arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

نحوه امدادرسانی به 7 استان گرفتار سیل/ نجات 36 تن از مرگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر چگونگی امدادرسانی به هفت استان متاثر از سیل و آبگرفتگی را اعلام کرد.

دکتر ناصر چرخساز  با اشاره به سیل و آبگرفتگی در هفت استان کشور گفت: امروز تا ساعت 19:50 هفت استان مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و سمنان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان متاثر از سیل و آبگرفتگی گفت: جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، 26 تیم عملیاتی شامل 106 نفر به محل‌های بروز حادثه اعزام شدند.

به گفته چرخساز، تا ساعت 19:50 به 70 نفر از افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است.

وی افزود: همچنین در جریان امدادرسانی‌ها 9 دستگاه آمبولانس، 15 دستگاه خودروی کمک‌دار و 12 دستگاه پمپ لجن کش به کار گرفته شده‌اند.

نجات 36 تن از مرگ با حضور به موقع امدادگران

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود از نجات 36 تن در حادثه سیل و آبگرفتگی ابتدای جاده بلده (از سمت هراز) خبر داد و گفت: حدود ساعت 7 تا 7:30 بعدازظهر امروز بلافاصله پس از تماس‌های مردمی و اعلام گیرافتادن چند خودرو در گل و لای، نیروهای امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: به محض حضور نیروهای امدادی در محل حادثه، عملیات نجات افراد و تخلیه خودروها آغاز شد. پس از تخلیه خودروها، متاسفانه سیل جاری می‌شود و ریزش کوه و گل و لای جلوی خودروها را مسدود می‌کند، البته جای خوشبختی است که تخلیه خودروها به موقع صورت گرفته و هیچ آسیب جانی را در این حادثه نداشتیم.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات، در این عملیات 36 نفر نجات یافتند. البته هنوز هم نیروهای امدادی در منطقه مذکور مشغول به ارایه خدمات لازم هستند؛ چراکه تعدادی خودرو پشت گل و لای و ریزش کوه گیر افتاده‌اند و بخشی از جاده هم به دلیل سیل از بین رفته است.

چرخساز تاکید کرد که به علت بارندگی زیاد عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

همچنین حسین درویشی، سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر در توضیح گزارش سیل و آبگرفتگی مازندران تا ساعت 19:50 امروز گفت: شش شهرستان آمل، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، نور و فریدونکنار متاثر از سیل و آبگرفتگی در مازندران هستند.

به گفته وی، تا ساعت 19:50 یک نفر (مرد 40 ساله) در ساری به علت کنده شدن ایرانیت در طوفان و صدمه به سر مصدوم شده و اقدامات لازم برای وی صورت گرفته است.

درویشی گفت: جهت امدادرسانی به حادثه سیل و آبگرفتگی استان مازندران 9 تیم عملیاتی شامل 44 نیرو، یک دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه خودروی کمک‌دار و پنج دستگاه پمپ و لجن‌کش به کار گرفته شده‌اند و کشیک امداد و نجات نیز فعال است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان