arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

تلاش مجری آمریکایی علیه توافق‌ هسته‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گلن بک، مجری محافظه کار آمریکایی به مونالد ترامپ و سناتور تد کروز دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2016 در تجمع «توافق‌نامه ایران را متوقف کنید» می‌پیوندد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، این تجمع توسط پارتی پاتریوت مرکز امنیت سیاست و سازمان صهیونیستی آمریکا سازمان‌دهی شده است و قراراست یک روز پس از بازگشت اعضای کنگره از تعطیلات و در 9 سپتامبر در کاپیتال هیل برگزار شود.

کلن بک اخیر دونالد ترامپ را متکبر خوانده بود و با مخاطب قرار دادن ترامپ به عنوان "محافظه‌کار دروغین" وی را تحقیر کرده بود.

هم‌چنین در اعتراض به توافق‌نامه هسته‌ای ایران، تعدادی از خاخام‌های یهودی از سراسر ایالات متحده قرار است تا نامه‌ای را با دست خود به قانونگذارانی که هنوز نظر خود را اعلام نکرده‌اند تحویل دهند. کمیته روابط عمومی اسراییلی‌های آمریکایی نیز نشستی را بین قانون‌گذاران و فعالان طرح‌ریزی می‌کند. جمهوری خواهان در حال طرح‌ریزی قطعنامه رد توافق نامه هسته‌ای ایران هستند که از برداشته شدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران جلوگیری می‌کند.

به منظور تصویب چنین قطعنامه‌ای جمهوری خواهان به حمایت 6 دموکرات در سنا نیاز دارند و تا کنون تنها دو سناتور دموکرات چارلز شومر و رابرت منندز به طور علنی مخالفت خود را با توافق‌نامه هسته‌ای اعلام کرده‌اند.

تاکنون برخی از سناتورهای دموکرات رای خود را نسبت به توافق نامه هسته‌ای ابراز نداشته‌اند. در همین زمینه قرار است سناتور کریس کونز تصمیم خود را درباره توافق نامه هسته‌ای سه‌شنبه در دانشگاه دلاوار اعلام کند.

در همین راستا یک ژنرال بازنشسته اسراییلی در نامه‌ای از کریس کرنز خواست تا رای مثبت به توافق نامه هسته‌ای دهد.

به گزارش پایگاه خبری دلاوار پابلیک، یوزی ایلام، ژنرال بازنشسته اسراییلی که به مدت 10 سال مدیرکل انرژی اتمی اسراییل بود در نامه‌ای خطاب به کریس کونز گفت: اگر کنگره توافق نامه هسته‌ای را تصویب نکند و وتوی ریاست‌جمهور مثمرثمر واقع نشود، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه پشت این توافق‌نامه هستند و ایالات متحده و اسراییل تنها خواهند ماند. این توافق‌نامه امیدبخش است و عاقلانه‌تر است که این توافق‌نامه را به عنوان یک چالش که می‌تواند و باید به ثمر برسد نگاه کرد.

قرار است کنگره آمریکا در روز 17 سپتامبر رای خود را در خصوص توافق نامه هسته‌ای ایران اعلام کند.
نظرات بینندگان