arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

برنامه نفتی ایران تا پایان سال ۲۰۱۶

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نفت ایران در مصاحبه اختصاصی با یک شبکه خبری آمریکایی از برنامه ایران برای افزایش تولید 1.5 میلیون بشکه نفت در روز خبر داد.

به گزارش فارس، بیژن زنگنه روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با یک شبکه آمریکایی گفت که ایران قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۶ تولید نفت خام خود را تا حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

زنگنه در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «آیا می‌شود که ما تا زمان بعد از رفع تحریم‌ها دست روی دست بگذاریم و تولید نکنیم؟ چه کسی در ایران می‌تواند این را قبول کند.»

وزیر نفت ایران در ادامه افزود: «آیا شما فکر می‌کنید که این کشور ما این را خواهد پذیرفت که نفت تولید نکند تا بازار برای دیگران ایمن شود؟ این منصفانه نیست.»

ایران صاحب چهارمین منابع نفت در دنیا است و در حال حاضر به گفته کارشناسان روزانه حدود ۲.۸ میلیون بشکه تولید می‌‌‌‌کند.

به نوشته «سی‌ان‌ان»، تحلیلگران انتظار دارند بعد از رفع تحریم‌ها ایران بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه نفت به تولیدات نفت خود اضافه کند، اما زنگنه برای تولیداتی فراتر از این برنامه دارد.

او در این مصاحبه از قصد ایران برای افزایش تولید نفت تا حدود ۱.۵ بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۶ خبر داد و گفت تهران قصد دارد رقم کلی تولید روزانه‌اش را به ۴.۲ میلیون بشکه در روز برساند.

زنگنه گفت: «ما حدوداً پایان سال بعدی به این رقم نزدیک خواهیم شد.»

برخی از کشورهای عضو اوپک بعد از کاهش قیمت نفت خواستار برگزاری نشست‌هایی برای بازنگری در سیاست‌ کلی این کشورها برای افزایش تولید نفت به هر بها شده‌اند، موضوعی که عربستان چندان از آن استقبال نمی‌کند.

زنگنه با بیان اینکه راهبرد عربستان سعودی کارساز نبوده گفت که ایران در حال تلاش برای بازنگری اوپک در این سیاست است.
نظرات بینندگان