arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴

پیشنهاد مقامات مالزی به ایران برای جذب بیشتر گردشگر خارجی

رییس انجمن تورها و آژانس های گردشگری مالزی روز جمعه تنها راه حل ایجاد تعادل بین تعداد گردشگرانی که از ایران به مالزی سفر می کنند با گردشگران مالزیایی عازم ایران را ارائه بسته های رقابتی گردشگری با قیمت مناسب و تخفیف دار به وسیله شرکت های ایرانی اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'حمزه رحمت' رییس انجمن تورها و آژآنس های گردشگری مالزی روز جمعه در حاشیه نمایشگاه گردشگری این کشور در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص ایجاد تعادل در تعداد گردشگران بین دو کشور، گفت که تنها راه ایجاد این تعادل ارائه بسته های رقابتی است که کمتر شرکت های ایرانی ارائه و یا تبلیغ کرده اند.

در این دوره از نمایشگاه گردشگری مالزی نیز در غرفه ایران تصاویر از اماکن گردشگری و صنایع دستی کشورمان عرضه شده است، اما خبری از ارائه بسته های ارزان قیمت گردشگری برای جذب گردشگر خارجی نیست.

غرفه ایران تلاش کرده است در این دوره به معرفی جاذبه های گردشگری کشور بپردازد، در حالی که یک شرکت گردشگری مالزی بسته سه هزار و 410 تا پنج هزار و 280 رینگیتی را برای سفر به ایران ارائه کرده است. در کنار این بسته، سفر به دبی با دستکم یکهزار و 500 رینگیت و سفر به ترکیه با دو هزار و 20 رینگیت عرضه شده است. (هر رینگیت برابر با حدود هشت هزار و 800 ریال است)

رییس انجمن تورها و آژآنس های گردشگری مالزی گفت ایران تاکنون چندین بار در نمایشگاه گردشگری مالزی شرکت کرده که امیداوریم این حضور تداوم یابد و باید بسته های ارزان قیمت برای جذب گردشگر مالزیایی را در نظر گرفت.

وی گفت: اگر ایران خواستار جذب گردشگر از مالزی است بهتر است که به صورت مداوم و جدی در این نمایشگاه حضور داشته باشد و به ارائه محصولات خود بپرازد.

'حمزه رحمت' در ادامه با تاکید بر اینکه حضور در این نمایشگاه مهمترین نکته است، گفت: مکان قرارگیری و اندازه غرفه مساله مهمی نیست، اما مهم این است که چه اطلاعاتی از صنعت گردشگری ایران به مخاطبان ارائه می شود و اگر این رویه به صورت درست انجام شد، نقاط گردشگری ایران به تدریج برای مخاطبان شناخته می شود و افزایش جذب گردشگر مالزیایی را بدنبال دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ارائه راهکاری جهت متعادل کردن تعداد گردشگران بین دو کشور، گفت: مساله اصلی ارائه بسته های گردشگری با تخفیف های مناسب است که زمینه خرید این گونه بسته ها را از سوی گردشگران مالزی فراهم کند.

ایران سالانه به طور متوسط میزبان یکهزار مالزیایی است که با روادید گردشگری وارد کشورمان می شوند، اما سالانه بیش از 70 هزار گردشگر ایرانی به مالزی سفر می کنند.

ایران، اندونزی و مکزیک امسال به عنوان مقصدهای گردشگری جدید مالزی انتخاب و معرفی شد و ترکیه نیز مقصد ویژه گردشگری مالزی در اروپا شد.

ایرانیان سال گذشته میلادی به عنوان دومین گروه پرجمعیت گردشگران مالزی از غرب آسیا شناخته شدند و با 72 هزار و 264 گردشگر حدود 159 میلیون و 476 هزار و 324 دلار درآمد برای دولت مالزی ایجاد کردند.

نظرات بینندگان