arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

نماینده پارلمان انگلیس: ایران کشوری فوق العاده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 'جنیفر تانگ' نماینده پارلمان انگلیس ضمن ابراز تأسف از سیاست های دولت محافظه کار دیوید کامرون در قبال رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو را تهدیدی علیه صلح جهانی دانست وگفت : من ازآنچه دولتم دراین خصوص رفتار می کند، عمیقا شرمسارم.

به گزارش ایرنا، جنیفر تانگ، نماینده مجلس اعیان انگلیس روزپنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، همچنین ضمن حمایت از توافق هسته ای وین، از ایران به عنوان یک کشور زیبا و فوق العاده یاد کرد.

وی درخصوص مواضع کشور انگلیس درمورد رژیم صهیونیستی گفت: من فکر می کنم سیاست ما (انگلیس) درقبال رژیم اسرائیل بگونه ای مطیع ومسالمت آمیز بوده وبرای آن دسته ازما که ازنقض حقوق بشر وقوانین بین المللی از سوی این رژیم مطلع هستیم، این مساله مأیوس کننده است.

این نماینده مجلس اعیان انگلیس افزود : من نمی دانم که چرا دولت کامرون چنین رفتاری می کند؟ به نظر می رسد که آن ها (رژیم اسرائیل) نفوذ بسیاری بر روی دولت ما دارند، همانطورکه ایپک (کمیته روابط عمومی اسرائیل وآمریکا) بر دولت آمریکا نفوذ دارد. البته نشانه هایی ازاین رفتار را می توان در به زور وارد کردن افرادی همچون‘ استورات پولاک’ که دوست نزدیک رژیم اسراییل بشمار می آید، درمجلس اعیان مشاهده کرد.

تانگ با بیان اینکه سیاست دولت انگلیس درقبال رژیم اسرائیل‘همراهی بسیار تا حد ممکن ومحکومیت اندک’ است، افزود : نتانیاهو رهبری رژیمی را بر عهده دارد که صهیونیست است وصدمات بسیاری را به فلسطینیان وارد کرده و رفته رفته درصدد است تا بدون توجه به حقوق مردم فلسطین، تمام سر زمین آنها را تصرف کند؛ این چیزی است که من را شدیدا ناراحت می کند.

این نماینده مجلس اعیان ادامه داد: حتی درجریان جنگ غزه - البته منصفانه ترین واژه برای آن حمله به غزه است - نخست وزیرانگلیس حتی آن را اقدامی نامناسب [از سوی رژیم اسرائیل] نخواند، بلکه گفت که رژیم اسرائیل این حق را دارد تا ازخود دربرابر راکت های پرتاب شده ازسوی حماس وتونل های حفرشده دفاع کند.

وی تصریح کرد: من ازرفتار دولتم دراین خصوص عمیقا شرمسارم.
تانگ گفت : به نظر من شرایط کلی بگونه ای است که اسرائیلی ها ازطریق لابی هایشان نفوذ بسیاری را بردولت ما دارند ومن این مساله را نگران کننده می دانم؛ همانطوری که می دانم بسیاری ازآمریکایی ها نسبت به مشابه آنچه در کشورشان رخ می دهد نگران هستند.

این نماینده مجلس اعیان درپاسخ به این سووال که افکار عمومی درانگلیس نسبت به رژیم صهیونیستی وسیاست های دولت انگلیس دراین خصوص چگونه است، گفت : دولت انگلیس خشم مردم را برانگیخته است. فکر می کنم که براساس آخرین نظرسنجی که درسطح اروپا صورت گرفت بالغ بر70درصد مردم براین باور بودند که رژیم اسرائیل متجاوز است وخطری علیه صلح جهانی به حساب می آید؛ و این دیدگاه بسیاری ازمردم انگلیس نیز می باشد.

وی افزود : اما مشکل اینجاست که آن ها (مردم انگلیس) از انجام هرگونه اقدامی دراین خصوص ناتوان هستند.

تانگ همچنین بی تفاوتی دولت انگلیس را در واکنش به تومار مردم این کشور به منظور بازداشت ‘بنیامین نتانیاهو’ بعنوان جنایتکار جنگی، همزمان با ورودش به انگلیس درنهم سپتامبر را‘ تکان دهنده ووحشتناک’ توصیف کرد وگفت: رژیم اسرائیل یک تهدید واقعی علیه امنیت جهانی است.

وی افزود : من نمی دانم چرا آن ها (دولت انگلیس) اینگونه رفتار می کنند؛ مگر آنکه دراین مساله سلایق شخصی مطرح باشد که من ازآن مطلع نیستم؛ اما اگر ما خود را نگران صلح جهانی می دانیم، به نظر من این افتضاح ترین سیاست است.

این نماینده پارلمان انگلیس ادامه داد : از یک سو ما به دنبال آمریکا، با ایران توافق می کنیم که این خبر خوبی است واظهارمی کنیم که اقدام خوبی صورت گرفته؛ ازسوی دیگر ما قراراست ازنتانیاهو که بزرگ ترین تهدید علیه صلح جهانی به حساب می آید درکشورمان استقبال کنیم. این درحالی است که شماری زیادی ازمردم انگلیس طی توماری خواهان دستگیری او در زمان ورودش به انگلیس شدند و نمی خواهند وی به اینجا بیاید.
تانگ همچنین درپاسخ به این سووال که اقدام تونی بلر دردعوت از ‘خالد مشعل’ رهبر حماس برای سفر به انگلیس چگونه ارزیابی می کند، گفت : من برای تونی بلر احترامی قائل نیستم؛ اما وی درجریان ناآرامی های ایرلند شمالی که ما درآنجا خواهان برقراری صلح بودیم به خوبی توانست رهبری آن را با درگیر کردن تمام طرف ها برعهده بگیرد.

وی افزود: من می دانم که او(تونی بلر) با خالد مشعل گفت وگو کرده و من از این بابت خرسندم؛ چراکه اگر شما خواهان برقراری آرامش در منطقه هستید بایستی با تمامی طرف ها گفت وگو کنید.
این نماینده پارلمان انگلیس گفت : اگرچه نشانه های خوبی وجود دارد، اما همچنان من رفتار دولتمان را در قبال رژیم اسرائیل درک نمی کنم.

جنیفر تانگ دراین گفت وگو همچنین ازتوافق هسته ای میان ایران وگروه پنج به علاوه یک استقبال کرد وگفت: من بسیار خرسندم که توافق وین صورت گرفت. این توافقی حکیمانه است که باید اجرا شود. این خبر بسیاری خوبی بود که البته از موعدش هم گذشته بود.

وی افزود: من نمی دانم چرا تاکنون به ایران بی توجهی شده است. ایران کشوری زیبا و فوق العاده است؛ این مهم نیست که رژیم اسرائیل چه می گوید، چون جامعه جهانی می گوید که ما به آنچه شما می گویید کاری نداریم و این (توافق) باید اجرا شود. من فکر می کنم که این اتفاق مهمی است که رخ داده است.
نظرات بینندگان