arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

تعيين جايزه براي دستگيري سران پ ک ک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه از تعیین جایزه برای دستگیری سران گروه پ ک ک خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق ، دولت ترکیه نیز تصمیم گرفت مانند برخی کشورهای دیگر به کسانی که با ارائه اطلاعات به مبارزه با تروریسم در این کشور کمک کنند ، جایزه پرداخت کند.

مبلغ جایزه بر اساس اطلاعاتی که ارائه شود و منجر به روشن شدن ابعاد جرم و یا دستگیری مجرم شود ، تعیین خواهد شد و حداکثر 200 هزار لیره ترک خواهد بود.

چنانچه اطلاعات ارائه شده منجر به دستگیری یکی از سران گروه تروریستی شود و یا منجر به روشن شدن ابعاد پرونده جرائمی شود که جامعه را تحت تاثیر قرار داده است ، این مبلغ تا 4 میلیون لیره ترک افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش هویت افرادی که این اطلاعات را ارائه می کنند ، ‌فاش نخواهد شد. این جوایز شامل شهروندان کشورهای خارجی نیز خواهد شد اما به نیروهای ارتش و پلیس ترکیه و یا کسانی که شریک جرم بوده اند. ، تعلق نخواهد گرفت.

مبلغ جوایز را کمیسیون ویژه ای که قرار است تشکیل شود ، مشخص خواهد کرد و منابع مالی آن را نیز وزارت کشور ترکیه تامین خواهد کرد.

دولت ترکیه برای ارائه اطلاعاتی که منجر به دستگیری 36 تن از سران پ ک ک از جمله مراد کاراییلان ، جمیل باییک ، بسی هوزات ، مصطفی کاراسو و باهوز اردال شود تا 4 میلیون لیره ترک جایزه تعیین کرده است.

گفته می شود برای ارائه اطلاعاتی که به دستگیری 28 تن دیگر منجر شود نیز مبلغ 2 الی 3 میلیون لیره ترک جایزه تعیین خواهد شد.
نظرات بینندگان