arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

محکومیت ايتاليا به دلیل اخراج آوارگان تونسي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادگاه حقوق بشر اروپا سه شنبه ایتالیا را به سبب شرایطی که در آن مهاجران تونسی در جزیره لامپدوسا پیش از اخراج جمعی به تونس درسال 2011 نگهداری شده بودند ،‌محکوم کرد.

دادگاه حقوق بشر اروپا به ویژه اعلام کرد ایتالیا در شرایطی که آنها در یکی از مراکز پذیرش آوارگان در لامپدوسا نگهداری می شدند «به کرامت آنان لطمه وارد کرده است ».

در طول بهار عربی، ایتالیا با موجی استثنایی از مهاجران مواجه شده بود و ‌حدود 55 هزار و 300 نفر از آنان در زمان وقایعی که دادگاه حقوق بشر سه شنبه به آن رسیدگی می کند ،وارد جزیره لامپدوسا شده بودند.

قضات استراسبورگ که حکم آنها تا سه ماه دیگر در دیوان عالی حقوق بشر قابل فرجام خواهی است پس از شکایت سه تبعه تونسی رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده بودند.

آنها پس از فرار از تونس از طریق دریا در سپتامبر 2011 به همراه نیروهای ایتالیایی تا یکی از مراکز پذیرش در کونتراادا ایمبریاکولا Contrada Imbriacola در جزیره لامپدوسا همراهی شدند.

دادگاه حقوق بشر اروپا با اذعان به جنبه اسثتنایی بحران بشردوستانه ای که ایتالیا با آن مواجه شده بود ،‌اعلام کرد شرایط در این مرکز رفتاری غیرانسانی یا تحقیر کننده است که از آن جمله می توان به رعایت نشدن مسایل بهداشتی در اردوگاه ،‌حمام های فاقد در ، جادادن شمار زیادی از مهاجران در جای تنگ ، خواباندن افراد بر روی زمین و توزیع محدود آب آشامیدنی ،‌ممنوعیت تماس با خارج اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ ،‌این دادگاه همچنین اعلام کرد بازداشت مهاجران غیرقانونی بوده است .

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان