arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۰

سطح مواد رادیو اکتیو در نیروگاه فوکوشیما 10 میلیون برابر از حد طبیعی/تخلیه کارکنان از راکتور شماره 2

اوپراتور نیروگاه هسته ای فوکوشیمای ژاپن امروز یکشنبه اعلام کرد میزان مواد رادیواکتیو موجود در آب راکتور شماره دو نیروگاه ، ده میلیون برابر حد طبیعی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری رویترز گزارش داد: سطح مواد راديواکتيو آب راکتور شماره 2 نيروگاه فوکوشيما 10 ميليون برابر حد طبيعي است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، اوپراتور نیروگاه هسته ای فوکوشیمای ژاپن امروز یکشنبه اعلام کرد میزان مواد رادیواکتیو موجود در آب راکتور شماره دو نیروگاه ، ده میلیون برابر حد طبیعی است.

کارکنان راکتور شماره دو از محل تخلیه شدند. در مجموع هفده تن از کارکنان به تشعشعات الوده شده اند. به همین علت هرگونه پیشرفت در کارها نیز به کندی صورت می گیرد.

در فاصله سیصد کیلومتری نیروگاه در ابهای دریا، میزان رادیواکتیویته هزار و هشتصد و پنجاه برابر حد معمول بوده است که این نشان می دهد میزان رادیواکتیویته روز به روز بیشتر می شود و نشت رادیواکتیویته متوقف نشده است.

چنین وضعی موجب نگرانی فزاینده مردم در ژاپن شده است. ژروم سنایا از ساکنان فرانسوی توکیو که برای شرکتی امریکایی فعالیت می کند در گفتگو با این شبکه گفت مردم ژاپن کمتر از قبل به دولتمردان اعتماد می کنند چرا که خبرهای اطمینان بخش زیادی منتشر نمی شود.

وی افزود: عادات غذایی مردم امروزه تغییر کرده است و مردم کمتر و کمتر از اب شهری استفاده می کنند.

این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: تیم های اضطراری ژاپن از آب شیرین به جای آب دریا برای خنک کردن رئاکتورهای آسیب دیده از زلزله و سونامی در این کشور استفاده می کنند.

 آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد: کارشناسان ژاپنی تصمیم گرفته اند به جای آب دریا از آب شیرین برای خنک کردن رئاکتورهای آسیب دیده این کشور استفاده کنند زیرا از خاصیت فرسایندگی کمتری برخوردار است.

 در این بیانیه آمده است: مقامات ژاپن آژانس بین المللی انرژی اتمی را از این مسئله مطلع کرده اند .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
0
0
امیدوارم بتوانند مهارش کنند چون در غیر اینصورت آسیبهای زیست محیطی آن دامن گیر کل جهان خواهد شد
نظرات بینندگان