arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

درگیری‌ها در زبدانی سوریه هنوز ادامه دارد/ خبر آزادی شهر تکذیب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تازه‌ترین اخبار رسیده از شهر زبدانی حاکی از آن است که درگیری‌ها در این شهر همچنان ادامه دارد و به موازات آن مذاکراتی نیز برای توقف این خشونت‌ها در دست انجام است. این در حالی است که برخی منابع لبنانی پیشتر از کنترل کامل ارتش سوریه و حزب الله لبنان بر شهر خبر داده بودند.

به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، ارتش سوریه و حزب الله اخیرا با تشدید عملیات نظامی خود برای آزادسازی شهر زبدانی، واقع در حومه دمشق مرحله نهایی برای کنترل بر این شهر را آغاز کرده‌اند و تاکنون توانسته‌اند بخش اعظم شهر را از دست گروه‌های مخالف خارج کنند.

تازه‌ترین اخبار رسیده از این شهر مربوط به کشیده شدن شهر مضایا در همسایگی زبدانی به عرصه درگیری‌هاست. اخیرا گزارش‌هایی مطرح شده‌ بود که برخی رهبران مخالفان اتاق‌های عملیات خود را به مضایا منتقل کرده‌اند.

شبکه النشره پیشتر اعلام کرده بود که ارتش سوریه و حزب الله کنترل کامل شهر زبدانی را پس از عقب نشینی افراد مسلح به سمت شهر مضایا در دست گرفته‌اند و در حال حاضر مشغول خنثی سازی بمب‌های کارگذاشته شده در این شهر هستند تا آن را منطقه امن اعلام کنند.

منابع میدانی اما به پایگاه العهد (نزدیک به مقاومت لبنان) گفته‌اند که اخبار منتشر شده در خصوص کنترل حزب الله و ارتش سوریه بر زبدانی و عقب نشینی افراد مسلح صحت ندارد و درگیری‌ها میان دو طرف در چندین محور همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر گروه مخالف "الجبهه الشامیه" که در حومه شمالی حلب در نزدیکی مرز با ترکیه فعالیت می‌کند، اعلام کرد که سه فرد مسلح داعش را در عملیاتی "محرمانه" در یکی از مناطق تحت سیطره داعش از پای درآورده است.

این جبهه اعلام کرد که این عملیات توسط یکی از یگان‌های امنیتی مخفی صورت گرفته که نخستین عملیات در نوع خود بوده است.

جبهه الشامیه وعده داده که دست به عملیات‌های بیشتری از این نوع علیه داعش بزند.

حومه شمالی حلب صحنه درگیری‌ها میان داعش و شورشیان مسلح سوری است و در حال حاضر داعش شهر مارع را که تحت سیطره مخالفان مسلح است محاصره کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان