arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

هشدار پليس در خصوص استفاده نادرست جوانان از تلفن همراه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس پليس فتا آذربايجان غربي گفت: عدم آگاهي و آموزش در مورد نحوه ‌استفاده ‌ي درست از تلفن همراه در ميان جوانان، خود از مهمترين علل افزايش و گسترش عواقب منفي است.

سرهنگ کوره بلاغي اظهارداشت: حضور در فضاي مجازي نيازمند علم و آگاهي است درحاليکه برخي از کاربران اين فضاي بدون آگاهي و اطلاعات لازم از کاربردها و کارکردهاي فضاي سايبري اقدام به استفاده از اين فضا مي کنند که اين امر بسيار خطرناک و آسيب پذير است.

وي افزود: امروزه آسيب ها و تهديدات فضاي مجازي به عنوان يک پديده نوظهور در کنار ساير آسيب هاي اجتماعي دغدغه اي براي افراد و خانواده هاست و زمينه هاي منفي آن افراد و خانواده ها را تهديد مي کند.

کوره بلاغي گفت: از آنجا که استفاده‌ نابجا از تلفن همراه به عنوان سرگرمي در ميان نوجوانان و جوانان رايج ‌شده، عوارضي مانند کم شدن دقت و حافظه، سردرد، افزايش فشارخون و ايجاد اختلالاتي ناشي از عدم تحرک را به همراه دارد و اثرات منفي آن به مرور زمان مشخص مي ‌شود.

وي، آگاه سازي شهروندان از تهديدات فضاي سايبري را گام خوبي در راستاي پيشگيري از جرايم فضاي مجازي عنوان کرد و افزود: عدم آگاهي و آموزش در مورد نحوه ‌استفاده ‌ي درست از تلفن همراه در ميان جوانان، خود از مهمترين علل افزايش و گسترش عواقب منفي است.

رئيس پليس فتا آذربايجان غربي ادامه داد: از اين رو اولين گام در خصوص استفاده از اين فناوري، فرهنگ‌ سازي و آشنائي کاربران با تهديدات موجود است چراکه متاسفانه عدم آشنائي مردم با نحوه صحيح استفاده از امکانات فضاي مجازي سواستفاده افراد فرصت طلب و بروز مسائلي همچون برداشت هاي غيرمجاز و کلاهبرداري از کاربران را در پي دارد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان