arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

معاون سیاسی وزارت کشور: بی طرفی در انتخابات زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر در امور سیاسی گفت: زمانی که مردم از بی طرفی انتخابات، پاسداری از رای و موثر بودن حضور خود در انتخاب نمایندگان اطمینان حاصل کنند، حضور در انتخابات بیشتر خواهد بود.

محمدحسین مقیمی، در ششمین جلسه شورای اداری استان کردستان، اظهار کرد: با گذشت دو سال از فعالیت دولت تدبیر و امید اقدامات شایسته و قابل توجهی برای پیشرفت و توسعه ایران در تمامی عرصه‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: از مهمترین موفقیت‌های دولت تدبیر و امید می‌توان به سیاست خارجی دولت و موفقیت در برابر شش قدرت جهانی اشاره کرد که با اقدام خود تحسین همگان در داخل کشور و همچنین در عرصه بین المللی را برانگیخت.

قائم مقام وزیر در امور سیاسی عنوان کرد: مذاکرات موفقیت آمیز ایران در عرصه بین الملل علاوه بر رسیدن ایران به اهداف خود، موجب تثبیت و به کرسی نشاندن اقتدار ایران شد.

وی تصریح کرد: دولت علاوه بر سیاست خارجی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، سلامت، امنیت و ... اقدامات شایانی انجام داده است که از آن جمله می توان به حاکم بودن امنیت بر کشور اشاره کرد درحالی که در سایر کشورهای منطقه جنگ و خونریزی برپاست.

مقیمی طرح تحول نظام سلامت را نیز از دیگر اقدامات موفق و شایان تقدیر دولت تدبیر و امید نام برد و افزود: تا قبل از اجرای این طرح، دغدغه مسائل مادی مهمترین دغدغه بیماران و خانواده های آنان بود در حالی که امروز این مسئله به شدت کمرنگ شده و در روستاها تنها پنج درصد هزینه درمان و در شهرها نیز تنها 10 درصد از هزینه درمان بر عهده بیماران است.

وی با اشاره به اینکه 10 میلیون نفر به بیمه شدگان بیمه سلامت افزوده شده است، ذکر کرد: خوشبختانه اکنون ایران جزء کشورهایی است که اکثریت مردم آن از یک نوع بیمه برخوردارند.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به دستاوردهای عرصه اقتصادی دولت تدبیر و امید، ادامه داد: در آغاز کار این دولت، تورم در ایران 43 درصد بود در حالی که امروز پس از 2 سال فعالیت این دولت میزان تورم به کمتر از 15 درصد رسیده است.

وی این موفقیت را نشان دهنده تیم اقتصادی توانای دولت دانست و افزود: در طول دو سال گذشته علاوه بر کاهش نرخ تورم شاهد رشد 10 درصدی اقتصادی در کشور نیز بوده ایم که نشان دهنده عزم ملی برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است.

مقیمی بیان کرد: مدیران و مسئولان کشوری و استانی بسیار دلسوزانه و علاقمند برای رشد و اعتلای کشور تلاش کرده و رشد و توسعه و پیشرفت کشور را وظیفه اصلی خود می دانند که این امر در موفقیت های دولت تدبیر و امید بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به پیشرو بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال جاری، ذکر کرد: امسال از لحاظ سیاسی سال بسیار مهم و تاثیرگذاری برای کشور است که باید همه تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند در کشور به کار گیرند.

معاون سیاسی وزارت کشور انتخابات شکوهمند را به معنای فراهم کردن شرایط مطلوب برای ورود علاقمندانه داوطلبان، ایجاد زمینه برای حضور حداکثری مردم اعلام و ذکر کرد: به هر میزان که زمینه برای حضور شکوهمند مردم در انتخابات فراهم شود، به همان میزان به انتخابات باشکوه نزدیکتر خواهیم شد.

وی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و دولتمردان خواست تا با تلاش خود زمینه حضور مردم در انتخابات را فراهم کنند.

مقیمی افزود: زمانی که مردم از بی طرفی انتخابات، پاسداری از رای و موثر بودن حضور خود در انتخاب نمایندگان اطمینان حاصل کنند، حضور در انتخابات بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 11 قانون انتخابات، دستگاه های اجرایی موظفند از همه امکاناتی که برای برگزاری انتخابات در اختیار دارند، محافظت کرده و اجازه ندهند از این امکانات بر علیه کسی استفاده شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: نمایندگان این دوره بر اساس قانون حق دارند تا تاریخ هفتم خرداد ماه 95 فعالیت خود را ادامه داده و بر اساس قانون در حوزه های انتخابی خود حضور پیدا کنند.

وی در پایان از کلیه مدیران و دولتمردان خواست تا تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه که بار دیگر اقتدار ایران را اثبات کند، بکار گیرند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان