کدوم مدل ماشین سوار میشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
3
یادمان نرفته که طبق سند چشم انداز بیست ساله تاسال ۱۴۰۴ یعنی تا کمتراز ده سال دیگه قراره قدرت اول صنعتی منطقه باشیم.!!!!!
اونوقت صنعت خودرومون اینه وضعش
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
2
امید به ارزانی و کیفیت بالاتر داریم
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
4
آقای وزیر خودشون که ماشین تولید داخل سوار نمی شوند .پس امنیت ما وخانواده های ما مهم نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
کدام حقو ق شهروندی مردم که ،،،،،،،
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
1
حتی اگر قیمتها پایین نیاید وکسی هم بخواهد حتما خودروی داخلی بخرد الان وقتش نیست چون قطعات خودروهای فعلی وحشتناک قلابی وچینی است
منطقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
1
اقای وزیر ایا خودتون با پراید میروید استقبال یک مهمان خارجی یا وزیرکشور دیگر
نظرات بینندگان