arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

جزئيات رزمايش اقتدار ثارالله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوي رزمايش اقتدار ثارالله جزئيات رزمايش را تشريح کرد. اين رزمايش امنيتي توسط يگان‌هاي قرارگاه ثارالله متشکل از ۲۳۰ گردان برگزار مي‌شود.فرمانده کل سپاه فردا از ۵۰ هزار بسيجي سان و رژه مي‌بينند. دراين رزمايش براي اولين بار سه هزار نفر از گردان‌هاي سايبري سپاه تهران شرکت مي‌کنند.

سردار شعباني معاون عمليات قرارگاه ثارالله (ع) تهران و سخنگوي رزمايش اقتدار ثارالله در رابطه با اهداف اين رزمايش گفت: اين رزمايش امنيتي توسط يگان هاي قرارگاه ثارالله متشکل از 230 گردان از گردان هاي امام علي (ع)، امام حسين (ع)، عاشورا، الزهرا(س) و به خصوص بيت المقدس برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در سفر مشهد مبني بر وجود امنيت بي‌نظير در کشور گفت: ما براي اينکه مردم عزيزمان در يک آرامش رواني از قابليت هاي بسيج مطلع شوند، رزمايشي با هدف حفظ انسجام نيروهاي بسيج برگزار مي‌کنيم.

معاون عمليات قرارگاه ثارالله (ع) تهران در ادامه گفت: واحدهاي مردم پايه مفهومش اين است که آنها بايد در کنار شغل و کاري که دارند، در يک شرايط خاص در مدت دو ساعت به واحدهاي اصلي برسند و تجهيز و ساماندهي شوند و براي عملياتي که برايشان پيش بيني شده است آماده شوند.سخنگوي رزمايش اقتدار ثارالله با اشاره به اينکه اين رزمايش روز چهارشنبه 11 و پنج شنبه 12 در بوستان ولايت برگزار مي‌شود، خاطرنشان کرد: روز اول رزمايش قريب به 50 هزار بسيجي خواهر و برادر آموزش ديده مي آيند و آماده مي شوند که فردا صبح در موقعيتي که برايشان پيش بيني شده است آرايش پيدا کنند و فرماندهي کل سپاه و مهمانان ديگر از آنها سان و رژه مي‌بينند.

شعباني در رابطه با پيام اين رزمايش به دشمنان انقلاب اسلامي، گفت: امروز ايران اسلامي بر سکوي الهام بخشي و از با ثبات‌ترين کشورهاي منطقه است، تهديدات دشمن هميشه وجود دارد و آنها دست از دشمني با ملت ايران بر نمي دارند. شکل تهديد عوض مي‌شود و ما بايد اين آمادگي را داشته باشيم که با آن مقابله کنيم.وي با بيان اين اينکه امروز ايران مهد ديپلماسي شده است، افزود: امروز کشور در امر امنيت به يک بازدارندگي رسيده است که ديگران جرات تهديد ما را ندارد، شما مشاهده کرديد که علي رغم همه تهديدهايي که صورت گرفت ، 122 شخصيت جهاني براي اجلاس غير متحدها به کشور ما آمدند و به سلامت به شهرشان بازگشتد.

سخنگوي رزمايش اقتدار ثارالله افزود: تا آخر سال رزمايش‌هاي ديگري هم داريم، امنيت و ثبات جمهوري اسلامي پيام اين رزمايش است.شعباني در رابطه با نقش بسيج در تامين امنيت ملي ايران با توجه به جنگ هاي نيابتي در منطقه گفت: توان دفاعي هر کشوري مشخص است و توان نظامي ارتش و سپاه ما هم مشخص است، اما آن چيزي که براي دشمن مشخص نيست و نمي داند که اگر حماقت کرد چه اتفاقي مي افتد توان مردم ما است که براي دشمنان بيم آفرين است و در آن سوي مرزها هم به مرحله ظهور رسانده است.

وي خاطرنشان کرد: دراين رزمايش براي اولين بار 3 هزار نفر از گردان هاي سايبري سپاه تهران که بعضاً از اعضاي هيئت علمي هستند، شرکت مي کنند و در يک فضاي مجازي آمادگي دارند که عناصري که فريب خوردند؛ شبهاتشان را از بين ببرند سوال برايشان طرح کنند. اين قابليت در کنار فضاي واقعي و حقيقي فعال هستند که در نوع خودش کم نظير است.شعباني درباره تجهيزاتي که در اين رزمايش مورد استفاده قرار مي گيرد، گفت: در اين رزمايش 10 فروند جايروپلند، 20 فروند پاراموتور، يک فروند کايت موتور دار، يک فروند بالگرد ام آي 17 که عمليات راپل، پاور تاکسي، هلي برن، بال ريزي، تازش هوايي را انجام مي دهند، اين ها از قابليت هاي يگان بسيج ما است.وي در پايان تاکيد کرد: 65 خلبان اين پرنده‌ها از بچه هاي بسيجي هستند که خودشان با پول خودشان آموزش ديدند و آمادگي دارند در اين رزمايش شرکت کنند.

منبع : نسيم
نظرات بینندگان