arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

ليونی: در پرونده هسته ای ايران باختیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی معتقد است دیگر حمایت کنگره از این توافقنامه قطعی شده است و این رژیم دیگر نمی تواند کاری برای به عقب برگرداندن آن انجام دهد.

اسرائیل نشنال نیوز در مطلبی نوشت: لیونی نتانیاهو را در خصوص حمایت کنگره از توافق ایران مقصر می داند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: تزیپی لیونی، نماینده کنست اسرائیل، از حزب اتحادیه صهیونیست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، را در رابطه با موفقیت اوباما رئیس جمهور آمریکا در کسب حمایت لازم از توافق هسته ای ایران در کنگره مقصر دانست و از او خواست در سیاستهای خود تجدید نظر کند.

 او گفت:" در سایه اخباری که از آمریکا می رسد و در آستانه یوم کیپور، نتانیاهو باید ببیند چرا تلاشهایش درباره ایران شکست خورد، اتفاقی که همه ما باید تاوان آن را بدهیم."

لیونی همچنین گفت: "نتانیاهو  اولین کسی است که خطر برنامه هسته‌ای ایران را مطرح کرد و بارها علیه ایران هشدار داد ، او اولین کسی است که باید در دیدگاههای خود تجدید نظر کند و ببیند چرا نتوانست جلوی هسته ای شدن ایران را بگیرد و با کله شقی و خودداری از گفتگو درباره این توافقنامه برای بهبود آن، به روابط استراتژیک اسرائیل با آمریکا لطمه زد."

لیونی خاطرنشان کرد:" از زمانی که توافقنامه هسته ای امضا شده است، ایران مشروعیت پیدا کرده و جهان شروع به منت کشی از ایران کرده است.

 لیونی افزود: نخست وزیر مسئولیت پذیر کسی است که بداند دیگر نمی توان این چرخ را به عقب برگرداند حتی اگر کنگره با این توافقنامه مخالفت کند، نخست وزیر مسئولیت پذیر ارزیابی تازه ای از اوضاع انجام می دهد و برای کم کردن آسیب به مواقع اقدام می کند."

وی گفت: نتانیاهو تصمیم گرفته است همچنان سیاسی کاری کند و دنبال تعریف و تمجید دوستان جمهوریخواه در آمریکا و هوادارانش در اسرائیل باشد.

لیونی گفت معتقد است دیگر حمایت کنگره از این توافقنامه قطعی شده است و اسرائیل به نقطه باخت رسیده است.

لیونی گفت: با وجود مخالفتهای اسرائیل ، ایران همچنان قویتر می شود و ائتلاف استراتژیک اسرائیل با آمریکا به مسئله ای جنجال برانگیز تبدیل شده است.

وی مدعی شد:" جایگاه یهودیان آمریکا به شدت آسیب دیده است و جبران امنیتی که در ازای توافق به اسرائیل داده خواهد شد بدتر از چیزی است که می توانستیم دریافت کنیم. "
نظرات بینندگان