arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
آیت الله جنتی:

جریانی که همیشه با ولایت فقیه و رهبری زاویه داشته در مقام نفوذ در خبرگان است / هر کس فاقد شرایط لازم باشد قهرا تایید صلاحیت نمی‌شود

دبیر شورای نگهبان گفت: جریانی که همیشه با ولایت فقیه و رهبری از جمله در رابطه با آمریکا زاویه داشته در مقام نفوذ در خبرگان و تضعیف قدرت رهبری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جریانی که همیشه با ولایت فقیه و رهبری زاویه داشته در مقام نفوذ در خبرگان است / هر کس فاقد شرایط لازم باشد قهرا توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت نمی‌شود

دبیر شورای نگهبان گفت: جریانی که همیشه با ولایت فقیه و رهبری از جمله در رابطه با آمریکا زاویه داشته در مقام نفوذ در خبرگان و تضعیف قدرت رهبری است.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در جلسه پایانی اجلاس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه و اهمیت این نهاد در نظام اسلامی، گفت: با توجه به جایگاه خطیر مجلس خبرگان، افرادی باید به عنوان نماینده این مجلس انتخاب شوند که واقعاً از لحاظ داشتن صلاحیت‌های علمی و سیاسی و اشتهار به دیانت و وثوق در حد بالایی باشند و ما در شورای نگهبان برای احراز این خصوصیت‌ها مسؤولیت سنگینی بر عهده داریم.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر تداوم دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران و انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنی آمریکا با نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب، نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه روز به روز با حربه‌های جدید ادامه داشته است لذا باید با دقت از آرمان‌های امام، انقلاب و مقام معظم رهبری از دستاوردهای انقلاب صیانت کنیم و نگذاریم عده‌ای ساده لوح بخواهند دست دوستی بطرف دشمن و آمریکا دراز کنند و با ورود به نهادهایی همچون مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نظام و جایگاه ولایت فقیه را تضعیف کنند.

وی افزود: جریانی که همیشه با ولایت فقیه و رهبری از جمله در رابطه با آمریکا زاویه داشته در مقام نفوذ در خبرگان و تضعیف قدرت رهبری است. شورای نگهبان بر حسب وظیفه قانونی موظف است که شرایط لازم از جمله اشتهار به دیانت، وثوق، شایستگی اخلاقی، بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز را در داوطلبان احراز کند و هر کس فاقد شرایط باشد قهرا تایید نمی‌شود.
نظرات بینندگان