arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

اعتصاب میلیونی کارگران در هند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میلیون‌ها کارگر در هند روز چهارشنبه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور که مشاغل را مورد تهدید قرار داده و به مردم عادی لطمه می‌زند، دست به اعتصاب 24 ساعته زدند.

به گزارش ایسنا، 10 اتحادیه بزرگ پس از اینکه مذاکرات با آرون جایتلی، وزیر دارایی به شکست انجامید، این اعتصاب یک روزه را سازماندهی کردند.

اتحادیه‌های هندی از دولت درخواست کرده اند از طرح فروش سهام شرکت‌های دولتی به منظور تامین بودجه و تعطیلی کارخانه‌های ضررده صرفنظر کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود حدود 150 میلیون نفر از کارکنان بخش‌های بانکی، تولید، ساخت و ساز و معدنکاری روز چهارشنبه در اعتصاب باشند.

این اعتصاب بر بخش حمل و نقل تاثیر گذاشت و باعث ایجاد صف‌های طولانی مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی شد.

خدمات مالی هم در نتیجه این اعتصاب‌ها مختل می‌شود زیرا بسیاری از بانک‌ها روز چهارشنبه تعطیل شدند.

انتظار می‌رود فروشندگان دوره گرد، خدمتکاران خانگی و کارگران روزمزد برای درخواست افزایش حداقل حقوق، به این اعتصاب ملحق شوند.

تصاویر تلویزیونی تاثیر اعتصاب در ایالت بنگال غربی که در آن اتحادیه‌ها حضور قوی دارند را نشان داد. شهر کلکته مرکز این ایالت با تعطیلی فروشگاه‌ها و بانک‌ها در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه کاملا خلوت بود.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند که در انتخابات ماه مه سال گذشته به پیروزی رسید، وعده داده است با اجرای اصلاحات اقتصادی مناسب، به جذب سرمایه گذاری خارجی و احیای اقتصاد کشور بپردازد اما مخالفت‌ها مانع اجرای اصلاحات مالیاتی و زمین شده و نگرانی سرمایه گذاران را تشدید کرده است. از سوی دیگر نارضایتی اتحادیه‌ها نسبت به اصلاحات مذکور افزایش یافته است.

اقتصاد هند در سه ماهه اول سال مالی جاری به میزان هفت درصد رشد کرد. کارشناسان اظهار می‌کنند اصلاحات برای ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی برای جوانان ضروری است.

اعتصاب‌های قبلی باعث تعطیلی شهرها شده و به اقتصاد هند میلیون‌ها دلار زیان وارد کرده بود.
نظرات بینندگان