arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۷۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

باهنر: لایحه برجام دست دولت را در اجرا و چانه زنی می بندد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من ضرورتی ندارد برجام به شکل لایحه به مجلس بیاید زیرا دست دولت در کم و زیاد کردن، اجرا و چانه زنی بسته می شود.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا باهنر امروز سه شنبه در نشست خبری با موضوع ائتلاف اصولگریان درباره، اختلاف نظرها در مورد ارائه یا عدم ارائه لایحه برجام گفت: در رابطه با برجام اختلاف نظر هست ، برخی معتقدند باید برجام به شکل لایحه به مجلس بیاید و بعضی می گویند نیاز به تصویب مجلس نیست ولی به هرصورت دولت را موظف کردیم گزارش برجام را به مجلس ارایه دهد.

وی افزود: در اولین جلسه رسمی مجلس هم آقایان ظریف و صالحی در این باره به مجلس گزارش دادند و بعد از یک هفته ترجمه رسمی را ارائه کردند بنابراین دولت تاکنون به وظیفه قانونی اش عمل کرده اما در مورد این که لایحه برجام به مجلس بیاید یا نه اختلاف نظر است.

باهنر خاطرنشان کرد: در رابطه با برجام در نظام یک تصمیم نهایی گرفته می شود و دولت ، مجلس، شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام همه به یک نتیجه واحد خواهند رسید و نگرانی وجود ندارد که اختلافی باشد. البته اختلاف نظر کارشناسی وجود دارد اما همانطور که رهبری فرمودند نباید موضوع برجام منشاء اختلاف شود و امیدواریم که این موضوع به سرنوشت خوبی برسد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره تشکیل گروه 5+10 در اصولگرایان برای دستیابی به وحدت گفت: این که این گروه 5+10باشد یا عدد دیگری چندان مهم نیست ، مهم این است که به دنبال مجموعه ای از آقایان مورد تایید جامعتین باشیم که بتوانند اصولگرایان را دعوت به همگرایی کند.

وی افزود: 5+10 منظور این است که تعداد 5 نفر از اعضای جامعتین خواهد بود و این عدد هم برای جلب نظر آقای مصباحی است؛ 10 نفر دیگر نیز شخصیت حقیقی یا حقوقی از فعالان جریان اصولگرایی خواهند بود البته ممکن است این عدد بیشتر یا کمتر شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش به وحدت ترجیع بندی شده که همواره از یکی دو سال مانده به هر انتخابات در مورد آن صحبت می شود. دلیلش هم این است که ما نتوانستیم وحدت ساختاری را در کشور تعریف کنیم، بنابراین برای هر کدام از رقابت ها باید مجددا با همه بازیگران صحنه صحبت کنیم و به تیم منسجمی برسیم تا در مقابل رقیب به وظایف خود عمل کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: وحدت دغدغه همه جریانات است و این موضوع مختص اصولگرایان نیست و ساز و کار مختلفی برای آن تعریف می شود. ما به عنوان جامعه اسلامی مهندسین که عضوی از جبهه پیروان خط امام هستیم تلاش می کنیم وحدت را زیر سایه جامعتین داشته باشیم که البته آنها هم بارها گفته اند وارد مصادیق نمی شوند اما خوب است که جامعتین به انسجام و وحدت کمک کنند و در مواقع ضروری حکمیت کنند. چرا که جایگاه جامعیتن در جریان اصولگرایی جایگاه رفیعی است و ما کاملا به آنها اعتماد داریم.

وی درباره احتمال حضور علی لاریجانی، محمد باقر قالیباف و دیگر چهره های سیاسی شاخص در ترکیب شورای هماهنگی اصولگرایان باشند ، خاطرنشان کرد: قاعدتا همه را نمی شود دور هم جمع کرد البته آقایان لاریجانی و قالیباف حتما جزو ظرفیت های اصولگرایی هستند، طرفدار دارند و حتما دعوت هستند تا نهایتا به مجموعه شورای هماهنگی برسیم که امیدواریم تا اواسط مهر این شورا تاسیس شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در مورد سخنان اخیر رئیس جمهور در مورد شورای نگهبان گفت: قانون اساسی بن بستی را در این باره به جای نگذاشته است اگر در برداشت از اصول قانون اساسی اختلاف باشد نظر تفسیری شورای نگهبان به منزله قانون اساسی خواهد بود و حداقل دو سوم اعضای شورای نگهبان باید به نظر تفسیری رای دهند و اگر هم در قوانین عادی اختلاف نظر باشد محل تفسیر مجلس است و نظرمجلس از نظر حقوقی نافذ خواهد بود بنابراین اختلاف معنایی ندارد.

وی ادامه داد: آقای روحانی می گوید قانون به شکل دقیق اجرا شود و ما هم همین را می گوییم اما این که قانون اساسی چه می گوید موضوعی است که شورای نگهبان آن را تفسیر می کند و این که قانون عادی چه می گوید را مجلس تصویب می کند. فرض کنیم وزیر کشور برداشت دیگری از قانون داشته باشد که در این صورت باید تفسیر مجلس را اجرا کند زیرا مجری قانون قانون گذار نیست.

باهنر درباره احتمال حضور طیف احمدی نژاد در کنار اصولگرایان در جریان رقابت های انتخاباتی نیز گفت: آقای احمدی نژاد به عنوان شخص حقیقی یک نفر بیشتر نیست. اما طیف اطراف او طیف منسجم و همراهی نیستند. ما با بعضی از آنها کار می کنیم که در دولت نهم و دهم وزیر یا استاندار بودند اما در صلاحیت اصولگرایی دو خط قرمز فتنه و انحراف را داریم که باید مواظبت کنیم نفوذ نکنند بنابراین اگر آقای احمدی نژاد یارانی داشته باشند که در جریان انحرافی باشند قاعدتا نمی توانند با جریان اصولگرایی ائتلاف کنند.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوالی درباره ی برگزاری جلسات تبیین خط امام از سوی احمدی نژاد نیز گفت: ما در زمان خدمت وی رفتارهایی را دیدیم که به شکل جدی نسبت به وی مساله دار شدیم. از خانه نشینی ده روزه تا مسائل دیگر و حالا ادعاهایی دارند که می خواهند خط امام را دنبال کنند.

وی ادامه داد: قبل از وی هم خیلی ها مدعی خط امام بودند اما به ناکجا آباد رفتند و حتی مقابل نظام ایستادند بنابراین این ادعا کفایت نمی کند و باید تبیین خط امام را از سوی امام (ره) و رهبر معظم انقلاب برداشت کرد.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره ورود مداحان به رقابت های انتخابات مجلس آینده گفت: ورود آنها به انتخابات آزاد است و ما از کسانی که ظرفیت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دارند و می توانند در انتخابات فعال شوند، استقبال می کنیم.

باهنر یادآور شد: اما این که کدام یک در جریان انتخابات تاثیر گذارند به وزنشان بستگی دارد. ما در قانون داریم که حتی کاندیداها می توانند از تریبون ها استفاه کنند اما این امر باید منصفانه و عادلانه باشد اگر هم کسی تقلب کرده باید تذکر دهیم و وزارت کشور نیز باید مراقبت کند تا در این رابطه سوء استفاده نشود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه ضمن تبریک هفته دولت به اعضای دولت خسته نباشید گفت و افزود: می گوییم که دوستان پرکاری هستند و دغدغه های جدی برای اصلاح امور دارند و تلاش می کنند از خرد جمعی حداکثر استفاده را داشته باشند. در بخش های مختلف از جمله مساله اقتصادی معدل حرکت دولت موفق بوده البته یک سری ضرورت هایی هم هست که باید بیشتر به آن بپردازند و امیدواریم بعضی مشکلات کشور زودتر سر و سامان بگیرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
2
چه عجب باهنر هم این را فهمید
ناشناس
|
Bolivia, Plurinational State of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
1
0
کارشناس مسایل هسته ای هستی شما؟
نظرات بینندگان